- 1 Ciągle o czymś zapominasz? Przyjrzyj się diecie (8 opinii)
- 2 Restauracja po rewolucji Gessler na sprzedaż (149 opinii)
- 3 Pierogi i Goldwasser najlepsze na świecie (39 opinii)
- 4 Koktajle na dzień trzeźwości? Czemu nie! (32 opinie)
Pizzeria w Nowym Porcie musi dopłacić 72 tys. zł za gaz
Koniec roku przyniósł fatalną wiadomość dla niewielkiej pizzerii z Nowego Portu. Właściciele lokalu New Port muszą dopłacić w ramach wyrównania aż 72 tys. zł do 11-miesięcznego rozliczenia za gaz. Niespodziewany wydatek zmusił właścicieli do podjęcia trudnej decyzji, czyli zakończenia działalności. Być może otworzą lokal za jakiś czas, gdy sytuacja się unormuje.
- Z końcem 2022 r. otrzymaliśmy druzgocący dla nas rachunek za gaz. Okazało się, że pomimo terminowych płatności, ale przy zwiększającej się cenie za jednostkę, musimy dopłacić 72 tys. zł. Oznacza to, że gaz podrożał dla nas w 2022 r. siedmiokrotnie - czytamy we wpisie na stronie lokalu. - (...) Po uwzględnieniu wszystkich podwyżek musielibyśmy od 1.01.2023 r. podwyższyć cenę każdej pozycji w menu o ok. 15 zł! I tak odpowiednio: frytki powinny kosztować 30 zł, burgery od 41 zł, pizze od 40 zł, danie dnia 50 zł, danie z karty od 55zł, zupa 27 zł. Takie ceny już za chwilę zastaną nas wszędzie, ale w naszej rzeczywistości nie są one możliwe do dalszego utrzymania restauracji w Nowym Porcie. (...)
Jak wyliczyła właścicielka pizzerii, Mirosława Smilgin, stawka za gaz podrożała dla nich siedmiokrotnie. Owszem, spodziewała się dużej dopłaty, bo gazu zużywali sporo (kuchnia i ogrzewanie), ale szacowali, że maksymalnie wyniesie 15 tys. zł.
- Na bieżąco płaciliśmy rachunki, z których była nadpłata. To jedynie wyrównanie do różnicy ceny jednostki za gaz między tym, co podpisywaliśmy i za ile miało być, a do ilu podrożało w ciągu 11 miesięcy - tłumaczy. - Nic się nie da z tą dopłatą zrobić, musimy ją zapłacić. Zaproponowano nam jedynie rozłożenie jej na cztery raty, każda z 12-proc. odsetkami.
Wydarzenia dla miłośników kulinariów w Trójmieście
Póki co nie oddają lokalu, tym bardziej że zainwestowali w niego sporo wysiłku i funduszy. Przejęli go od miasta w złym stanie, konieczny był remont i przystosowanie kuchni. Obecnie rozważają kolejną modernizację, by maksymalnie uniezależnić się od gazu, a to może wpłynąć np. na zmianę menu.
Niestety zamknięcie lokalu oznacza też zwolnienie ekipy, która pracowała w pizzerii.
- Jestem zmuszona zwolnić ludzi, którzy pracowali w New Port. Bardzo żałuję, zwłaszcza że wszyscy mieszkali po sąsiedzku w Nowym Porcie i byli w pracę mocno zaangażowani. Robię, co mogę, aby pomóc im znaleźć nową pracę u zaprzyjaźnionych restauratorów - mówi Mirosława Smilgin.
Jest szansa, że New Port jeszcze kiedyś powróci: właściciele chcą przeczekać trudny czas i wierzą, że opłaty nie będą zawsze wiązać się z takim wydatkiem. Być może otworzą się w cieplejszym okresie roku, gdy nie trzeba będzie ogrzewać lokalu.
Dodajmy, że to drugie miejsce, które zamknęli w ostatnich miesiącach. Wiosną zakończyła działalność znana z kaszubskich smaków restauracja Kafëbë w Gdańsku Głównym. W sezonie letnim prowadzą jeszcze pizzerię Pizza Plus na świeżym powietrzu na Wyspie Sobieszewskiej i na ten moment nie planują wycofania się z biznesu.
Miejsca
Opinie (415) ponad 50 zablokowanych
-
2023-01-02 12:17
Opinia wyróżniona
Straszny absurd z tymi dopłatami. (38)
Cena energii w tym wypadku gazu powinna być zawsze podana z góry żeby właśnie nie dochodziło do takich przypadków,
co by było jeśli dostawca wymyśliłby sobie rachunek 100 krotnie wyższy ? też oczekiwałby zapłaty czy może wtedy jednak postarałby się szybciej zaradzić niewypłacalności?
