- 1 Trójmiasto w przewodniku Michelin (56 opinii)
- 2 Co Polacy jedzą na śniadanie? (94 opinie)
- 3 Jemy na mieście: Hi Thai w Gdyni oczarowało (71 opinii)
- 4 Restauracje idealne dla osób dojrzałych (112 opinii)
- 5 Kelner: zawód, którego (już) nie ma? (106 opinii)
- 6 Restauracja po rewolucji Gessler na sprzedaż (155 opinii)
Trójmiejski rynek gastronomiczny nieustannie się rozwija. W miejsce zamykanych lokali powstają nowe, dobrze znane miejsca zmieniają swoje profile bądź lokalizację. Aby przyciągnąć do siebie gości i zachęcić do ponownych odwiedzin, restauratorzy muszą o nich zawalczyć. Czasem jednak ich zabiegi są niewystarczające i goście zamiast dopieszczeni, czują się poirytowani. Na co najczęściej się skarżą?
Brak miejsc i problemy z rezerwacją
Człowiek to istota stadna, dlatego najczęściej wybieramy te miejsca, które cieszą się największą popularnością. To oczywiście ma swoją cenę - jeśli nie posiadamy rezerwacji, musimy swoje odstać w kolejce. Ta sytuacja złości nie tylko gości, ale i pracowników lokali sąsiadujących z popularnymi miejscówkami.
- Nasi "sąsiedzi" początkowo generowali sztuczny tłok - opowiada menadżer jednej z gdańskich restauracji. - Ludzie widzieli, że tam zawsze są tłumy i chcieli się osobiście przekonać, dlaczego tak jest. Nie przeszkadzało im nawet to, że na stolik trzeba czekać przeszło pół godziny. Bardzo nas to wkurzało, bo nasza restauracja jest tuż obok, ma podobny profil, jedzenie równie smaczne, ceny niższe. No ale nie - ludzie sobie wmówili, że tylko tam i nigdzie indziej. Bo fotkę na insta trzeba zrobić tam, gdzie modnie. Żeby inni zazdrościli.
Co zrobić, jeśli chcesz wybrać się do modnego miejsca, ale nie masz zamiaru stać w kolejce? Możesz np. wcześniej zrobić rezerwację. Niestety nie każdy lokal i nie zawsze oferuje takie rozwiązanie.
- Zadzwoniłem do takiego modnego lokalu, żeby poprosić o ofertę na obiad urodzinowy dla 10 osób - opowiada Marcin. - Usłyszałem, że nie ma możliwości zrobienia takiej rezerwacji. Jeśli chcemy przyjść, to możemy stanąć w kolejce, ale dla wszystkich osób nie znajdzie się na pewno jeden wolny stolik. Wydawało mi się to idiotyczne, ale powodem okazała się kasa. Na naszej rezerwacji, przy z góry ustalonym menu, knajpa zarobi mniej niż na klientach, którzy zamówią dania z karty. No i napiwek będzie jeden, a jeśli zamiast naszej grupy kelner obsłuży kilka mniejszych, to bardziej mu się to opłaci.
Restauracje, do których zawsze są kolejki. Na czym polega fenomen?
Dzieci i zwierzęta
Ludzie chodzący do restauracji mają też zdecydowanie mniejszą cierpliwość do dzieci i zwierząt.
- Wkurza mnie, że ludzie czepiają się tego, że zabieram swoje dwuletnie bliźniaki do restauracji - opowiada Marta. - Jak inaczej mam je nauczyć tego, jak powinny się zachowywać? Oczywiście, że trochę pobiegają, do kogoś podejdą, czasem krzykną, ale nie przesadzajmy, że to takie uciążliwe. Dzieci są częścią społeczeństwa, czy tego chcemy, czy nie. Niewpuszczanie ich do lokalu byłoby jawną dyskryminacją.
Marta jednak zdecydowanie sprzeciwia się wprowadzaniu do restauracji zwierząt.
- Ludziom już naprawdę odbija. Przychodzą z psami, kotami. A przecież zwierzęta nie powinny kręcić się po miejscu, które serwuje jedzenie. I to nieprawda, że pies na rękach przestaje być psem - bulwersuje się Marta. - Kiedyś w modnej restauracji pojawiła się kobieta z yorkiem w torbie. Moje dzieci podbiegły i chciały go pogłaskać, a ona im powiedziała, że nie mogą, i się rozpłakały. Kiedy próbowały go dotknąć, gdy nie patrzyła, pies je zaatakował.
Zdaniem Pawła natomiast brakuje miejsc, do których dzieci i zwierzęta nie byłyby w ogóle wpuszczane.
