- 1 Co Polacy jedzą na śniadanie? (67 opinii)
- 2 Jemy na mieście: Hi Thai w Gdyni oczarowało (68 opinii)
- 3 Ciągle o czymś zapominasz? Przyjrzyj się diecie (11 opinii)
- 4 Kelner: zawód, którego (już) nie ma? (103 opinie)
- 5 Pierogi i Goldwasser najlepsze na świecie (39 opinii)
- 6 Restauracja po rewolucji Gessler na sprzedaż (155 opinii)
Lavenda Cafe bez szyldu. Spór o estetykę
Lavenda Cafe przy ul. Starowiejskiej ma usunąć z elewacji kamienicy szyld, od 12 lat będący jej wizytówką. Władze miejskie tłumaczą, że szyld wrócił na elewację po remoncie budynku, choć jego ponownego montażu nikt nie uzgodniono, ani z konserwatorem zabytków, ani z miejskim plastykiem.
Jednolita polityka wizualna w centrum Gdyni
Jeszcze w 2015 roku stowarzyszenie Traffic Design, które wcześniej przeprowadziło rewolucję we wzornictwie przystanku SKM Redłowo oraz w YMCA (w tym czasie zmienił się również wystrój i zewnętrzny wygląd Cyganerii) postanowiło ujednolicić także szyldy w sercu Gdyni.
Projektanci zajęli się zakładami kaletnika, szewca, punktami przeróbek krawieckich i naprawy maszyn do szycia oraz sklepem z tkaninami. Efektem ich prac były nowe, schludne i wpisujące się w charakter ulicy szyldy.
W centrum Gdyni pojawiły się szyldy retro
W czerwcu tego roku rozpoczęły się natomiast zakrojone na szeroką skalę prace remontowe na ul. Starowiejskiej. Robotnicy działali odcinkami, a zakres ich prac obejmował też rewitalizację elewacji kamienicy, w której mieści się Lavenda Cafe.
Starowiejska pięknieje w oczach. Prace do końca roku
W ich efekcie, jak dowiadujemy się z emocjonalnego i obszernego wpisu w mediach społecznościowych, restauracja została zobligowana do zdjęcia swojego szyldu.
- Po 12 latach istnienia szyldu dowiedzieliśmy się od konserwatora zabytków, że szyld nie jest spójny z obecną polityką wizualną w Gdyni i ma zniknąć - informowali właściciele restauracji. - Czy według was ten szyld szpeci kamienicę? Czy jego kolor nie jest spójny z kolorem elewacji? Czy jego rozmiar lub stan techniczny jest nieodpowiedni? Czy w taki sposób wspiera się przedsiębiorców w Gdyni? Przedsiębiorców, którym i tak jest bardzo ciężko ze względu na trwające prace budowlane na ul. Starowiejskiej w Gdyni?
Stali bywalcy Lavendowa Cafe murem za szyldem
Sympatycy restauracji nie kryli swojego niezadowolenia decyzją gdyńskich włodarzy.
- Kuriozalne, szyld jest piękny, stylowy, prowansalski i jest symbolem najlepszej z restauracji - napisała w komentarzu pod postem jedna z klientek lokalu. - W dodatku z tą szarością przełamaną odrobiną fioletu nie mógłby się komponować lepiej z kolorystyką kamienicy. Bardzo mi przykro, mam nadzieję, że uda się tę decyzję zmienić.
Radzono również, aby restauracja przeniosła szyld z elewacji w górną część okna i powiesiła go od środka. Takie rozwiązanie, zdaniem właścicieli lokalu, nie wchodzi jednak w grę.
- Odetniemy wtedy dostęp do światła zewnętrznego w lokalu, w którym i tak jest ciemno i każdy promień słońca jest na wagę złota - tłumaczyli przedstawiciele Lavenda Cafe.
