- 1 Przewodnik Michelin: trójmiejskie restauracje (18 opinii)
- 2 Co Polacy jedzą na śniadanie? (94 opinie)
- 3 Jemy na mieście: Hi Thai w Gdyni oczarowało (71 opinii)
- 4 Kelner: zawód, którego (już) nie ma? (104 opinie)
- 5 Restauracje idealne dla osób dojrzałych (112 opinii)
- 6 Ciągle o czymś zapominasz? Przyjrzyj się diecie (11 opinii)
Cafe Lamus tylko dla zaszczepionych
Pub Cafe Lamus ogłosił, że w odpowiedzi na zaostrzenie obostrzeń zamierza gościć u siebie wyłącznie osoby zaszczepione. - Nasz lokal jest na tyle mały, że nawet przy 30-procentowym obłożeniu wciąż jest spore ryzyko zarażenia. Przy okazji zachęcamy do szczepień - poinformowano na facebookowym profilu kawiarni.
Od 15 grudnia weszły w życie nowe obostrzenia limitów wejść między innymi do kościołów, hoteli czy lokali gastronomicznych. Od początku grudnia obiekty mogły zapełniać się w 50 proc., a od 15 grudnia będą mogły przyjąć jedynie 30 proc. klientów. W przypadku sklepów została utrzymana regulacja 1 os. na 15 m kw.
Lokal tylko dla zaszczepionych i ozdrowieńców
- Jak pewnie wiecie, COVID-19 wciąż szaleje i od 15 grudnia w życie weszły nowe obostrzenia, w związku z czym - mając na uwadze bezpieczeństwo naszych pracowników oraz klientów - postanowiliśmy uczynić Lamusa lokalem tylko dla osób z certyfikatem COVID - poinformowano na facebookowym profilu Cafe Lamus. - Nasz lokal jest na tyle mały, że nawet przy 30-procentowym obłożeniu wciąż jest spore ryzyko zakażenia.
Chorowałeś na COVID-19? Sprawdź, kiedy przyjąć 3. dawkę szczepionki
"To nie dyskryminacja, a konieczność"
Zespół Cafe Lamus zapewnia, że nie ma na celu dyskryminacji osób nieszczepionych, a wszelkie działania wynikają z troski o bezpieczeństwo gości oraz pracowników. Jednocześnie zasugerowano stosowanie się do zasad profilaktyki.
- Zachęcamy do szczepień, a jeżeli macie jakiekolwiek objawy, które mogą wskazywać na zakażenie COVID-em, pozostańcie w domach i zgłoście ten fakt lekarzowi - przypomina na Facebooku Cafe Lamus. - Mamy nadzieję, że ten post spotka się z waszym zrozumieniem. Nie chcemy nikogo dyskryminować. Chcemy jednak zadbać o bezpieczeństwo nasze i naszych klientów.
Covidowe restrykcje w kulturze i gastronomii. Absurdy i brak logiki
Dla lokalu to być albo nie być
Ustawodawca podaje szczegóły dotyczące kar, ale nie daje gastronomom żadnych narzędzi do tego, aby mogli weryfikować, czy ktoś jest zaszczepiony, czy nie.
- To nie była dla nas łatwa decyzja, ale zostaliśmy postawieni pod ścianą - mówi Łukasz Jankowski, właściciel Cafe Lamus. - Nasz lokal jest mały. Jeżeli chcemy funkcjonować, to nie mamy innego wyjścia. Nie chcemy też narażać się sanepidowi i prowokować do nałożenia na nas kar. Sytuacja jest niepewna dla nas wszystkich. Wiemy, że jeśli wśród naszych pracowników pojawi się zakażenie, lokal i tak będzie trzeba zamknąć, bo zespół jest mały i prawdopodobnie wszyscy wylądujemy na kwarantannie.
Jak będzie przebiegała weryfikacja klientów?
Cafe Lamus nie może zmusić nikogo do okazania paszportu covidowego. Zakłada jednak, że ci, którzy będą chcieli skorzystać z usług, dobrowolnie zgodzą się na okazanie certyfikatu.