- przecież dostawca wie po ile kupuje ten gaz od importera - czy może on tez nie wie? i kupuje w ciemno?- 564 19
-
2023-01-03 10:23
no i cena była podana z góry (1)
ale cena nigdy nie jest stała
- 0 0
-
2023-01-05 23:25
To trzeba ruszyć 4 litery do PGNiG i sprawdzić ceny, a nie prowadzić biznes nie znając nowych cen
Tak sie nie prowadzi biznesu. Trzebe mysleć, a pani myślała, że będzie musiała dużó dopłacić, ale nie aż tak. Wydawało jej się! A nie łaska sprawdzić u dostawcy w tzw międzyczasie, ile już nabiło? Poza tym, czy PGNiG nie powiadamia (firm) o zmianie cen?
- 0 1
-
2023-01-03 08:24
Nie w tym kraju . Tu chcą nasz zaraznac
- 0 0
-
2023-01-02 18:05
Polskojęzyczny (nie) rząd (1)
do tego doprowadził. poPIS - tym smutnym Panom już dziękujemy
- 18 5
-
2023-01-05 23:17
Jakie to słabe i mało intelektualne
Wypowiedź na poziomie ziomala spod budki z piwem. Zainteresuj się, skąd sie wzięły podywyżki cen gazu czy ropy. O wojnie słyszałeś?
- 0 1
-
2023-01-02 17:36
Walić pralnie
Pizzerie, autohandle i lombard to pralnie. I jak żyć?
- 2 25
-
2023-01-02 13:27
Ile w tym czasie zarobili? (16)
- 9 46
-
2023-01-02 20:47
przecież obliczyli ceny artykułów po uwględnieniu podwyżki - kupiłbyś? (1)
- 8 1
-
2023-01-03 00:39
Ceny wzięli z kosmosu.
- 5 4
-
2023-01-02 17:38
Najlepiej prąd gaz za. Darmo albo na lewo (5)
ZUSu nie płacić i ryja drzec że dla. Pielęgniarek nie ma
- 6 51
-
2023-01-02 20:42
Czy znasz jakiegoś biednego lekarza (4)
Lub pielęgniarkę. O mundurowych nie wspomnę. Krzyczą na lewo i prawo jak mają źle. A zarabiają duuuzo polskich złotych
- 13 20
-
2023-01-03 08:46
Jestem mundurowym (1)
Starszy szeregowy w wojsku . 3950 podstawy ze wszystkimi dodatkami w ciągu roku i podzieleniem na 12 wyjdzie jakieś 6000 na rękę . Praca w weekendy i święta , służby 24h bez płatnych nadgodzin . Miesięcznie około 220 h . Dużo ?
- 2 7
-
2023-01-03 09:40
Dużo bo
Zapomniałeś wspomnieć że po 15 latach pracy dostaniesz emeryturę większa niż inni po 40 latach pracy. Więc nie zmyślaj bajek jak ci źle. A za pracę w święta i weekendy też wolne odbierasz.
- 16 0
-
2023-01-02 22:56
A wiecz ile pracuja? (1)
Z dyzurami?
- 15 8
-
2023-01-03 06:13
15 lat i
Utrzymujemy darmozjadów. Na 10 pracujących w tym kraju 4 wyrabia pKb .
- 1 7
-
2023-01-02 16:23
znając realia ostatnich kilku lat - NIC (energia, płace, podatki, ZUS etc)
podwyżki pochłonęły zdecydowaną większość zysku - a trzeba pamiętać, że zainwestowali w lokal pewnie ze 200 tysięcy. Będą płacić czynsz przez następne miesiące bez żadnego biznesu... Fatalnie.
- 34 1
-
2023-01-02 15:50
(2)
czyli jak wyszedł bilans zysków i strat ?
- 8 1
-
2023-01-02 17:39
Biznes to jest mądrze przemyślana działalność (1)
Nygusom już dziękujemy
- 6 28
-
2023-01-02 22:46
kolega z pisu?
ma zlecenia od innych kolegów ze spółek państwowych/pisowych?
- 22 4
-
2023-01-02 13:51
Co to na za znaczenie? (3)
Mają cały zarobek wpłacić firmie dostarczającej gaz?
- 65 3
-
2023-01-02 17:38
A dlaczego nie? (2)
Na całym świecie tak jest
- 2 45
-
2023-01-03 10:05
A z czego wtedy przcowników opłacą ?
- 5 0
-
2023-01-02 21:50
Idź dobrze żyć za miskę ryżu. Twój krzywousty już to proponował!
- 32 3
-
2023-01-02 12:37
PiS nas wykończy (14)
Obiecywali Polskę w ruinie i dotrzymali obietnicy.
- 182 18
-
2023-01-02 17:37
Was wykończy na 100%
Trzymamy kciuki
- 5 21
-
2023-01-02 12:42
Hurtowe ceny gazu w Europie wróciły do poziomu niższego nawet niż przed wybuchem wojny na Ukrainie (12)
Ale PGNIG i sprzedawcy gazu golą frajerów w Polsce równo, nikt nie patrzy czy przedsiębiorca pójdzie z torbami, czy ktoś popadnie w długi - ważne, żeby swoi przyklejeni do stołków mogli dostać premie i wpłacić do kasy partii.