Wydarzenia kulinarne w Trójmieście - kalendarz imprez
Remonty okazją do porządkowania reklam i szyldów
Magistrat tłumaczy, że budynek przy ul. Starowiejskiej 11/Zygmunta Augusta 1 jest położony na obszarze układu urbanistycznego śródmieścia Gdyni, wpisanego do rejestru zabytków prowadzonego przez Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Dodatkowo, budynek jest objęty indywidualną ochroną konserwatorską.
Z tych powodów, w 2017 r., na wniosek właścicieli budynku, uzgodniono projekt remontu elewacji. Jego zakres obejmował m.in. uporządkowanie nośników reklamowych w parterze.
- W roku 2021 oraz 2022 r. właściciele budynku otrzymali dotacje z budżetu miasta na prace konserwatorskie przy elewacjach budynku, w sumie ponad 304 tys. zł - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta Gdyni. - Zgodnie z umową, zawartą przed rozpoczęciem remontu, wszystkie reklamy na elewacji musiały zostać zdemontowane, a po zakończeniu prac nowe nośniki reklamowe zamontowane tylko w miejscach uzgodnionych z Miejskim Konserwatorem Zabytków oraz Plastykiem Miasta, zgodnie z przedstawionym projektem rozmieszczenia reklam. Kompleksowe remonty poszczególnych budynków finansowane z budżetu gminy stanowią okazję do porządkowania reklam i szyldów w mieście - podkreśla rzecznik magistratu.
Starowiejska w Gdyni. Ulica z historią.
Konserwator nie miał zastrzeżeń do formy szyldu, a do jego lokalizacji
Rzecznik gdyńskiego magistratu podkreśla, że ponowny montaż szyldu Lavenda Cafe nie został uzgodniony z właścicielami budynku, Miejskim Konserwatorem Zabytków ani Plastykiem Miasta.
Wskazuje też, jakie zastrzeżenia złożył konserwator zabytków.
- Wbrew twierdzeniom zawartym wpisie na FB, Miejski Konserwator w Gdyni nigdy nie wnosił zastrzeżeń do formy istniejącego szyldu, a jedynie do jego lokalizacji (bezpośrednio na nowo wyremontowanej elewacji, a nie w witrynie, jak to ustalono w projekcie) i ponownego montażu bez jakichkolwiek uzgodnień, w tym z właścicielami budynku - podkreśla Agata Grzegorczyk. - W środę [7 grudnia br. - red.] właścicielka restauracji została zaproszona do wspólnej rozmowy z plastykiem i konserwatorem, by znaleźć rozwiązanie. Nie skorzystała jednak z zaproszenia.
Starowiejska pięknieje w oczach.
Miejsca
Opinie (282) ponad 20 zablokowanych
-
2022-12-09 07:33
Opinia wyróżniona
Nie wiem po co ta awantura (23)
Szyld jak szyld. Ani nie brzydki, ani jakiś specjalnie wyjątkowy żeby o niego walczyć. Jeśli miasto ma lepszy plan to niech zaproponują, a do tego czasu niech se wisi.
- 148 28
-
2022-12-09 14:16
Szyld jest ladny, stylowy
Razi mnie natomiast ten kolory w witrynie obok. No przepasc. Jak na jarmarku.
- 1 0
-
2022-12-09 09:42
(18)
Tu nie Prowansja, tym razem racja jest po stronie miasta, choć uważam jednocześnie, ze miasto powinno udzielić wsparcia właścicielom, nie dziwie się ich emocjonalnym reakcjom. Czy miasto jest serio aż tak bidne, ze nie może zatrudnić Traffic Design chociaż do konsultacji dla przedsiębiorców, którym narzuca się taki wydatek i stres w trudnych czasach?
- 18 11
-
2022-12-09 14:32
tylko z takiego wsparcia jeszcze trzeba mieć minimum chęci skorzystać, a tu restauratorka wolała pobiec do mediów zamiast odpowiedzieć na zaproszenie miasta i porozmawiać spokojnie o możliwych rozwiązaniach
- 5 1
-
2022-12-09 11:18
właścicielka olała zaproszenie na spotkanie w tej sprawie wystosowane przez miasto (2)
więc raczej sie nie stresuje tylko ma wszystko gdzies i robi co uważa
- 10 5
-
2022-12-09 14:22
i słusznie, co ma dyskutować z jakimiś niedorozwiniętymi urzędnikami, o czym...? (1)
- 2 7
-
2022-12-13 00:08
Chyba po to, aby nie dostać kopa.... bo będzie potem zawodzić do północy, że ona chciała, ale nie dała.... rady.