- Ściągnęliśmy aplikację, która pozwala nam weryfikować dane z paszportów covidowych. Dzisiaj zeskanowaliśmy pierwszy taki dokument - tłumaczy Łukasz Jankowski, właściciel Cafe Lamus. - Nie czujemy się z tym komfortowo, bo wchodzimy w posiadanie danych wrażliwych. Z drugiej strony, jeśli mamy podejrzenie co do pełnoletności naszego klienta, też prosimy go o pokazanie dokumentu tożsamości. Okazywanie dokumentu w lokalu gastronomicznym nie jest więc czymś niezwyczajnym.
Czy w ślad za Cafe Lamus podobną decyzję podejmą kolejni trójmiejscy restauratorzy? Pewnie to kwestia czasu. Warto wspomnieć, że podobne rozwiązania funkcjonują w wielu europejskich krajach, m.in. w Austrii czy Francji. Klient przed złożeniem zamówienia (a czasem nawet przed wejściem do lokalu) jest proszony o okazanie paszportu covidowego. Znajdujący się na nim kod QR jest skanowany, a po potwierdzeniu można skorzystać z usług. Jeśli ktoś certyfikatu nie posiada, musi się zadowolić zamówieniem branym na wynos.
Opinie wybrane
-
2021-12-16 16:42
(28)
nie jestem antyszczepem ale tego nie popieram, przekonacie się, że będzie to dla Was bolesne bo gdy będzie grupka ludzi,, wśród których są zaszczepieni i niezaszczepieni to się nie podzielą na knajpy tylko pójdą do takiej bez segregacji
- 340 108
-
2021-12-19 10:39
to lamusy
- 0 0
-
2021-12-18 11:17
albo pojda
do innej restauracji , gdzie ktos na to oko przymyka.
- 1 1
-
2021-12-17 21:40
Jesteś.
To przebija z wypowiedzi. Może jeszcze sobie tego nie uświadamiasz?
- 1 0
-
2021-12-17 17:43
Do czasu, za chwile nigdzie nie pójdą
- 2 2
-
2021-12-17 11:57
Ja pójdę tylko do tej dla zaszczepionych lub do domu.
- 8 14
-
2021-12-17 10:14
Bardzo dobra decyzja (2)
Oby więcej takich lokali.
- 16 24
-
2021-12-18 00:41
Trzymajcie się
Trzymajcie się ją wąż wierzę dobry pomysł gratulacje
- 3 1
-
2021-12-17 14:01
Będzie miejsce na nowe jak te juz upadna z braku klientów? Bardzo dobry pomysł.
- 11 6
-
2021-12-17 09:28
(2)
chorzy ludzie musza prowadzic ta knajpe
przysiegam , zrobiliscie sobie antyreklame- 31 12
-
2021-12-18 12:42
Dlaczego? Ja tam pójdę, wreszcie jakaś bezpieczniejsza knajpa.
- 2 4
-
2021-12-18 00:40
Łapki w górę dają tylko pisowcy
- 1 7
-
2021-12-17 08:59
Reuters: Ośmioro dzieci z zapaleniem mięśnia sercowego po szczepionce na COVID. (4)
- 28 12
-
2021-12-17 11:58
Gdańsk : szpital dziecięcy pęka w szwach od ilości chorych dzieci na covid19. (2)
wszytko to dzieci nie szczepione.
- 10 18
-
2021-12-17 14:00
(1)
Tak najlepiej podawac eksperyment medyczny dzieciom jeszcze przed porodem. Przecież co zlego się moze wydarzyć? W końcu to nie nasze dzieci to mozna im zaaplikować cala apteke. Jak sie Bill G zaszczepi to wtedy mozna pomyśleć. Ale poki co on i cala fimilia kategorycznie twierdzi, ze nie. Ciekawe dlaczego?
- 12 4
-
2021-12-18 21:49
Źródło informacji?