- 215 6
-
2023-01-05 23:12
Nie masz pojęcia, jak kształtują się ceny za prąd w Polsce. P...., że to PiS tak wymyśla (3)
To są mechanizmy narzucone przez ... UE. Mówimy tutaj o kształtowaniu się cen hurtowych dla firm, nie dla osób fizycznych.
TVN tego nie opisuje, więc skąd macie wiedzieć?
Ceny kształtuje giełda tge, a ceny są kształtowane przez koszt produkcji prądu z GAZU, a więc njawyższa cena (co jest zresztą logiczne)- 2 3
-
2023-03-30 23:02
UE wprowadziała maksymajną cenę z nie najniższą. Wiec mijasz sie z prawdą, ale tego w TVPis sie nie dowiesz.
- 0 0
-
2023-03-30 22:59
kłamiesz, nie zwlaj na UE
- 0 1
-
2023-01-05 23:27
OK, gaz to inna bajka
- 0 0
-
2023-01-03 01:22
Gaz na giełdzie w Holandii jest ponad 4 razy droższy, niż typowa cena przed rokiem 2021.
- 5 9
-
2023-01-02 23:01
(2)
Co robi PGNIG ? 1.01.2023 tankowałem gaz CNG do mojego samochodu . Cena 9,53zł za m³ . W grudniu płaciłem 7,30 a w listopadzie 6,5 .Jak kupowałem auto 2,5 roku temu płaciłem 3,5zł. Szok. Może ktoś sprawdzi jaka powinna być cena CNG ? Widać jak spadły ceny LNG na hubach paliwowych. Może rząd pokaże ile gazu i od kogo przyjmujemy ,ile mamy swojego ,kiedy zostały robione zakupy ? Teraz to jest bandyterka w biały dzień. Nie ma żadnej transparentności.
- 28 3
-
2023-01-05 23:14
Nieuku, rząd nie zakupuje gazu !!!!! (1)
To są kontrakty pomiędzy PGNiG a dostawcami zagranicznymi. Nawet kontrakty z Rosją formalnie nie p[odpisuje rząd czy premier
- 2 1
-
2023-03-30 22:58
ale pgnig to pis, to rzad , to jego nominaci
- 0 0
-
2023-01-02 12:51
(3)
W Europie nie istnieje coś takiego jak hurtowe ceny gazu.
- 10 79
-
2023-01-02 17:37
No kto teraz będzie finansował PO? (1)
- 6 48
-
2023-03-30 22:57
kazdy pisowiec musi dostać regresem za niestosowanie sie do wyroków sądów.
- 0 0
-
2023-01-02 14:07
Niech ci bedzie - gieldowe. I tak dostepne dla klientow korporacyjnych a nie detalicznych. Jak zwal tak zwal o jedno chodzi. Istotny skutek a nie nazwa.
- 82 1
-
2023-01-02 11:51
Opinia wyróżniona
Jak faktura może być zaskoczeniem ? (25)
Przecież w każdej umowie jest zawarta cena sprzedaży, która jest co jakiś czas tylko aneksowana. Nową stawkę można zaakceptować, bądź nie i ewentualnie rozwiązać umowę, albo np. zamiast ogrzewania gazowego korzystać z elektrycznego, które może być tańsze i w ten sposób ograniczyć koszty. Jeśli zaś zdarzyłoby się, że dostawca naliczył wyższą stawkę z datą wsteczną, no to trzeba to zareklamować i tyle.
- 105 520
-
2023-01-03 16:05
Tak, i co miesiąc dostajesz rachunek!
- 0 0
-
2023-01-03 00:28
tu mamy sytuacje typu: nie wiem, ale się wypowiem ;))
- 3 0
-
2023-01-02 22:55
Niestety, nie jest tak jak piszesz.
Są różne umowy i sposoby liczenia cenę za media - tu paliwo gazowe.- 2 0
-
2023-01-02 12:59
(7)
A nie wpadłeś na to, że tu jest mowa o pizzerni i koszty nie dotyczą tylko ogrzewania? A jeśli nie zaakceptujesz nowej stawki - to skąd weźmiesz energię? Sam sobie wyprodukujesz? Mamy tu po prostu świetny przykład na pazerność państwowej firmy, która doprowadzi do upadku wielu przedsiębiorstw.
- 99 4
-
2023-01-05 23:06
Nie macie pojęcia na temat kształtowania się cen za prąd.
Najpierw poczytajcie o tym
- 0 0
-
2023-01-02 15:52
(2)
wszystko zgodnie z planem walki z prze3dsiębiorcząocią i własnościa prywatną ...za czasó młodości kaczyńskiego tylko partyjni kacyki mieli dobrze - wille , auta za talony ...a nie przecuiętny kowalski , ludzie pracowali w konglomeratach [państwowych dla wspólnego dobra prominenów partyjnych a nie na własne dobro ... i teraz kaczyński do tego wraca bo to zna i wówczas było mu dobrze
- 26 6
-
2023-01-03 06:52
nikt nie powiedzial (1)
ze musisz koniecznie zyc i pracowac w polandii, jest tyle fajnych miejsc w europie.....