- 0 0
-
2022-12-09 11:18
No, ponad miliard długu, że choinki nie mogli postawić
Pod pozorem budowy parku boczkowego.
- 3 4
-
2022-12-09 09:48
(12)
ale tu nie chodzi o żaden wydatek tylko inną lokalizację istniejącego szyldu. I jakąś przyzwoitość najemcy żeby chociaż własciciela budynku zapytał o zgodę czy może szyld powiesić na świeżo wyremontowanej kamienicy
- 22 9
-
2022-12-09 10:23
(11)
A tekst czytales komentatorze? :) "Nie jest spojny z polityka wizualna". To oznacza, ze plastyka miejskiego oczy bola, mnie tez niestety. Jaka moze byc inna lokalizacja? Na chodniku? :))) Przeciez nie w witrynie, do czego wlasciciele kawiarni sie odniesli.
- 11 4
-
2022-12-09 10:54
(10)
A Ty tekst czytałeś? O rzekomym braku spójności mówi właścicielka lokalu, poniżej masz wyjaśnienia urzędu gdzie nikt nie czepiał się formy szyldu. Projekt lokalizacji (przedłożony przez własciciela budynku!) był uzgodniony i szyldy miały wisieć w świetle witryn. To najemca robi co chce i ma wszystko i wszystkich gdzieś
- 11 3
-
2022-12-09 11:35
(7)
Szyld nalezy do kawiarni, a uzgodnienia zapadly pomiedzy wlascicielem budynku, a miastem. Narzucana wlascicielom kawiarni lokalizacja jest niemozliwa do wykonania z oczywistych wzgledow - szyld zasloni 1/3 okna. Szyld jest brzydki i powinien zniknac, ale powinno zostac znalezione rozwiazanie, ktore uwzgledni wszystkie racje: nasze prawo do ladnego
Szyld nalezy do kawiarni, a uzgodnienia zapadly pomiedzy wlascicielem budynku, a miastem. Narzucana wlascicielom kawiarni lokalizacja jest niemozliwa do wykonania z oczywistych wzgledow - szyld zasloni 1/3 okna. Szyld jest brzydki i powinien zniknac, ale powinno zostac znalezione rozwiazanie, ktore uwzgledni wszystkie racje: nasze prawo do ladnego miasta i prawo kawiarni (a przy okazji jej klientow) do estetycznej i sensownej identyfikacji wizualnej. Oczywistym dla mnie rozwiazaniem jest pomoc kogos takiego jak Traffic Design.
- 7 2
-
2022-12-09 15:47
(1)
Tylko że rozwiązanie problemu wcale nie jest takie trudne ... Może być to estetycznie wykonany napis namalowany// naklejony na szybie. Przykład : Fyrtel w Gdyni. Delikatny, nieduży neon - ważne aby był dobry jakościowo, nie wąż led jak z pepco. Może to być delikatna forma metaloplastyki np z mosiądzu. Ale właściciele upili się na prostacki Lightbox bo tak. Ja raczej gościem już nie będę.
- 2 2
-
2022-12-09 16:04
Oczywiscie, ze jest mozliwe jakies rozwiazanie na szybie, ale nie jest tez niezbednie konieczne wejscie w swiatlo okna. Powinni je znalezc specjalisci we wspolpracy z najemca lokalu.