- 2 0
-
2021-12-17 09:30
no tak ale tych co sie szczepia nic nie przekona, klan, bez udzialu mozgu ludzie
zastraszeni przez media, ida za tlumem
zobaczymy, co bedzie za kilka mc, lat jak ich organy, narzady przestana dzialac- 20 11
-
2021-12-16 17:04
"Grupki ludzi" nie chodzą do Lamusa. (11)
To fajny, ale bardzo mały lokal, jeśli mnie pamięć nie myli przy pełnym obłożeniu weszłoby do niego z 12 osób
- 25 8
-
2021-12-16 21:21
ludzie piją piwko tam gdzie im przypasuje, wokół zawsze było pełno miejsca, jak nie tam to pójdą do pułapki
- 19 2
-
2021-12-16 21:03
Keke-21 (3)
Ten lokal od tej d**ilnej decyzji stał się burdelem... Zobaczycie jak szybko zmienią zdanie wkrótce nikt tam nie pójdzie o zdrowych zmysłach ...
- 49 18
-
2021-12-17 13:19
Antyszczepionkowcy to mała grupa tylko strasznie głośna, do tego stopnia, że część ludzi zaczęła się bać szczepień (1)
Jakby wszędzie były obostrzenia jak w normalnych krajach gdzie rząd patrzy na dobro ogółu a nie na swoje słupki poparcia to pewnie z 90% byłoby już zaszczepionych
- 10 26
-
2021-12-17 13:57
Rząd patrzy na dobro ogółu? Wstawaj, juz czas przestać śnić i zmierzyć się z rzeczywistością.
- 25 1
-
2021-12-17 11:57
O chorych tym bardziej.
- 1 10
-
2021-12-16 17:23
To co, lokal dla singli na podryw? (5)
Nie bądź śmieszny. Do pubu chodzi się na piwo ze znajomymi, nawet małego pubu. Choć jestem zaszczepiona, to nie wiem i nie interesuje mnie, którzy z moich znajomych tez są, a którzy nie. Do takiego lokalu właśnie z tego powodu bym nie poszła - nie mam prawa ich o to pytać, podobnie jak właściciele lokalu zresztą - a nie jestem na tyle chamska, by od ludzi wymagać podania mi danych medycznych, jeśli chcą się ze mną spotkać. I teraz, i jak skonczy się ten cyrk, z pewnością tam więcej nie zawitam.
- 70 20
-
2021-12-17 12:22
nie mam znajomych niezaszczepionych, z ciemnogrodem się nie zadaję (2)
- 14 38
-
2021-12-18 09:46
jestem absolwentem Politechniki, ozdrowieńcem bez papierów, z chorobami pobocznymi, nie mogę i nie chcę się szczepić, mam wysoki poziom przeciwciał, ja jestem ciemnogrodem? :D
- 8 4
-
2021-12-17 13:56
A inni ludzie nie chca zadawac się z człowiekiem z wypranym mozgiem i dlatego nie masz niezaszczepionych znajomych.
- 34 9
-
2021-12-17 11:03
Brawo
Z dala od takich lokali, trzeba się trzymać
- 36 9
-
2021-12-17 10:49
i bardzo dobrze,nie przychodż
- 13 28
-
2021-12-17 08:24
Zobaczcie (11)
Zabaczcie jak już jesteście podzieleni skłóceni nawet w rodzinie anonimowo w sieci obrażacie się jak padnie bez hamulców i oto chodziło skłóconym społeczeństwem lepiej się steruje techniki manipulacji stare jak świat. Zaszczepiony też zaraża i też choruje przechodzi tylko lżej przebieg choroby i co ta za różnica czy będę w restauracji z
Zabaczcie jak już jesteście podzieleni skłóceni nawet w rodzinie anonimowo w sieci obrażacie się jak padnie bez hamulców i oto chodziło skłóconym społeczeństwem lepiej się steruje techniki manipulacji stare jak świat. Zaszczepiony też zaraża i też choruje przechodzi tylko lżej przebieg choroby i co ta za różnica czy będę w restauracji z zaszczepionym czy nie wystarczy dystans i nie wszyscy na kupie żeby jak największy utarg był bo to tylko się liczy obroty i tak samo w innych miejscach. Teraz zaczynają się szczepienia w szkołach a tam może zacząć się niebezpieczny trend wobec swoich rówieśników bo dzieci bywają okrutne i niestety dużo czasem negatywnych wzorców przenoszą z domu .