- 2 7
-
2023-01-03 06:58
nikt nie powiedział że pisiuary muszą być wiecznie przy żłobie.
- 10 1
-
2023-01-02 14:07
I za chwilę zaczną golić zwykłych Kowalskich (2)
bo jak się firmy zamykają to spadają dochody to zwykli ludzie co mają kuchenki, czy junkersy będą płacić więcej, aby im się kasa zgadzała.
- 47 1
-
2023-01-05 23:07
Kolejny nie mający pojęcia o kształtowaniu się cen za prąd dla firm.
One są inne niż dla psób fizycznych. Cena ustala giełda !!!!!
- 0 0
-
2023-01-02 15:54
a jak będziesz niegrzeczny to cie obsMaruja jak Sztura za nieprzechylnośc do władzy ... inaczej kolegę ziobry co potrącił na pasach kobietę i ją zabił a miał przy tym kilka promili tez by osądzili a nie umozyli sprawę po cichu
- 9 16
-
2023-01-02 12:20
Ale wiesz, ze dla firm juz praktycznie nie ma ofert ze stala stawka tylko w oparciu o ceny giełdowe, które zmieniaja sie codziennie?
- 66 2
-
2023-01-02 12:12
Karol nie ma pojęcia a pisze (11)
Gaz zamienić na energię?
Czy Karol siedzi ma państwowej posadzie i nie ma pojęcia ze energia elektryczna dla przedsiębiorstw nawet jednoosobowych działalności kosztuje 3 razy więcej niż w gosp.domowych??
Prowadzę taką działalność i przy zużyciu 155kWh płace ponad 600zł za zużycie energii.
Pozdrawiam- 97 5
-
2023-01-02 12:37
600 zł przez 155 to prawie 4 zł za kwh (10)
no a ja wchodzę sobie na cenniki różnych dostawców i widzę że dla przedsiębiorców jakieś 2-3 zł zależnie od taryf itp, no to albo kłamiesz albo zmień sprzedawcę bo cię naciąga
- 11 74
-
2023-01-02 13:37
Ale rachunek to nie tylko czyste kWh (9)
I jeszcze vat doliczy bo na stronach Energi te 3 zł za kWh to jest netto
- 67 3
-
2023-01-02 14:02
(8)
A dlaczego niby ma VAT doliczyć, skoro jako przedsiębiorca i tak przerzuca go na klienta i VAT go nie interesuje?
- 8 49
-
2023-01-02 21:51
Moze.nie.byc vatowcem
- 4 0
-
2023-01-02 16:33
Nie wszystkie firmy są płatnikami VAT (3)
Małe firmy do 200 000 przychodu są zwolnione z VATu i nie mogę też go odliczać.
- 24 5
-
2023-01-02 19:48
Nie są zwolnionetylko niektóre (zreszta wcale nie tak liczne) kody PKD uprawniają do nie bycia płatnikiem VAT.., co wcale nie jest takie cudownei tak wszystko co kupujesz płacisz w kwocie brutto
- 8 1
-
2023-01-02 19:42
Dwa minusy
Zapewne od wyborców PiS bo oni nie znają się ani na podatkach, ani na finansach, ani na księgowości
- 11 12
-
2023-01-02 19:41
weź się doucz...jakie zwolnienie do 200tys przychodu???
sam wybierasz sobie czy jesteś na vacie czy nie... możesz mieć tylko 50tys a jeżeli usługi wykonujesz dla innej firmy która jest vatowcem to doliczasz vat
- 3 13
-
2023-01-02 16:25
przerzuca na klienta - z takim podejściem to można powiedzieć o każdym koszcie. Jest przerzucany na klienta. ;)
tyle, że ostatecznie klient widzi cenę brutto - i nie interesuje go jaka cześć to jest zysk. Za drogo zrobisz to nie sprzedasz. Ostatnio sporą cześć powyżek bierze się z "spodziewanego" zysku.
- 23 0
-
2023-01-02 16:20
vat
dlatego własnie ktoś wcześniej wspomniał że nie masz pojęcia o czym piszesz
- 22 1
-
2023-01-02 16:20
Ale napisał, że płaci rachunek za prąd 600 zł. A przelew do PGNIG idzie przecież w kwocie brutto, nieprawdaż?
- 30 3
-
2023-01-02 11:55
Nie ma informacji
Chyba że codziennie wchodzisz na stronę dostawcy i sprawdzasz cennik.