- Nie po to płacę opiekunce, żeby w czasie wolnym od własnych dzieci użerać się z cudzymi - opowiada Paweł. - Wkurzają mnie wrzaski, bieganie po sali, to, że nie mogę swobodnie porozmawiać, bo dzieciaki nadstawiają radary, a czasem nawet wtrącają się do cudzej dyskusji. Nie chcę patrzeć na matki karmiące piersią czy natknąć się w toalecie na zużyte pampersy. Ze zwierzętami podobnie. Obecność zwierząt w restauracji irytuje mnie równie mocno i zwyczajnie brzydzi.
Klient nasz pan - nietypowe życzenia restauracyjnych gości
Pazerność
Jakość kosztuje, dlatego wyjście do dobrej restauracji dla wielu osób jest rozrywką, na którą nie pozwalają sobie za często. Często takie wyjście poprzedza wnikliwa analiza menu i kalkulacja. Na miejscu może się jednak okazać, że rachunek jest znacznie wyższy, niż zakładaliśmy.
- Zamawiam lody. Kelner pyta, czy w wafelku, czy w pucharku. Wybieram pucharek. Wybór ten kosztuje mnie dodatkowe 5 zł, o czym dowiaduję się przy płaceniu - relacjonuje Alina. - Do tego dodatkowe opłaty za pieczywo, wodę z plasterkiem cytryny, zaksięgowaną jako "lemoniada". Wydawanie gotówki w taki sposób, żeby klient zostawił jak najwyższy napiwek, domaganie się tego napiwku lub doliczanie opłaty za serwis, horrendalnie wysokie ceny za zwykłą kawę czy herbatę - mogłabym wymieniać bez końca.
Jeden rachunek, kilka osób. Jak podzielić się zapłatą w restauracji?
"Co dla ciebie?", "Smakowało?" - hipsterka i kumpelska obsługa
- Wkurza mnie ta hipsterska moda na udawanie, że jesteśmy kumplami. Podobnie w fast foodach wkurza mnie, gdy chcą mnie po imieniu wywoływać, bo to "amerykańskie". Za to bawią mnie ich miny, gdy odpowiadam: "zostańmy przy numerze z paragonu" - wylicza jeden z naszych czytelników. - Wkurza mnie podchodzenie z pytaniem, czy smakuje, zwłaszcza gdy jestem któryś raz i obsługa o tym wie. Przecież gdyby nie smakowało, to poszedłbym gdzieś indziej.
- Za szczyt nietaktu uważam zagajanie przez kelnera do pogadanek w luzackim stylu - dodaje Alicja. - Nie obchodzi mnie, czy jesteś przyszłym noblistą, czy autorem przełomowego wynalazku. Klientów to kompletnie nie obchodzi. Ludzie przychodzą do knajp jeść i spotykać się we własnym gronie, do którego nikt z obsługi nie należy. Dla mnie ideałem jest kelner, który jest praktycznie niezauważalny - nie żartuje, nie ma miny, jakbym mu babcię rozjechała hulajnogą, nie pyta, czy dobre i czy smakowało, nie skraca dystansu, umie przeprosić, jeśli pomylił zamówienie, a nie ma focha, że ktoś mu zwrócił uwagę itd. Czy to takie trudne? Co ciekawe, często ma to miejsce w knajpach, które kreują się na ekskluzywne. Kelner powinien być skuteczny i niezauważalny. Ale co kto lubi... Jakie elity, takie maniery.
Nie takie jedzenie, na jakie mamy ochotę, i zbyt małe porcje
W menu może denerwować wszystko - brak tego, na co mamy ochotę, za duża liczba potraw wegańskich czy wegetariańskich w stosunku do tych mięsnych albo ciekawsze propozycje dla mięsożerców niż dla wegan. Irytować może też to, że choć menu jest rozbudowane, to trudno się tym najeść.
- Idę na obiad, bo jestem głodna. W karcie dania o normalnych nazwach - zupa, golonka, sznycel - relacjonuje Zuzanna. - Zamawiam. Dostaję 150 ml zupy, mały kawałek golonki owinięty plastrem boczku z jednym ziemniakiem i jakimiś kiełkami, a mąż mikroskopijne mięso w panierce na blanszowanej marchewce. Stwierdziliśmy, że może z deserem będzie lepiej, ale nie było. Tort bezowy okazał się przysmakiem wielkości makaronika. Rachunek wyniósł 240 zł. Z restauracji poszliśmy pod "złote łuki" i rzuciliśmy się na "drwala".
Za co w restauracji możemy zapłacić, choć tego nie planowaliśmy?
Niekiedy największym wyczynem w restauracji jest zamówienie jedzenia. Zobacz, jak z wymową obcojęzycznych nazw potraw radzą sobie bywalcy Wyspy Spichrzów.