- 0 0
-
2022-12-09 12:08
(4)
Tylko, że właścicielka lokalu nie chce szukać rozwiązania, woli wylewać swoje żale w internecie
"W środę właścicielka restauracji została zaproszona do wspólnej rozmowy z plastykiem i konserwatorem, by znaleźć rozwiązanie. Nie skorzystała jednak z zaproszenia."- 10 2
-
2022-12-09 14:03
(3)
Miasto troche tu kantuje, twierdzac, ze do szyldu nic nie maja, tylko byle byl w oknie. Powieszenie go w oknie poprawia estetyke calosci, ale tak pol na pol. Jest tez jasne, ze jest awykonalne, bo odetnie 1/3 swiatla. To, co robi wlascicielka, to sie chyba w psychologii nazywa porwanie emocjonalne ;)
- 1 1
-
2022-12-09 14:05
(2)
Zwracam tez uwage, ze szyldy ze Starowiejskiej nie sa umieszczone w witrynach okiennych.
- 0 1
-
2022-12-09 14:24
(1)
zwracam uwagę, że każdy budynek jest inny i powinien być traktowany indywidualnie, tu projekt zakłada umieszczenie szyldów w witrynach. Chcecie żeby sobie żabka, ciuchy i biura poselskie też zawiesiły ponownie swoje szyldy gdzie popadnie bo akurat tak im się podoba?
- 8 1
-
2022-12-09 16:03
Chyba jasno sie wyrazilam wyzej, ze jestem przeciw samowolce. Ktos tu samowolke w ogole popieral? Projekt kamienicy nie narzuca rozwiazania "szyld w oknie" jako jedyego dopuszczalnego. To, ze ktos tak przyjal, nie uzwgledniajac faktu, ze szyld nie moze zaslonic 1/3 okna, okno jest za male, a szyld za duzy, to jest wlasnie samowolka.
- 1 1
-
2022-12-09 11:09
Czemu Te szykany mają słuŻyć ? (1)
- 4 7
-
2022-12-09 11:26
mają służyć ukróceniu samowolki właścicieli lokali usługowych
- 6 4
-
2022-12-09 07:57
(2)
Nie czytałeś artykułu?
Nagłówek, obrazki i do komentarzy?- 24 4
-
2022-12-09 14:42
Norma w dzisiejszych czasach.
- 1 0
-
2022-12-09 14:20
to norma na tym portalu, niestety...
- 4 0
-
2022-12-09 07:02
Opinia wyróżniona
Szyld pasuje. (15)
Nie jest krzykliwy i pasuje do elewacji. Nie zmieniać.
- 181 48
-
2022-12-09 11:39
Krzykliwy nie, brzydki tak. Czy nie moglby wygladac jak szyldy na Starowiejskiej? Zdolny projektant jest w stanie zaprojektowac cos, co nie bedzie musialo zaslaniac okna, bedzie swietnie wygladac na budynku i bedzie zarowno modernistyczne, jak i "prowansalskie".
- 2 0
-
2022-12-09 09:37
załania boniowanie
- 3 2
-
2022-12-09 09:24
ale jakby wisiał krzykliwy to już wszyscy by pytali gdzie jest konserwator. kamienica wyremontowana za niemałe środki publiczne, najemca robi co chce i ma w d*pie pracę która została wykonana. co z tego że szyld akurat jest siwy i pasuje wizualnie. Wszysycy uważają ze ich szyldy są ok a miasto wygląda jak wygląda
- 13 5
-
2022-12-09 08:50
Szczurek odczep się od szyldu
Zajmij się syfem na skwerze!
- 15 5
-
2022-12-09 07:08
(10)
A gdzie jest napisane że ma być inny?
- 10 7
-
2022-12-09 09:29
(7)
dokładnie, była mowa tylko o tym, że powinien być w świetle witryny i w uzgodnieniu z włascicielem i urzędem
- 7 3
-
2022-12-09 10:20
najlepiej niech będzie na całą witrynę w świetle witryny (6)
dziwne że przed wojną takie szyldy były dokładnie w tym miejscu, gdzie obecnie jest ten Lavendy
no ale niepełnosprawni wiedzą lepiej- 5 6
-
2022-12-09 15:51
(1)
Przed wojną nie istniały szyldy tego typu ... To czas transformacji ustrojowej zaprosił powszechne lightboxy powodując w miastach koszmar reklamowy. Ten może i graficznie jest estetyczny, ale to nie znaczy że musi przybierać taką najtańszą i brzydką formę. Wystarczy mieścić grafikę na innym nośniku.