Mi tak w lipcu i sierpniu ceny zmieniali 5 razy w górę. Skąd to wiem? Bo dostałem we wrześniu fakturę na której była tabelka z odczytami licznika za okresy co kilka dni i z każdym odczytem cena była wyższa. Rachunek skoczył 650% i trzeba było go zapłacić, bo już po fakcie.- 110 10
Wszystkie opinie
-
2023-01-02 11:35
jakoś plakać nie będę (4)
Byle Panie Janie w morenie się nie zamknęło
- 12 125
-
2023-01-02 11:58
jak przyjdą po ciebie to nie będzie komu protestować
- 40 4
-
2023-01-02 13:04
Pomysl . Ze jak inni beda miec gorzej to ty tez
Gospodarka to połączone naczynia .Ciebie tez to dotyczy. A kto tego nie rozumie to niech się douczy albo nie dyskutuje
- 30 1
-
2023-01-02 13:31
nie płacz wujek klaus z davos ma np robota autonomicznego na twoje miejsce pracy kuriera zastąpi autonomiczny dron dostarczający paczki kierowców zbiorkomu autonomiczne autobusy a zbędni ludzie do piachu szpryce kowidowe czy na inne aktualizacje i do skutku aż zdechniesz
- 8 3
-
2023-01-02 17:00
własnie dlatego Polska to 4ty świat
Bo składa się z takich Kalich jak Ty. Jak Kali ukraść krowę to OK, dopiero źle jak Kalemu ukradną...
Płakać powinieneś, bo jeśli teraz nie zapłaczesz trochę, to potem zapłaczesz srogo...- 12 1
-
2023-01-02 11:35
(11)
Wykończyć biznes prywatny oto cel rządu....
- 206 39
-
2023-01-02 11:45
...i tzw UE /zielony komunizm/ (3)
- 35 26
-
2023-01-02 15:35
Bardzo ciekawe zjawisko. (2)
To jest fascynujące, że jak ktoś krytykuje rząd, który doprowadza do takich sytuacji, to ma dużo plusów.
Kiedy ktoś krytykuje UE, która doprowadza do takich samych sytuacji, a często to UE prowokuje rządy do takich czy innych zachowań, to już przeważają minusy. Chyba nigdy tego nie pojmę jak można mieć takie klapki na oczach i nie widzieć, że jedno i drugie to zło, ale jedno chwalić a drugie ganić.- 18 4
-
2023-01-02 21:00
Tjaaaa...
Zawsze winny Tusk, UE, Niemcy, Ruskie, Reptalianie, Masoni, LPG+ i cykliści. Przewspaniały PiS to pasmo niekończących się sukcesów. Szkoda tylko, że kłamstwa TVP dezInfo można zweryfikować w minutę w internecie.
- 14 6
-
2023-01-03 03:44
Trolle
Z ciekawości wszedłem na opinie, od dłuższego czasu widać było podobny styl komentarzy ,czytam artykuły i już nie zaglądam na opinie, radzę wszystkim tak zrobić,
- 3 1
-
2023-01-02 12:00
pizzerie i restauracje powinny być państwowe (4)
orlen pizza
orlen burger
orlen kebab
a wtedy burggery będą po 190 zł, bo przecież marża musi być w liczona w setkach procent- 38 9
-
2023-01-02 12:36
Kupuj gdzie chcesz. Jest demokracja. (2)
- 4 13
-
2023-01-02 12:41
Polacy nie dojrzeli do demokracji...
- 18 4
-
2023-01-03 11:58
Nie demokracja,tylko portowe obszczymurki ,menele i młodzi pijacy ,żebrzą na ulicach a potem kupują piwsko ,gdzie najtaniej.Dobrze,ze w falowcu monopol zamknęli,bo mieszkańcy mieli dość patologi na placu zabaw i pod oknami.
- 0 0
-
2023-01-02 13:01
W NP wszystko pada,otwierają tylko nowe monopole.A potem wielkie ździwienie,że na ulicach NP tylu pijanych bezdomnych.
- 9 0
-
2023-01-02 23:48
i kto im bedzie vat placil?
Obywatele kupujacy w zabkach?- 3 1
-
2023-01-03 08:06
Powojnie też niszczono prywaciarzy domiarem.
- 0 1
-
2023-01-02 11:38
no lekarze i służba zdrowia, to może teraz wy okażecie wsparcie.... (7)
- 107 24
-
2023-01-02 11:45
Wsparcie lekarzy dla zdrowego jedzenia
- 20 1
-
2023-01-02 11:55
przez ostatnie prawie 3 lata ssali extra kasiorkę to teraz w ramach solidarności niech zamawiają cateringi do szpitali i przychodni - super pomysł
- 33 8
-
2023-01-02 11:56
będą klaskać w przerwie na kawę?
- 26 0
-
2023-01-02 12:52
(2)
a może dla odmiany zamiast dawać się skłócać, to rządzącą ekipę która doprowadza kraj do ruiny wspólnie pogonić ?
- 24 10
-
2023-01-02 14:01
O to jest mądre Bravo
Jest więcej trzeźwo myślących to dobra wiadomość bo juz mylslalem ze jestem sam i motłoch zindoktrynowany
- 11 6
-
2023-01-02 22:21
Putin nie lubi tego
- 4 2
-
2023-01-02 23:47
ochrona...