Segregacja ludzi jest czymś potwornym i znamy skutki historia.
Ciekawa sprawa bo zabawy Sylwestrowe mają się odbyć i co zaszczepieni nie będą bali się niezaszczepiony bo z nimi limit nie obowiązuje a też zarażają.- 157 18
-
2021-12-18 00:43
Ej książkę piszesz ależ się rozpisałeś ale ludzie antysczepionkowczy czyli pisowcy nie zrozumieją tego
- 0 1
-
2021-12-17 21:33
A Ty swoją wypowiedzią jeszcze bardziej pogłębiasz te podziały
Zreszta ewidentne celowo- kto tu pisze o manipulacji? Typowy proepidemik:)
- 3 0
-
2021-12-17 11:59
Nieswzczepieni bedą tańczyć ze śmiercią i respiratorem. (1)
- 2 12
-
2021-12-17 12:35
a ty ze swoją szczypawką wbitą w mózg
- 5 2
-
2021-12-17 11:31
Bardzo mądra i merytoryczna wypowiedź
Widać, że dużo czytasz i masz dużą wiedzę w tym temacie. Dokładnie o to im chodzi, żeby nas dzielić. Taka to prosta technika byśmy my sobie skakali do gardeł, a de facto przyjmowali ich reguły gry. I zawsze pod spodem, najczęściej tego nie widać wprost, chodzi o kasę i kontrolę nad jednostką..
Bądźmy realistami - jaki procent ludzi w tymWidać, że dużo czytasz i masz dużą wiedzę w tym temacie. Dokładnie o to im chodzi, żeby nas dzielić. Taka to prosta technika byśmy my sobie skakali do gardeł, a de facto przyjmowali ich reguły gry. I zawsze pod spodem, najczęściej tego nie widać wprost, chodzi o kasę i kontrolę nad jednostką..
Bądźmy realistami - jaki procent ludzi w tym kraju ( w innych krajach też) interesuje się technikami manipulacji? Jaki procent ludzi zna historię i wyciąga z niej wnioski? - Niestety niewielki..
Dlatego mały procent widzi na czym to wszystko polega, ale ta gruba większość wrzeszczy, zakrzyczy ich i osądza od czci i wiary. A żeby tak było potrzeba w ludziach wywołać strach, a wtedy już ludzie wywołają między sobą nienawiść. Jakże prawdzie są słowa Kazika Staszewskiego -
"Strach niejedno ma imię
, Ale róbmy tak abyś był, była przy mnie" (...)
"Im więcej nienawidzisz tym bardziej się boisz,
Jeśli kochasz więcej to boisz się mniej"- 13 2
-
2021-12-17 10:25
AGA (1)
to prawda, niestety historia lubi się powtarzać, szkoda ,że tego nie widzicie zaszczepienie wybrańcy narodu, szkoda , nie rozumiem tego skoro zaszczepienie też chorują i mogą zarazić innych do tego nie obowiązuje ich kwarantanna wiec są nawet bardziej niebezpieczni niż niezaszczepieni , gdzie tu sens i logika? nie widzicie tego ludzie obudźcie się , stop segregacji
- 12 4
-
2021-12-18 00:46
Ale zaszczepiony czyli ja po 2 dawkach i w styczniu 3 dawkę szczepionka daje życie po szczepionce nie umierasz tylko łagodnie przebywać te chorobę
- 0 0
-
2021-12-17 10:09
jeśli boją sie zarazeń?
Po co w ogóle otwieraja
- 11 1
-
2021-12-17 09:39
Divide and conquer
ale i tak do rozsądku nie przemówisz...