- 1 1
-
2022-12-09 19:09
ty masz coś z głową, radzę sprawdzić jak przed wojną wyglądała Gdynia - o niebo lepiej niż obecnie
takie i inne szyldy i reklamy świetlne były wszędzie, bo wtedy żyli tu normalni ludzie, nie jakieś wy pier dki mamuta
- 0 1
-
2022-12-09 11:24
najlepiej niech będzie na cała elewację budynku, nie trzeba bedzie jej remontować (1)
OMG co za myślenie, człowieku cofnąłeś się do epoki kamienia łupanego???
- 1 1
-
2022-12-09 14:30
do Disneylandu rowerkowy gimbusie najbliżej jest do Paryża
choc wy to chyba cos w rodzaju Majalandu
- 0 1
-
2022-12-09 10:23
(1)
przed wojną nie było trzech lokali usługowych tylko dwa, ten od lewej od Lavendy zamknijcie żeby było jak przed wojną
- 1 3
-
2022-12-09 14:28
ja piszę ci o le o całym mieście i spójności estetycznej czy jak to wymyślił obecny UM
od dziesięcioleci pitoli się, że przedwojenny modernizm polski, zwłaszcza w Gdyni, to czarny dół i jasna góra i tak forsowano to przy remontach
szkoda, że okazuje się, gdy zaczęto odsłaniać oryginalne tynki, że kolory były różne (to samo ze słynną gdyńską bielą), a nawet pinkie niebiesko-jasny, co można zobaczyć w tak odnowionej jakod dziesięcioleci pitoli się, że przedwojenny modernizm polski, zwłaszcza w Gdyni, to czarny dół i jasna góra i tak forsowano to przy remontach
szkoda, że okazuje się, gdy zaczęto odsłaniać oryginalne tynki, że kolory były różne (to samo ze słynną gdyńską bielą), a nawet pinkie niebiesko-jasny, co można zobaczyć w tak odnowionej jak była zbudowana kamienicy na Świętojańskiej.
Tak więc mi nie pitol że przed wojną były 2 lokale, mniejsze okna czy cokolwiek innego, bo świat wokół się zmienia, a do Disneylandu można jeździć by oglądać bajki, nie do żyjących miast- 0 2
-
2022-12-09 09:03
nigdzie nawet nie jest napisane, że UM może cokolwiek nakazać (1)
- 2 4
-
2022-12-09 16:48
Sami czerwone latarnie instalują (kompletnie nie pasujące do otoczenia) a szyldu się czepiają.
- 2 1
Wszystkie opinie
-
2022-12-09 07:02
Opinia wyróżniona
Szyld pasuje. (16)
Nie jest krzykliwy i pasuje do elewacji. Nie zmieniać.
- 181 48
-
2022-12-09 07:07
Poradnik Janusza byznesmena.
Jak zrobić darmową reklamę i szum medialny.
- 5 2
-
2022-12-09 07:08
(10)
A gdzie jest napisane że ma być inny?
- 10 7
-
2022-12-09 09:03
nigdzie nawet nie jest napisane, że UM może cokolwiek nakazać (1)
- 2 4
-
2022-12-09 16:48
Sami czerwone latarnie instalują (kompletnie nie pasujące do otoczenia) a szyldu się czepiają.