- 1 1
-
2023-01-02 11:38
A dlaczego gaz podrożał tak mocno? (5)
Ceny na świecie nie wzrosły przeciez o 700%, a o kilkanascie.
Winni sa paryjni nominaci w spółkach skarbu państwa. Wiedza ze straca wladze, wiec pod pretekstem wojny zwiekszyli marze i oplaty okradajac Polakow.
To zdrada stanu!
Proponuje obywatelskie nieposluszenstwo i odmowe uiszczenia oplat- 267 41
-
2023-01-02 11:40
Dlaczego? Żeby wykazać rekordowe zyski i wypłacić wysokie dywidendy tłustym kotom z PiSu. (1)
- 83 10
-
2023-01-02 11:41
Dokładnie tak.
- 51 7
-
2023-01-02 14:19
od wybuchu wojny do końcówki sierpnia jakieś +115% (1)
a potem cały czas w dół i tak zjechał, że cena na koniec roku była minimalnie niższa niż 23-go lutego.
Jesteśmy goleni jak się da i ile się do - wracamy do głębokiej komuny.- 25 3
-
2023-01-03 03:55
Import i jego koszt
Cena kontraktów za gaz nie zawiera importu surowca. Do tej pory kupowałeś od ruskich z gazociagu, a teraz od Amerykanów po transporcie statkiem i finalnie cena tego surowca w hurcie jest wyższa. Wał z marżami na paliwa to jeszcze kolejna kwestia...
- 3 1
-
2023-01-03 07:02
Artykuł nie do końca rzetelny - oczywiście, kwota faktury robi wrażenie, ale nie podano ile tego gazu zużyto i w jakim okresie.
Dodatkowo widać, że właścicielka trochę kręci, bo mówi, że spodziewała się wysokiego rachunku i robiła nadpłaty, a z faktury wynika, że tej nadpłaty to było 735zł. Także, mało wiarygodna ta Pani.- 4 2
-
2023-01-02 11:43
Spisek (1)
Tak się niszczy normalnych przedsiębiorców w tym śmiesznym kraju. Bardzo mi przykro.
- 167 27
-
2023-01-02 13:25
Upadek kilku pizerii tylko wyjdzie ludziom na zdrowe
- 8 22
-
2023-01-02 11:44
Przy takich cenach Pizzy, pizzerie stać (14)
- 28 103
-
2023-01-02 13:24
W sedno
- 10 19
-
2023-01-02 17:01
od razu widać (11)
że prowadzenia biznesu nawet nigdy nie powąchałeś, albo pierdzisz w stołek na etacie, albo na zasiłku
- 19 2
-
2023-01-02 17:17
Słuchaj biznesmenie. (10)
Porównaj ceny pizzy na wynos w takiej np. lewackiej Szwecji vs koszty składników, paliwa, pensji dla pracowników, zusy srusy i wynagrodzenie właściciela, do Polski.
Nie wspominając o średniej pensji obywatela.
Mam kontynuować czy nadal będziesz tłumaczył że cena bliska 40 zeta jest uzasadniona
podaj zysk roczny ewentualnie pochwal się pizzautkiem :)- 3 10
-
2023-01-02 18:57
W Szwecji nie byłem (1)
Ale raz jadłem pizzę w Oslo - najdroższą w moim życiu :) I nie było to w centrum miasta.
- 7 4
-
2023-01-02 19:11
To się zgadza. Teraz sprawdz ceny i pensje, nawet kelnerki lub pani od sprzątania.
Ceny aut, paliwa, produktów, najmu itd.
- 5 1
-
2023-01-02 19:45
Pizza najtanasza około 200 koron (3)
Przeliczyć czy ogarniesz?
- 3 1
-
2023-01-02 20:10
Podaj pensję pizzamajstra tam a w Polsce! (2)
Ogarniesz?
- 3 3
-
2023-01-02 21:27
I ile Norweg musi na tą pizze pracować?
Ogarniesz czy nadal ciężko?
- 4 0
-
2023-01-02 22:52
No właśnie, właściciel nowe BMW, wakacje na Malediwach
A zatrudnieni ile?
Byznezmeni- 2 4
-
2023-01-03 00:23
I cóż, że ze Szwecji? (3)
Szwecja nie miała rozbiorów tak jak my. Nie eksterminowano inteligencji. Nie wyprzedano majątku narodowego.
- 2 2
-
2023-01-03 01:10
Ale co? Z inteligencją w komplecie pizza była by tańsza, smaczniejsza, bardziej chrupiąca? (1)
- 5 1
-
2023-01-03 09:24
Tak gdyby nie było kowalskiego i sasina była by tańsza
:)
- 0 0
-
2023-01-03 17:24
Naród który dał się tyle razy rozebrać
Nie mam pytań
- 0 0
-
2023-01-02 18:13
Przeczytaj zanim skomentujesz.