- 8 0
-
2021-12-17 09:31
podzialy sa straszne, polityka dzielila juz dawno, a teraz dziela szczepionki
nie dosc ze izolacja spoleczna od 2 lat, to teraz, podzialy zdan
obudza sie jak zwykle wszyscy po czasie, co dobrego wokol siebie zrobili- 13 1
-
2021-12-17 09:03
Ostatni
macz reprezentacji na narodowym pokazał jak cudownie mogą się bawić Polacy bez względu na to czy mają szczepienie czy nie. Bo niestety nie uwierzę w to, że byli tam tylko zaszczepieni.
- 13 2
-
2021-12-16 19:19
Powodzenia (28)
Nie wiem czy pan właściciel wie, że osoby zaszczepione też transmitują wirusa. Jak już rzeczywiście chce działać w poczuciu u pseudo bezpieczeństwa to polecam testowanie przed wejściem. Naprawdę ludzie obudźcie się...szczepienie niechrpni przed transmisją, chorobą. Może jedynie wypłynąć na lżejsze przejście korony.
- 303 66
-
2021-12-20 08:08
to jedynie może oznaczać przeżycie
- 0 0
-
2021-12-18 20:31
"(...) Może jedynie wpłynąć na lżejsze przejście korony." No tak, "jedynie", bo różnica między przejściem wirusa jak przeziębienie a walką o życie jest "jedynie" niewielka.
- 0 0
-
2021-12-17 17:52
Ale przynajmniej taki transmitujący....
Nie będzie miał na sumieniu płaskoziemcy.
- 0 7
-
2021-12-17 14:01
Tu chodzi o obostrzenia, które osób zaszczepionych nie dotyczą.
Popieram właściciela.- 3 9
-
2021-12-17 09:32
(1)
no ale lud ciemny
i wszystko jest w stanie zrobic co im media podadza- 11 1
-
2021-12-18 00:51
A ty robisz wszystko co pis i twoja kaczka kaze
- 1 0
-
2021-12-17 08:54
(1)
nie jestem za segregacją ale i tak zrobią co będą chcieli, a u nas zaraz znajdzie się donosiciel że w lokalu za dużo ludzi i policję naśle i taki lokal będzie kary płacić . Kto z was zrzuci się ?? nikt !! U nas jest większe zacofanie cieszcie się bo na zachodzie sprawdzanie certyfikatów to norma . Ci ludzie chcą normalnie pracować i żyć tak jak wy
nie jestem za segregacją ale i tak zrobią co będą chcieli, a u nas zaraz znajdzie się donosiciel że w lokalu za dużo ludzi i policję naśle i taki lokal będzie kary płacić . Kto z was zrzuci się ?? nikt !! U nas jest większe zacofanie cieszcie się bo na zachodzie sprawdzanie certyfikatów to norma . Ci ludzie chcą normalnie pracować i żyć tak jak wy , zaszczepieni czy nie i muszą podejmować decyzje czy wam się podobają czy nie każdemu z was nie dogodzą a zapewne niezaszczepieni będą mogli zamówić na wynos i sprawa załatwiona. Tylko narzekacie ale nic nie robicie oprócz pisania komentarzy jacy to jesteście dyskryminowani .
- 3 14
-
2021-12-17 16:50
dokładnie
za klawiaturą same profesory
- 0 3
-
2021-12-17 08:44
Butex, Dokładnie- nie rozumiem czemu wszyscy ignorują ten fakt? (3)
Szczepienie nie powoduje że nie zarazasz. Zacznijmy myśleć logicznie a nie przyjmujemy co nam media wciskają..
- 24 0
-
2021-12-17 14:48
Mycie rąk nie powoduje, że nie masz na dłoniach żadnych zarazków. A jednak podejrzewam, (2)
że wolałbyś żeby lekarz przed twoją operacją umył ręce.
- 6 6
-
2021-12-18 00:50
Ale ty mądry wszystkie rozumy zjadłeś pisowcu idź do swojej kaczki
- 0 1
-
2021-12-17 19:24
Jak ty porównuje są otwarcie człowieka i przeprowadzenie operacji do wirusa który wywołuje grypy kto to gratuluję inteligencji
- 5 3
-
2021-12-17 06:36
Tak dzyndzusiu...... (15)
tylko że osoba zaszczepiona transmituje go w o wiele mniejszej ilości. Chodzi o minimalizację ryzyka.