- 2 1
-
2022-12-09 09:29
(7)
dokładnie, była mowa tylko o tym, że powinien być w świetle witryny i w uzgodnieniu z włascicielem i urzędem
- 7 3
-
2022-12-09 10:20
najlepiej niech będzie na całą witrynę w świetle witryny (6)
dziwne że przed wojną takie szyldy były dokładnie w tym miejscu, gdzie obecnie jest ten Lavendy
no ale niepełnosprawni wiedzą lepiej- 5 6
-
2022-12-09 10:23
(1)
przed wojną nie było trzech lokali usługowych tylko dwa, ten od lewej od Lavendy zamknijcie żeby było jak przed wojną
- 1 3
-
2022-12-09 14:28
ja piszę ci o le o całym mieście i spójności estetycznej czy jak to wymyślił obecny UM
od dziesięcioleci pitoli się, że przedwojenny modernizm polski, zwłaszcza w Gdyni, to czarny dół i jasna góra i tak forsowano to przy remontach
szkoda, że okazuje się, gdy zaczęto odsłaniać oryginalne tynki, że kolory były różne (to samo ze słynną gdyńską bielą), a nawet pinkie niebiesko-jasny, co można zobaczyć w tak odnowionej jak była zbudowana kamienicy na Świętojańskiej.
Tak więc mi nie pitol że przed wojną były 2 lokale, mniejsze okna czy cokolwiek innego, bo świat wokół się zmienia, a do Disneylandu można jeździć by oglądać bajki, nie do żyjących miast- 0 2
-
2022-12-09 11:24
najlepiej niech będzie na cała elewację budynku, nie trzeba bedzie jej remontować (1)
OMG co za myślenie, człowieku cofnąłeś się do epoki kamienia łupanego???
- 1 1
-
2022-12-09 14:30
do Disneylandu rowerkowy gimbusie najbliżej jest do Paryża
choc wy to chyba cos w rodzaju Majalandu
- 0 1
-
2022-12-09 15:51
(1)
Przed wojną nie istniały szyldy tego typu ... To czas transformacji ustrojowej zaprosił powszechne lightboxy powodując w miastach koszmar reklamowy. Ten może i graficznie jest estetyczny, ale to nie znaczy że musi przybierać taką najtańszą i brzydką formę. Wystarczy mieścić grafikę na innym nośniku.
- 1 1
-
2022-12-09 19:09
ty masz coś z głową, radzę sprawdzić jak przed wojną wyglądała Gdynia - o niebo lepiej niż obecnie
takie i inne szyldy i reklamy świetlne były wszędzie, bo wtedy żyli tu normalni ludzie, nie jakieś wy pier dki mamuta
- 0 1
-
2022-12-09 08:50
Szczurek odczep się od szyldu
Zajmij się syfem na skwerze!
- 15 5
-
2022-12-09 09:24
ale jakby wisiał krzykliwy to już wszyscy by pytali gdzie jest konserwator. kamienica wyremontowana za niemałe środki publiczne, najemca robi co chce i ma w d*pie pracę która została wykonana. co z tego że szyld akurat jest siwy i pasuje wizualnie. Wszysycy uważają ze ich szyldy są ok a miasto wygląda jak wygląda
- 13 5
-
2022-12-09 09:37
załania boniowanie
- 3 2
-
2022-12-09 11:39
Krzykliwy nie, brzydki tak. Czy nie moglby wygladac jak szyldy na Starowiejskiej? Zdolny projektant jest w stanie zaprojektowac cos, co nie bedzie musialo zaslaniac okna, bedzie swietnie wygladac na budynku i bedzie zarowno modernistyczne, jak i "prowansalskie".
- 2 0
-
2022-12-09 07:03
trzeba zabronić wszystkiego (5)
i odebrać ludziom wszystko
- 46 11
-
2022-12-09 09:40
(4)
Do tego właśnie to zmierza (UE).
- 3 5
-
2022-12-09 10:29
To jedź do twojej kochanej, wolnej Rosji PiSowcu. (1)
- 3 6
-
2022-12-09 10:46
Lampy czerwone dali gdzie nigdzie takich niema
a szyld im przeszkadza? Ulica każda inna na co drugiej nie wiadomo jakie pomysły z kapelusza. Za dużo was tam w UM.
- 4 1
-
2022-12-09 10:37
raczej PIS i narodowcy
- 2 1
-
2022-12-09 11:12
UE Kalksteina ?
- 0 0
-
2022-12-09 07:03
"nikt nie uzgodniono..." hmm... polski by się przydał.