- 1 1
-
2023-01-02 11:47
Ile takich lokali padło w skali całego kraju. (4)
Właściciele to z pewnością ludzie bardzo przedsiębiorczy, prowadzący działalność, dzięki której zatrudnia się najwięcej pracowników i generuje kasę do pkb tego pisowskiego kraju.
- 107 25
-
2023-01-02 12:20
pamiętamy, kto wprowadzał lokdauny i nawoływał do wprowadzania nowych zakazów (1)
- 14 1
-
2023-01-02 13:17
umówmy się i zrozumcie w końcu jedno onio wszyscy są globalistycznymi jurgieltnikami
- 9 2
-
2023-01-02 17:14
Do PKB akurat się nie liczy.
- 1 1
-
2023-01-05 12:22
wyciągnęli 600000 dotacji od państwa i jeszcze naja czelność narzekać
- 2 0
-
2023-01-02 11:48
A ja mam inne pytanie, do PSG. Jak oni to naliczają? Dlaczego brak informacji wcześniej?
- 91 5
-
2023-01-02 11:49
(11)
Wszyscy oburzeni, a nikt na ulice nie wyjdzie.
- 214 24
-
2023-01-02 12:07
mają konta ponabijane i myślą, że tak będzie cały czas. Pajac na M. wie ile Polacy mają na kontach to sobie pozwala
na przelewanie z naszych na ukraińskie
- 26 8
-
2023-01-02 12:20
Więc po to takie "informacje"?
- 2 1
-
2023-01-02 12:30
a ty jesteś na ulicy?
- 14 2
-
2023-01-02 12:53
(1)
policja dostała podwyżki aby skutecznie pałować protestujących
- 15 8
-
2023-01-02 14:03
Ach Ci nasi policjanci
Przecież oni nawet granatnika nie potrafią obsłużyć : D
- 10 3
-
2023-01-02 13:30
Pokolenie NK
Niech Ktoś
- 10 4
-
2023-01-02 13:33
Widocznie nikomu to nie przeszkadza
- 11 1
-
2023-01-02 13:57
Ja wyszedłem, jest nawet ciepło. Mało ludzi spaceruje. Chyba większość w pracy.
- 10 2
-
2023-01-02 14:03
(1)
Kiedyś nie było Internetu , ludzie potrafili się zebrać i strajkować. Dzisiaj każdy sobie pokrzyczy w necie, da upust swoim emocjom w kilku anonimowych komentarzach i tyle z protestów czy strajku. Internet strasznie wypaczył takie inicjatywy..
- 28 3
-
2023-01-02 17:42
Internet nas wypaczył? To może młotka wina, że uderzysz się nim w palec? Ludzie sami się wypaczyli bo są de.lami.
- 8 2
-
2023-01-03 06:04
Ale co mówić na tej ulicy? Żeby Ukraina oddała terytorium, żeby zakończyć chwilowo wojnę i wznowić import gazu z Rosji?
- 3 3
-
2023-01-02 11:51
Opinia wyróżniona
Jak faktura może być zaskoczeniem ? (25)
Przecież w każdej umowie jest zawarta cena sprzedaży, która jest co jakiś czas tylko aneksowana. Nową stawkę można zaakceptować, bądź nie i ewentualnie rozwiązać umowę, albo np. zamiast ogrzewania gazowego korzystać z elektrycznego, które może być tańsze i w ten sposób ograniczyć koszty. Jeśli zaś zdarzyłoby się, że dostawca naliczył wyższą stawkę z datą wsteczną, no to trzeba to zareklamować i tyle.
- 105 520
-
2023-01-02 11:55
Nie ma informacji
Chyba że codziennie wchodzisz na stronę dostawcy i sprawdzasz cennik.
Mi tak w lipcu i sierpniu ceny zmieniali 5 razy w górę. Skąd to wiem? Bo dostałem we wrześniu fakturę na której była tabelka z odczytami licznika za okresy co kilka dni i z każdym odczytem cena była wyższa. Rachunek skoczył 650% i trzeba było go zapłacić, bo już po fakcie.- 110 10
-
2023-01-02 12:12
Karol nie ma pojęcia a pisze (11)
Gaz zamienić na energię?
Czy Karol siedzi ma państwowej posadzie i nie ma pojęcia ze energia elektryczna dla przedsiębiorstw nawet jednoosobowych działalności kosztuje 3 razy więcej niż w gosp.domowych??
Prowadzę taką działalność i przy zużyciu 155kWh płace ponad 600zł za zużycie energii.
Pozdrawiam- 97 5
-
2023-01-02 12:37
600 zł przez 155 to prawie 4 zł za kwh (10)
no a ja wchodzę sobie na cenniki różnych dostawców i widzę że dla przedsiębiorców jakieś 2-3 zł zależnie od taryf itp, no to albo kłamiesz albo zmień sprzedawcę bo cię naciąga
- 11 74
-
2023-01-02 13:37
Ale rachunek to nie tylko czyste kWh (9)
I jeszcze vat doliczy bo na stronach Energi te 3 zł za kWh to jest netto
- 67 3
-
2023-01-02 14:02
(8)
A dlaczego niby ma VAT doliczyć, skoro jako przedsiębiorca i tak przerzuca go na klienta i VAT go nie interesuje?