Ą,ę, dziwaczne nazwy potraw i pouczanie gości
Restauracje tak się zapędziły w dziwacznym nazywaniu potraw, że czasem można mieć poważne wątpliwości co do tego, co naprawdę się zamówiło. W modnych miejscach raczej nie znajdziemy golonki, kotleta czy mięsa z ziemniakami. Możemy natomiast spodziewać się pieczonej pulardy, torcika z buraka, który w rzeczywistości jest plastrem warzywa z ułożonym na nim serem, czy ukrytego pod śnieżnobiałą pierzynką klejnotu Bałtyku, który jest niczym innym jak marynowaną rybą ze śmietaną. Och, pardon. Nie ze śmietaną, tylko z crème fraîche. Osobną kategorię stanowią obcojęzyczne nazwy potraw, które nie są w Polsce zbyt popularne, jak np. bouillabaisse, ratatouille czy coq au vin.
Może się zdarzyć, że jeśli taką nazwę wymówimy źle, kelner nas poprawi, co nie wszystkim się podoba.
- Wkurza mnie, kiedy kelner traktuje mnie z wyższością i poprawia, udziela reprymendy, niepytany zwraca uwagę - opowiada Ewa. - Kiedyś wybrałam się do jednej z najdroższych restauracji na Wyspie Spichrzów. Oboje z partnerem zamówiliśmy jakąś wołowinę, po czym poprosiłam o kieliszek białego wytrawnego wina w charakterze aperitifu - danie miało trafić na stół za pół godziny. Zamiast wina dostałam od kelnera reprymendę, że do wołowiny nie pije się białego wina, że przyniesie mi czerwone. Przeprosiłam, wytłumaczyłam, że czerwonego nie lubię, i powiedziałam, że skoro już wylazł ze mnie brak klasy, to jednak poproszę o piwo. Oboje z partnerem byliśmy zdegustowani zachowaniem kelnera.
- Mnie za to niesamowicie denerwuje odgrywanie ceremoniału z próbowaniem wina, szczególnie w restauracjach, które te wina mają zwyczajnie średniej jakości - opowiada Daniel. - Co więcej, obecnie nie ma szans, by nastąpiły przesłanki pozwalające odmówić butelki po spróbowaniu - to relikt z czasów, gdy z winami była loteria. Jest to tym bardziej kuriozalne, gdy obsługa zupełnie sobie z tym winem nie radzi - nie umie nalać odpowiedniej ilości, a po spróbowaniu nalewa mnie, zamiast towarzyszącej mi kobiecie.
A jakie wrażenia wy wynosicie z trójmiejskich restauracji? Wyłącznie pozytywne czy zdarza wam się narzekać? Podzielcie się nimi w komentarzach.
Opinie (404) ponad 20 zablokowanych
-
2022-05-30 07:43
Opinia wyróżniona
Nie lubię rezerwacji (10)
Wiem, że to pewnie niepopularna opinia, ale nie lubię knajp, gdzie rezerwuje się wcześniej stoliki (a przynajmniej - istnieje taka możliwość). Przychodzisz bez rezerwacji o 13:30 i sadzają cię przy stoliku, gdzie jest rezerwacja np. na 14:15 albo 14:30. Czyli co, mam szybko zjeść i spadać? I w drugą stronę - mam rezerwację, ale knajpa ustaliła
Wiem, że to pewnie niepopularna opinia, ale nie lubię knajp, gdzie rezerwuje się wcześniej stoliki (a przynajmniej - istnieje taka możliwość). Przychodzisz bez rezerwacji o 13:30 i sadzają cię przy stoliku, gdzie jest rezerwacja np. na 14:15 albo 14:30. Czyli co, mam szybko zjeść i spadać? I w drugą stronę - mam rezerwację, ale knajpa ustaliła sobie 1-godzinne interwały i muszę się w tą godzinę wyrobić mimo, iż sam czas od zajęcia stolika do przyniesienia przystawek/zupy to niejednokrotnie 30-45 minut (przy większym obłożeniu). Naprawdę wolę chwilę "odstać swoje", aby potem w spokoju móc zjeść. :) Przy czym nie mówię tu oczywiście o patologicznym staniu do nadmorskich knajp z mrożonymi flądrami i fryturą.
- 136 35
-
2022-05-31 07:17
A jednak rezerwacja
Można nie lubić rezerwacji ale....kiedy zapraszam gości z innego miasta np na urodziny muszę mieć pewność, że będzie miejsce
- 3 1
-
2022-05-31 06:58
A ja lubię
Tylko wtedy jest pewność, że umowię się ze znajomymi, w tym osobą, która ma problem z chodzeniem, i będzie miejsce że mogę się ibrać ładnie na randkę i nie szukać kolejnej, nie sprawdzonej restauracji w ładnych acz niezbyt wygodnych butach że jak umówię sie o 18, to o 20 będę wolna, a nie będe dopiero wchodzić do sali
- 3 1
-
2022-05-30 22:54
Czy kiedykolwiek spotkala Cie sytuacja, zeby ktos Cie wyganial od stolika, bo za chwile przychodza goscie z rezerwacji?