- 26 3
-
2022-12-09 07:03
Bardzo estetycznie wygląda (8)
Urzędnicy zajmijcie się naciapanymi znakami na drogach bo jest ich tyle że czasem drogi nie widać.
- 133 23
-
2022-12-09 07:25
Bardzo duzo bylo ladnie wygladajacych szyldow (4)
ale jezeli takie sobie wymyslili przepisy, to niech je przestrzegaja wszystkie firmy. To tak jak z karaniem za jazde po pijanemu. Jezeli jest kara za jazde po alkoholu, to niech dostaja ja wszyscy.
- 8 3
-
2022-12-09 08:24
jakie przepisy? zacytujesz jeden? (2)
- 1 6
-
2022-12-09 10:04
(1)
"Pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków wymaga umieszczanie na zabytku wpisanym do rejestru: urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych (..) oraz napisów."
art. 36 ust. 1 pkt 10 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami- 3 2
-
2022-12-09 10:25
ale przeczytałeś że do tego konserwator NIE miał zastrzeżeń?
nie manipuluj = bo to nie jest ten przypadek
pomijam, że konserwatorzy często mają nierówno pod sufitem, co nawet sam UM przyznaje- 3 2
-
2022-12-09 11:14
AntySSemita !
Zgodnie z linią bolszewicką od 1945r musisz lubić SSyjonistów
- 0 1
-
2022-12-09 07:38
może zostać bo tobie sie podoba? serio? (1)
Jesteś jednym z tych co na wszystkim sie znają i wszystko wiedzą lepiej?
- 4 12
-
2022-12-09 11:15
Prostactwo i Smród jesteś !
- 0 1
-
2022-12-09 08:03
To już urzędnicy nie mają czym się zajmować. Estetycznie było z szyldem.
- 3 4
-
2022-12-09 07:05
(2)
Szyld mógłby powstać w obrębie witryny w jej górnej części.
- 17 20
-
2022-12-09 07:48
Oczywiście, zejść nim niżej nad drzwi i po ptoblemie, po co pisać artykuł o takim kuriozum jednej jak i drugiej strony. Są rzeczy ważniejsze niż szyld na starowiejskiej....
- 8 3
-
2022-12-09 09:21
i przecież tylko i wyłącznie o to konserwatorowi chodziło a właścicielka zrobiła z tego jakąś chorą awanturę i pobiegła pożalić się do internetu
- 9 4
-
2022-12-09 07:08
Macie swoje traffic design (2)
Płaczą w mediach ze im jakiś malunek legalnie zamalowali, chociaż robią to za nasze pieniądze i to nie małe dostają od miasta. A teraz okazuje się że to oni stoją za "upiekszaniem" wymarłego centrum wg własnego widzimisię.
- 46 6
-
2022-12-09 14:01
Przecież oni są na kroplówce miasta więc czego tu sie spodziewać (1)
- 1 0
-
2022-12-09 14:33
czasem mają ciekawe projekty, ale niech startują w konkursach, a nie jako monopolista
który włazi do cudzego łóżka z butami
- 1 0
-
2022-12-09 07:08
Najpiękniejszy szyld na tej ulicy (6)
Nie jestem plastykiem, inżynierem, dizajnerem...ale jeśli "ktoś" mówi że ten szyld nie pasuje do kamienicy to niech zmieni albo zawód albo leki...
Śpieszmy kochać Gdynię...nie długo wszystko zamalują...lub wytną
Dobrego piątku życzę...
Piękny dzień się szykuje- 72 11
-
2022-12-09 07:27
I niech będzie ale niżej w witrynie (3)
Ale nie, trzeba hejt wygenerować bo to modne jak strajki lempart
- 9 13
-
2022-12-09 09:29
totalnie się zgadzam, awantura o nic
- 5 3
-
2022-12-09 11:19
Wolisz gazem i pała składaną od Mo , jak za za bolszevickich poprzedników ?