- 8 49
-
2023-01-02 16:20
Ale napisał, że płaci rachunek za prąd 600 zł. A przelew do PGNIG idzie przecież w kwocie brutto, nieprawdaż?
- 30 3
-
2023-01-02 16:20
vat
dlatego własnie ktoś wcześniej wspomniał że nie masz pojęcia o czym piszesz
- 22 1
-
2023-01-02 16:25
przerzuca na klienta - z takim podejściem to można powiedzieć o każdym koszcie. Jest przerzucany na klienta. ;)
tyle, że ostatecznie klient widzi cenę brutto - i nie interesuje go jaka cześć to jest zysk. Za drogo zrobisz to nie sprzedasz. Ostatnio sporą cześć powyżek bierze się z "spodziewanego" zysku.
- 23 0
-
2023-01-02 16:33
Nie wszystkie firmy są płatnikami VAT (3)
Małe firmy do 200 000 przychodu są zwolnione z VATu i nie mogę też go odliczać.
- 24 5
-
2023-01-02 19:41
weź się doucz...jakie zwolnienie do 200tys przychodu???
sam wybierasz sobie czy jesteś na vacie czy nie... możesz mieć tylko 50tys a jeżeli usługi wykonujesz dla innej firmy która jest vatowcem to doliczasz vat
- 3 13
-
2023-01-02 19:42
Dwa minusy
Zapewne od wyborców PiS bo oni nie znają się ani na podatkach, ani na finansach, ani na księgowości
- 11 12
-
2023-01-02 19:48
Nie są zwolnionetylko niektóre (zreszta wcale nie tak liczne) kody PKD uprawniają do nie bycia płatnikiem VAT.., co wcale nie jest takie cudownei tak wszystko co kupujesz płacisz w kwocie brutto
- 8 1
-
2023-01-02 21:51
Moze.nie.byc vatowcem
- 4 0
-
2023-01-02 12:20
Ale wiesz, ze dla firm juz praktycznie nie ma ofert ze stala stawka tylko w oparciu o ceny giełdowe, które zmieniaja sie codziennie?
- 66 2
-
2023-01-02 12:59
(7)
A nie wpadłeś na to, że tu jest mowa o pizzerni i koszty nie dotyczą tylko ogrzewania? A jeśli nie zaakceptujesz nowej stawki - to skąd weźmiesz energię? Sam sobie wyprodukujesz? Mamy tu po prostu świetny przykład na pazerność państwowej firmy, która doprowadzi do upadku wielu przedsiębiorstw.
- 99 4
-
2023-01-02 14:07
I za chwilę zaczną golić zwykłych Kowalskich (2)
bo jak się firmy zamykają to spadają dochody to zwykli ludzie co mają kuchenki, czy junkersy będą płacić więcej, aby im się kasa zgadzała.
- 47 1
-
2023-01-02 15:54
a jak będziesz niegrzeczny to cie obsMaruja jak Sztura za nieprzechylnośc do władzy ... inaczej kolegę ziobry co potrącił na pasach kobietę i ją zabił a miał przy tym kilka promili tez by osądzili a nie umozyli sprawę po cichu
- 9 16
-
2023-01-05 23:07
Kolejny nie mający pojęcia o kształtowaniu się cen za prąd dla firm.
One są inne niż dla psób fizycznych. Cena ustala giełda !!!!!
- 0 0
-
2023-01-02 15:52
(2)
wszystko zgodnie z planem walki z prze3dsiębiorcząocią i własnościa prywatną ...za czasó młodości kaczyńskiego tylko partyjni kacyki mieli dobrze - wille , auta za talony ...a nie przecuiętny kowalski , ludzie pracowali w konglomeratach [państwowych dla wspólnego dobra prominenów partyjnych a nie na własne dobro ... i teraz kaczyński do tego wraca bo to zna i wówczas było mu dobrze
- 26 6
-
2023-01-03 06:52
nikt nie powiedzial (1)
ze musisz koniecznie zyc i pracowac w polandii, jest tyle fajnych miejsc w europie.....
- 2 7
-
2023-01-03 06:58
nikt nie powiedział że pisiuary muszą być wiecznie przy żłobie.
- 10 1
-
2023-01-05 23:06
Nie macie pojęcia na temat kształtowania się cen za prąd.
Najpierw poczytajcie o tym
- 0 0
-
2023-01-02 22:55
Niestety, nie jest tak jak piszesz.
Są różne umowy i sposoby liczenia cenę za media - tu paliwo gazowe.- 2 0
-
2023-01-03 00:28
tu mamy sytuacje typu: nie wiem, ale się wypowiem ;))
- 3 0
-
2023-01-03 16:05
Tak, i co miesiąc dostajesz rachunek!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.