- 1 2
-
2022-05-30 22:44
Kocham
Kiedy nie ma rezerwacji ale za to nad głową stoją sapiacy ludzie , patrzący w talerz w oczekiwaniu abym już skończył bo oni od tygodnia nie jedli... Przestałem przez to chodzic do popularnej pierogarni w Oliwie.
- 15 0
-
2022-05-30 11:47
To by jeszcze było całkiem ok...
...bo w 45 minut albo przez godzinę spokojnie bym zdążył zjeść. I nie miałbym też problemu, żeby się ewentualnie przesiąść w trakcie.
Wkurza sytuacja, gdy połowa sali jest pusta, bo porezerwowana, a "nie ma miejsc".- 16 3
-
2022-05-30 09:24
Ja nie lubię matek które w restauracji karmią piersią (4)
Jak już ciągniesz dzieciaka do knajpy, to wyjdz do toalety i tam nakarm dziecko.
- 45 46
-
2022-05-31 05:37
Żeby potem ktoś taki jak ty sapał, że
Nie mógł skorzystać z WC bo marka musiała nakarmić dziecko? Zawsze komuś nie dogodzisz.
- 5 4
-
2022-05-30 11:50
Nie rozumiesz... (1)
W takich przypadkach nie chodzi o nakarmienie dziecka, tylko o demonstrowanie przynależności do sekty cycowej. Niebawem te madki będą dodatkowo strzykać mlekiem po sali, żeby przypadkiem niczyjej uwagi nie uszło, że one tu *karmią piersią*.
- 40 25
-
2022-05-30 20:30
mie to boli, że te które chcą publicznie karmić to....mało apetyczne są, żeby taka super dżaga 10/10 wyciągnęła cyca do karmienia to i każden mąż by wstał i bił brawo a tak obrzydza mie to
- 13 11
-
2022-05-30 10:31
Ty idź zjeść do toalety.
Tam twoje miejsce.
- 26 51
-
2022-05-30 08:36
Opinia wyróżniona
(14)
Ten artykuł pokazuje jak bardzo nie tylko restauracje zeszły na psy ale również goście. Do restauracji szło się kiedyś ciut "odchamić" - ładny wystrój, dyskretna muzyka, goście elegancko ubrani, chillout. Nie było mowy o biegających dzieciakach między stolikami, wprowadzania psów. Gdzie społeczeństwo zgubiło zasadę żeby swoim zachowaniem nie
Ten artykuł pokazuje jak bardzo nie tylko restauracje zeszły na psy ale również goście. Do restauracji szło się kiedyś ciut "odchamić" - ładny wystrój, dyskretna muzyka, goście elegancko ubrani, chillout. Nie było mowy o biegających dzieciakach między stolikami, wprowadzania psów. Gdzie społeczeństwo zgubiło zasadę żeby swoim zachowaniem nie przeszkadzac innym. "mam ruchliwe, dwuletnie bliźniaki to mam prawo wejść, mam psa mam prawo wejść" chociaż to innych może brzydzic. Tylko ja, ja, ja, moje potrzeby, moje wyjście do restauracji, innych mam gdzieś. Ale to w sumie knajpy są odpowiedzialne za takie zachowania i powinny ustalać zasady jakie u nich panują. Ponadto obcesowe zachowanie kelnerów, zwracają uwagę, pokrzykują. Wg mnie za prowadzenie lokali wzięły się osoby nieświadomie jak należy knajpę prowadzić. Wolna amerykanka. Tracą i restauracje i osoby które już do nich po prostu nie chodzą.
- 367 26
-
2022-05-31 00:05
(1)
Elegancko? A co to bal jakiś? Pewnie jesteś z tych co w niedzielę się stroją i jadą na Monciak się pokazać.
- 0 9
-
2022-05-31 06:03
Dzieciaku proletariatu XD. Nie zabieraj głosu na temat o którym nie masz pojęcia.
- 3 0
-
2022-05-30 11:57
Merlot
Święte słowa.