- 1 2
-
2022-12-09 14:43
to sobie otwórz kawiarnię, załoń całe okno reklamą czyli szyldem i zapraszaj klientów do klimatycznej piwnicy
- 0 1
-
2022-12-09 08:16
masz 100% rację, to już wygląda na jakaś psychozę
nota bene ten remont ulicy akurat, jet prowadzony fatalnie
tam jest niebezpiecznie (dokładnie na tym odcinku robią remont po obydwu stronach i puszczają ludzi miedzy samochodami i ciężkim sprzętem po błocie, środkiem ulicy)
Zrobione odcinki sa krzywe z dziurami
Ale jak widać to UM nie przeszkadza- 13 2
-
2022-12-09 11:14
Najważniejsze, że pasują delfiny, przysiadki
i brak choinki.
- 3 1
-
2022-12-09 07:09
(5)
Czyli zrobiłam z samowolki wielka tragedię i nawet nie przyszłam na spotkanie. Fajnie
- 55 15
-
2022-12-09 07:16
Dokładnie.
Żenujący poziom.
- 22 6
-
2022-12-09 09:58
I poszłam do trójmiasto.pl po ratunek. Jako biedna restauratorka.
- 12 4
-
2022-12-09 10:06
Chyba mnie to już nie zachęca do odwiedzenia tej restauracji
- 8 6
-
2022-12-09 10:41
Ten szyld... (1)
...miałby znaleźć się na wysokości witryny jak u sąsiadującego przedsiębiorcy (widać na materiale wideo). Może kontrola fiskusa i sanepidu by się przydała?
- 3 3
-
2022-12-09 11:25
+ CbŚp , ABC, Maciorewicza , ludowe Saczki itp aparaty represji , może Obajtek kupi za 1/2 ceny ?
- 1 4
-
2022-12-09 07:09
Gdynia. Biała farba i nic więcej (11)
Śródmieście umiera, skwer Kościuszki tak nieatrakcyjny, że wstyd zabrać gości spoza Trójmiasta, zamierzająca świętojańska. Gdzie jest ta barwna Gdynia sprzed paru lat?? Bo teraz zaczyna być tylko sypialnia Gdańska, o czym świadczy dynamika korków w szczycie, zarówno na obwodnicy jak i w Sopocie widać jak układa się migracja w ciągu doby
- 104 10
-
2022-12-09 08:53
(9)
o co chodzi z ta farbą? niuustannie jakiś typ ciągle o niej tu pisze ...
- 5 3
-
2022-12-09 10:31
Nawąchał się rozpuszczalnika i ma zwidy. (1)
- 1 4
-
2022-12-09 11:26
Tropy dokąd prowadzą ?
- 0 1
-
2022-12-09 10:37
nie jesteś z Gdyni? (4)
tutaj wszystko rozwiązuje farba, malowana na asfalcie, zamalowująca w nim dziury... :O)
- 5 2
-
2022-12-09 15:21
(3)
nigdy nie widziałem zamalowanej dziury farbą, podaj przykład gdzie to zobaczę. No i czym malować pasy na jezdni wg ciebie, kredą ?
- 1 2
-
2022-12-09 15:26
wrzuciłbym nawet zdjęcia, skoro jesteś tak bardzo ograniczony, ale się nie da (2)
- 0 0
-
2022-12-09 18:40
(1)
nie wrzucisz zdjęć bo jesteś ograniczony ? próbuj dalej albo podaj adres, farbowany półgłowku.
- 0 1
-
2022-12-12 16:30
Niewychowana p.do - popros matke zeby jeszcze raz sprobowala.
- 0 0
-
2022-12-09 14:02
a w kontr komentarzach Urzędnicy wciąż zdziwieni
- 2 0
-
2022-12-10 08:50
Jedyne sprawnie robione inwestycje
To kreacje wykonane biała farbą. Reszta ciągnie się jak flaki z olejem i nieudolnie prowadzone. Gdynia jest nieprzyjazna zarówno gościom jak i mieszkańcom. Jestem załamana tym co dzieje się z tym niegdyś prężnym miastem
- 1 0
-
2022-12-09 11:16
Dlaczego czas teraźniejszy?
To dawno umarło, szczezło. Mszę żałobną odprawić.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.