- 27 74
-
2021-12-17 11:47
Tego nie wiesz.
- 0 0
-
2021-12-17 08:31
farmaceuta (3)
jaka jest różnica między 1 cząstką wirusa , a 1 mln? =żadna!. Jak dopadnie cie ta jedna, to będzie to samo jakbyś zainkasował 1 mln, więc te paszporty i szczepienia to bzdura...
- 16 12
-
2021-12-17 12:28
Pytanie do eksperta. Co to jest cząstka wirusa? No i jakaś różnica musi być, skoro porównujesz rozstrzał szcześciu rzędów.
- 4 1
-
2021-12-17 09:34
(1)
dokladnie, szczepienia sa niepotrzebne, bo nie uciekniesz przed wirusem;)
nie dotarlo do niektorych jeszcze
a umieraj ludzie bo ida do szpitala na inne choroby a ze w szpitalu nie testuja,przed wejsciem, czy przyjeciem na oddzial , to pozniej jest co jest 500-600 zgonow- 10 9
-
2021-12-17 10:53
no Twoja wiedza mnie szokuje
- 7 0
-
2021-12-17 07:52
Dr Paweł Grzesiowski podczas posiedzenia senackiej komisji zdrowia (4)
podkreślał, że szczepienia nie chronią przed transmisją wirusa.
Było to w lutym tego roku - cytaty za portalem politykazdrowotna.
- Nie wolno nam szerzyć informacji, że szczepienie zamyka temat pandemii. Owszem, pacjenci zaszczepieni dwoma dawkami nie będą trafiali do szpitali, nie będą umierać z powodu covid. natomiast wiruspodkreślał, że szczepienia nie chronią przed transmisją wirusa.
Było to w lutym tego roku - cytaty za portalem politykazdrowotna.
- Nie wolno nam szerzyć informacji, że szczepienie zamyka temat pandemii. Owszem, pacjenci zaszczepieni dwoma dawkami nie będą trafiali do szpitali, nie będą umierać z powodu covid. natomiast wirus niestety ma szanse dalej się transmitować u osób, również zaszczepionych - stwierdził dr P.Grzesiowski.
- Im więcej będzie nowych wariantów, tym to jest bardziej oczywiste - przekonywał dr P.Grzesiowski odwołując się do badań w południowej Afryce. Jak mówił, potwierdziły już one, że tam szczepionki mają jeszcze niższą skuteczność, jeżeli chodzi o zablokowanie transmisji.- 37 1
-
2021-12-17 08:02
(3)
a to ciekawe. znam kilka osob ktore po dwoch dawkach umarly na covid. jak tu ufac ekspertom.
- 33 8
-
2021-12-17 08:26
(2)
a ja znam kilkanaście, które umarły bez zaszczepienia, czujesz różnicę ?? kilkanaście>kilka
- 12 28
-
2021-12-17 19:23
A ja znam kilkaset które upadły z roweru , kumasz? Takie pisanie byle coś napisać jest śmieszne
- 6 0
-
2021-12-17 15:23
W dziwnym towarzystwie sie obracasz
Umieralność poniżej 50 rz to 0,05% wedlug CDC.
- 6 0
-
2021-12-17 07:29
(4)
A skąd to wiesz, mądralko - policzyłeś wirusy?
- 48 13
-
2021-12-17 14:46
Duża ilość kasy idzie na takie badania. Ale jak mniemam, internetowy anonim jest dla ciebie bardziej wiarygodny. (3)
- 6 11
-
2021-12-18 08:38
Na badania, których Ty nie czytasz, bo gdybyś czytał, to byś wiedział jakie pierdoły wypisujesz w internecie.
- 2 0
-
2021-12-17 19:21
A teraz ciekawostka , CDC(tak to amerykańska agencja) oficjalnie oznajmiła że Omikron częściej atakuje zaszczepionych :)
- 9 3
-
2021-12-17 15:34
Ciekawe do czyjej kieszenie ta kasa idzie.
Naiwne dziecko.
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.