- 3 0
-
2022-05-30 10:15
(1)
Dzieci faktycznie trzeba nauczyć jak zachowywać się w restauracji, ale pilnując je, zwracając uwagę i nie dając przeszkadzać innym. Jak dziecko ma problem z tym to idzie się do miejsca, które jest dla dzieci i może sobie wtedy biegać. A jest tych miejsc już bardzo dużo :)
Mam 2,5 letnią córkę i od małego wychodzimy, ale nie ma skakania,Dzieci faktycznie trzeba nauczyć jak zachowywać się w restauracji, ale pilnując je, zwracając uwagę i nie dając przeszkadzać innym. Jak dziecko ma problem z tym to idzie się do miejsca, które jest dla dzieci i może sobie wtedy biegać. A jest tych miejsc już bardzo dużo :)
Mam 2,5 letnią córkę i od małego wychodzimy, ale nie ma skakania, zaczepiania innych, hałasowania, jest wulkanem energii, ale da się to opanować, zjemy wszyscy i wychodzimy jak już dziecko widać, że ma dość i nudząc się zaczyna być uciążliwe. Wszystko dla wszystkich, ale z umiarem. Psa też mamy, ale nie wyobrażam sobie z nim wychodzić do knajpy... Jedzenie z włosami starczy, że w domu się zdarza nie będę nikomu innemu tego fundował..- 74 0
-
2022-05-30 14:11
I taką postawę szanuję (tego pana od 2,5-letniej córki, który psa zostawia w domu, idąc do restauracji)
- 20 1
-
2022-05-30 10:15
(7)
Zgadzam się ale jest jeden błąd w Twojej wypowiedzi - nigdy nie słyszałem, że ktoś ma ale, że nie może wejść z psem. Są knajpy, które nie mają z tym problemu, inne pozwalają na ogródku zewnętrznym ale nigdy nie widziałem, nie słyszałem, że z psem się ktoś wpychał.
- 21 8
-
2022-05-30 14:09
(2)
Ja widzę, że do większości miejsc ludzie po prostu wchodzą z psami bez pytania. Ostatnio w Obi były 2 osoby z psami, stoją w kwiaciarni, a cudzy pies mnie trąca mokrym nosem (jestem elegancko ubrana i w ogóle sobie tego nie życzę) - żadnego "przepraszam", tylko niby przywołanie psa, który jest na smyczy i którego można by chociaż trzymać przy nodze, ale nie... pies znowu mnie puka nosem.
- 21 4
-
2022-05-30 22:58
Oczywiscie wyartykulowalas swoje zdanie, jak przystalo na homo sapiens. Tym m.in. roznimy sie od psow.
- 2 3
-
2022-05-30 14:13
(miało być: "stoję w kwiaciarni", już nie w Obi)
- 5 0
-
2022-05-30 10:28
(3)
A ja słyszałam ostrą wymianę zdań. Konkluzja była taka "nie chcecie nas z psem wpuścić to dostaniecie odpowiednią opinię".
- 26 3
-
2022-05-30 22:56
No i wszystko gra.
- 0 0
-
2022-05-30 13:48
No niestety- o ile nie jest to pies przewodnik dla niewidomego to powinien zostać w domu- a i w knajpie powinni wówczas mieć miejsce jak najbardziej oddalone od innych gości. Sama mam zwierzaki ale nie ciągam ich wszędzie, pomijając to ze nie kazdy lubi ich towarzystwo, to istnieją osoby z silnymi alergiami na sierść zwierząt i może tez o nich czasem trzeba pomysleć. Restauracje i centra handlowe to nie są miejsca dla zwierzaków- dla ich dobra.
- 29 3
-
2022-05-30 13:47
Ja także
Specjalnie wybieram restauracje, gdzie jest zakaz, bo pomijając już fakt, że psy nie biorą przed wyjściem prysznica, przez co śmierdzą i brudzą, to mąż ma alergie na sierść. Jeśli restaurator woli brudzace zwierzęta od płacących klientów, to już nie moj problem, nie bede płakać, jak splajtuje.
- 25 13
-
2022-05-30 09:25
Mnie denerwują małe oszukane porcje
- 55 5
-
2022-05-30 08:48
Opinia wyróżniona
wkurza mnie muzyka na żywo, knajpa to nie sala koncertowa (12)
Wystarczy dyskretnie puszczona muzyka w tle...
- 144 57
-
2022-05-31 08:57
to idziesz do innej tłuku
- 0 1
-
2022-05-30 20:17
To po co do takiej chodzisz? Wybierz inną knajpe i po kłopocie
- 1 1
-
2022-05-30 14:11
Mnie wkurza bardzo głośna muzyka i to nie tylko w restauracjach, ale też w knajpach. Nawet w dyskotekach mogłoby być minimalnie ciszej.
- 12 2
-
2022-05-30 11:05
Bardzo głośna muzyka w punktach gastronomicznych w Gdyni przy fontannie. (1)
Na Skwerze Kościuszki. Nie można pogadać, muzyka zagłusza.
- 15 0
-
2022-05-30 23:07
Wychodzi na to, ze najczesciej nas wkurza to, iz wybralismy ch. miejsce :)
- 2 0
-
2022-05-30 10:19
(4)
Racja. Ale można wybrać restaurację bez takich atrakcji.
- 17 2
-
2022-05-30 10:38
(3)
A jak zaczną w połowie twojego posiłku? Bierzesz talerz i idziesz gdzie indziej?
- 16 5
-
2022-05-30 13:43
(2)
Koncert jest atrakcja, wiec wystarczy przed wejściem spojrzec na szyby bądź wystawione standy. Chyba ze cię to przerasta?
- 10 8
-
2022-05-30 15:06
Ciebie przerasta odpowiedź na pytanie co cię wkurza? (1)
Jest pytanie, jest odpowiedź, i tyle.
- 8 3
-
2022-05-30 23:00
Ale de facto to wlasna ignoracja tego kogos wkurza, a nie muzyka na zywo. I warto to zaznaczyc.
- 1 2
-
2022-05-30 10:15
jak jeść przy 80 decybelach?
- 12 5
-
2022-05-30 10:01
a jak koncert jest dodatkiem, jak w obc.
- 4 4
Wszystkie opinie
-
2022-05-30 06:43
Trzeba (5)
mieć ewidentnie nieprzepracowane jakieś problemy z młodości, aby stać w kolejce do kredyciarakiej knajpy, gdy na każdym rogu jest knajpa na knajpie
- 142 6
-
2022-05-30 07:03
To głównie dorokiewicze- małomiasteczkowcy ze skarpetami w leasingu mają taką potrzebę aby lansować się na wielkomiejskich ludzi w modnych knajpach.
- 46 4
-
2022-05-30 07:21
ale czym innym mozna sie pochwalic, jak nie wizyta w takiej (?) knajpie, mozna fejsika i insta zdjeciami zamulic
- 21 0
-
2022-05-30 08:55
Akurat w pobliżu baru przystań nie ma wyboru. Obok knajpa droższa i z gorszym menu (1)
- 6 3
-
2022-05-30 18:53
Plaża jest droższa??? Od kiedy? :DDD
- 0 0
-
2022-05-30 22:32
Kredy jakiej
- 0 0
-
2022-05-30 06:45
Opinia wyróżniona
Wkurza? Cieszę się dobrym: jedzeniem, atmosferą i obsługą
Wkurza rzadko, bo wybieram świadomie. Często jestem zagranicą, więc trochę razi mnie nasz brak luzu i uśmiechu, ale jest coraz lepiej.
Poza tym nic wyjątkowego się nie dzieje. Ludzie biesiadują, rozmawiają i zwykle są zadowoleni... Pisanie o tym vo "wkurza" wydaje się jednostronne. A może napisać co cieszy? Nikt tam nie chodzi za karę :)- 32 10
-
2022-05-30 06:51
Naburmuszeni kelnerzy i wrażenie obgadywania gości. (2)
Czasami odnosi się wrażenie że weszło się do knajpki tylko po to aby na złość zrobić kelnerowi.
- 93 3
-
2022-05-30 06:55
(1)
Czego wymagasz jak obsługa to w większości rotujące studenciaki z przerośniętym ego, pracujące za 12 netto na zleceniu xD Smutne miny widzę zawsze gdy obsługa orientuje się, że nie jestem Niemcem lub Norwegiem xD, czyli nie dość, że nie będzie napiwku o ojro, to jeszcze nie doczekają się propozycji spędzenia nocy w hotelu w zamian za ajfona z aliexpress. Standard xD.
- 16 15
-
2022-05-30 08:25
Nikt ich nie zmusza do tej pracy, sami sie godzą na takie warunki i przyjmują oferte z danymi obowiązkami.
- 20 2
-
2022-05-30 06:56
Nic mnie nie wkurza... (3)
Po prostu do nich nie chodzę...
- 105 7
-
2022-05-30 10:06
dokładnie (2)
- 16 0
-
2022-05-30 11:30
Można się chwalić, że się nie korzysta też z teatrów, nie bywa w muzeach itd (1)
tylko to w sumie żaden powód do chwały
- 5 19
-
2022-05-30 20:07
No jeśli porównujesz wyjście do teatru z wyjściem do restauracji... to faktycznie nie ma się czym chwalić.
- 7 1
-
2022-05-30 06:57
(4)
W Gdańsku to nie licząc wyjątków tylko knajpki osiedlowe. Te w centrum, to przeplacona przeciętność nastawiona na turystę.
- 95 3
-
2022-05-30 07:31
(2)
Ogólnie centrum zostało zabite pod kopulatoria krótkoterminowe, burdele(domówki), żabki, 777 oraz restauracje nastawione na koszenie jednorazowego(weekendowego) klienta. Pech w tym, że poza zabiciem tkanki społecznej Śródmieścia, wszystkie wyżej wymienione czynniki przyciągają w to miejsce głównie pijane/naćpane bydło z interioru. Wszystko zepsuło się mniej więcej od Euro;(
- 46 3
-
2022-05-30 08:33
(1)
Ale od Euro zaczęli tu ludzie bywać, przed 2012 byli tylko starzy Niemcy a o 22 psy duami szczekały
- 20 10
-
2022-05-30 08:52
Tylko nie wiadomo czy o takie "bywanie" chodziło.
- 20 4
-
2022-05-30 16:47
muszę się z żalem zgodzić. jednorazowy gość niestety sprawił, że restsuratorzy w "strefie zero" przestali się starać. i tak już od 30 lat, serwują popelinę a jakoś się kula z sezonu na sezon.
- 8 1
-
2022-05-30 07:09
Trick (4)
Polecam każdemu, aby przez zamówieniem jedzenia odwiedzić łazienkę w tym przybytku. Jeśli łazienka jest zaniedbana, brudna i śmierdząca, to gwarantuję Wam, że tak samo wygląda kucha i jedzenie tam przygotowywane. Poważnie to działa.
- 131 4
-
2022-05-30 07:23
Za dużo gesslerowej się naoglądała
- 9 32
-
2022-05-30 08:21
W 90% w kuchniach jest syf niestety
Szczególnie w barach. Wejdź kiedyś od zaplecza to się przeżegnasz.
- 20 1
-
2022-05-30 13:40
Jako osoba, która pracowała w restauracjach, stwierdzam, że trik nie działa, bo możesz dojść do przekonania, że jeśli w WC jest czysto, to w kuchni też. WC raz jest czyste, raz nie, częściej czyste, bo są na widoku gości, a w kuchni syf jest prawie zawsze. To dlatego w knajpach z zasady nie ustawia się stolików w takim miejscu, w którym widać jak kelnerzy wchodzą i wychodzą z kuchni (żebyś nie rzucił okiem do kuchni i nie uciekł z knajpy).
- 17 1
-
2022-05-30 22:18
Jest jeszcze test ciepłej wody
Jak nie ma ciepłej wody to znaczy oszczędności na wszystkim, na produktach też
- 6 0
-
2022-05-30 07:15
Życzenie przez kelnera smacznego. (7)
Każda taka restauracja musi być słaba, a jedzenie przeciętne, skoro jej obsługa musi życzyć smacznego.
- 28 77
-
2022-05-30 08:18
To prawda, w dobrej restauracji obsługa nie życzy smacznego, bo wiedzą, że to będzie smaczne. W dobrej restauracji dania wydawane są razem, a nie dla żony 10 minut szybciej niż dla mnie. Ale to w dobrych restauracjach, wiedzących co i jak, a nie podróbkach.
- 15 10
-
2022-05-30 09:49
Mnie wkurza życzenie smacznego
Przez wszystkich i wszędzie . Smacznego życzy osoba która przygotowała posiłek albo ktoś kto nas gości ( kelner w pewnym sensie też nas gości ) ludzie w reatauracji życzą smacznego sobie na wzajem chcąc być grzecznym a nie muesci siebtonw żadnym kanonie kulturalnym .
- 11 10
-
2022-05-30 10:01
To strasznie glupie podejscie (3)
Język Polski nie oferuje innego zwrotu,który może zaproponować kelner podający fo stolika. Mam dawać talerze,mówić jakie danie i..."proszę!" Czy jak? Jako kelnerka chętnie się dowiem. Pracowałam w różnych krajach i różnych restauracjach i wszędzie mówi się smacznego!
- 16 3
-
2022-05-30 10:18
Wystarczy (1)
Zapoznać się z savoir-vivre. Kiedyś, lata 80/90, w szkołach hotelarsko gastronomicznych tego właśnie uczono. Teraz kelner/ka jest z przypadku
- 10 10
-
2022-05-30 12:20
Do jakich czasów pan/pani referuje?
W poprzednim systemie powiedzieć komuś,że zwchwuje się jak kelner, to była największą obraża,taki właśnie mieli stosunek do klienta. Bo chyba nie odnosi się pan/pani do czasów przedwojennych? Proszę mi wierzyć,że nie ma problemu z kulturą osobistą, ani jako filolog e nie brakuje mi języka. A jednak w Norwegii serwowałam księżniczce Ludwice i też życzyliśmy jej smacznego! Mówiąc "smacznego" nie zakładam,że jedzenie może być w ogóle nie smaczne, tak jak mówiąc "do widzenia" pani w urzędzie nie zakładam,że się jeszcze kiedyś spotkamy. A jednak nie mówię "żegnam". Poza tym brak manier cechuje również klientów,którzy upychają śmieci w szklankach,nie widzą jak operować serwetką i z uporem maniaka krzyżują sztućce uważając,że to znak,że skończyli. A tak nie jest. O braku "dziekuje" czy "przepraszam" I machaniu czy pstrykaniu palcami na kelnerów już nie wspomnę. Polecam zatem więcej życzliwości z obu stron i wszystkim nam będzie lepiej.
- 23 1
-
2022-05-30 10:28
Wystarczy
Zapoznać się z savoir-vivre. Kiedyś, całkiem niedawno ,uczono tego w szkołach hotelarsko gastronomicznych. Uczono zasad tzw kelnerki. Teraz te osoby są totalnie z przypadku. Nie znają podstawowych zasad. Nie znają karty. Brak kultury i obycia. Sądzą że praca taka polega na: przyjęciu zamówienia, podania do stołu i już. Nie wiedzą z której strony podaje się potrawy a z której odbiera talerz po konsumpcji. Nie znają karty menu i nie potrafią o niej nic powiedziec. No i jeszcze moje ulubione : kelner/ ka ubrani w koszulkę czy bluzkę bez rękawów. Dla mnie faux pas no.1. I niestety ale taka prawda
- 17 8
-
2022-05-31 15:47
Nie zgadzam się. Jest to tylko miłe słowo skierowane do gościa. Jak gotujesz coś w domu i powiesz smacznego, to znaczy że ugotowałeś/łaś coś słabego? Poza tym, wychodzi na to, że co by kelner nie powiedział, to wiecznie będzie źle. Powie smacznego? Źle, bo pewnie żarcie niesmaczne. Nie powie nic? Pewnie jest chamski i pracuje tu za karę
- 2 1
-
2022-05-30 07:21
Czy często coś cię denerwuje, kiedy odwiedzasz restaurację?
Ten problem mnie nie dotyczy.
Nie odwiedzam restauracji.- 45 7
-
2022-05-30 07:27
Brak odpowiedzi nie chodzę do restauracji
- 37 7
-
2022-05-30 07:28
(8)
Ojejku, widzę problemy pierwszego świata. "Wielkomiejski" glonojad chce mieć lajki gdy doda selfie w modnej knajpie, to niech sobie stoi w kolejce nawet 2 godziny:) Jakie szczescie, że ja- jako gdańszczanin z urodzenia nie mam takich kompleksów, jejku co za ulga:)
Narzekacie na obsługę, że niemiła...To często fakt, ale ten stan rzeczy ma przyczynę. Większość gastronomii to rotacja pracowników i żałosne warunki zatrudnienia: "bo przecież napiwki". W takim układzie obsługa postępuje jak dzida z tindera na randce- od razu sonduje czy jesteś kasiasty, w tym wypadku weryfikuje czy jesteś: Angolem, Norkiem, Niemcem, ewentualnie warszafskim kredyciarzem który musi się lansować. Jeśli wynik tych oględzin jest negatywny, to bardzo widać jest, jak obsłudze spadają z ust uśmiechy i znika uprzejmość, bo przeciez nie będzie napiwku w ojjrroo i propozycji wspólnej nocy w zamian za używanego ajfona 8... Czyli podsumowujac- gdańska gastronomia to zwykły skok na kasę.- 56 19
-
2022-05-30 09:19
żałosne warunki? (2)
popytaj dzieciaki ile wyciągaja na kelnerowi to się zdziwisz etat im sie nie oplaca Xd
- 4 9
-
2022-05-30 17:55
(1)
Syn koleżanki w zeszłym roku 8 tys netto na miesiąc latem. Bez nadgodzin. To jest mało???
- 2 1
-
2022-06-02 10:21
8 tys netto latem. dokladnie i**otko - latem. reszta roku to skrobanie drobnych z portfela. nie wierze ze nasze spoleczenstwo jest pelne takich kapuscianych lbow jak ty.
- 0 3
-
2022-05-30 10:10
widać dogłębną "analize"
dobrze znasz te realia, sponsorujesz czy sam sobie dorabiasz na lodach ?
- 6 4
-
2022-05-30 10:15
Bardzo płytka analiza, obsługa obrażona. Wstyd
- 2 5
-
2022-05-30 13:38
Bc
Nie rozumiesz problemu, bo nie stac Cie na restauracje.
- 3 3
-
2022-05-30 14:55
Powtarzasz się.
- 1 1
-
2022-06-02 13:15
No, po Twoim wpisie naprawdę
nie widać kompleksów. Ani jednego.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.