• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Restauracje wprowadzają specjalne środki bezpieczeństwa

Julia Rzepecka, Alicja Olkowska
13 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 08:25 (13 marca 2020)
Restauracja Śródmieście w Gdyni to jeden z wielu lokali, który w trosce o gości wprowadził specjalne środki bezpieczeństwa. Restauracja Śródmieście w Gdyni to jeden z wielu lokali, który w trosce o gości wprowadził specjalne środki bezpieczeństwa.

Restauracje w Trójmieście zaczynają wprowadzać kroki mające zahamować ewentualne rozprzestrzenianie się wirusa. Są to m.in. regularna dezynfekcja newralgicznych powierzchni w lokalach, wyparzanie naczyń oraz zachęcanie do płatności bezgotówkowych.



Jedzenie na telefon w Trójmieście



Czy zamierzasz ograniczyć wyjścia do restauracji w związku z wirusem?

Aktualizacja: piątek godz. 12:28

Lista lokali gastronomicznych, które zawieszają działalność rośnie - aby być na bieżąco, najlepiej śledzić ich profile społecznościowe. W piątek AleBrowar ogłosił, że również zamyka się na najbliższy czas.

- Podjęliśmy decyzję, że od jutra (sobota - przyp. red.) lokal AleBrowar Gdynia będzie zamknięty do odwołania. Nie chcemy narażać ani Was ani naszych pracowników na jakiekolwiek zagrożenie. Robimy to z wielki smutkiem ale i nadzieją, że za jakiś czas wszystko wróci do normy i spotkamy się razem przy dobrym piwie. Pozostańcie w domach, dbajcie o siebie i przede wszystkim zachowajcie spokój. Dziś działamy ostatni dzień ale w ograniczonym zakresie. Startujemy o 16.00, a ostatniego gościa pożegnamy o 22. Trzymajcie się ciepło!


Aktualizacja: piątek godz. 8:24

Niektóre restauracje całkowicie zamykają się od odwołania, zrobiła to m.in. sieć Sempre.

- W trosce o zdrowie naszych gości i pracowników, podjęliśmy decyzję o tymczasowym zamknięciu wszystkich lokali Sempre. Do zobaczenia wkrótce - czytamy w komunikacie.


"Kierując się troską i odpowiedzialnością za Państwa bezpieczeństwo, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie szeregu procedur i środków prewencyjnych" - piszą na swoim Facebooku właściciele restauracji Śródmieście w Gdyni.

Podobnym tropem idą inne miejsca w Trójmieście. Wiele lokali decyduje się również na wprowadzenie możliwości zamówienia dań na wynos.

Wśród wprowadzonych zasad wymieniają:

  • dezynfekowanie klamek, uchwytów, toalet i innych powierzchni kilkanaście razy dziennie
  • dezynfekowanie stołów, krzeseł oraz przyborników po każdym gościu
  • każdorazowe mycie porcelany, sztućców i szkła w wyparzarkach
  • nakrywanie stołu indywidualnie dla każdego gościa
  • środek dezynfekujący ustawiony przy wejściu do restauracji dostępny dla każdego gościa
  • zobligowanie pracowników do zwiększonej kontroli własnego stanu zdrowia
  • zachęcanie klientów do płacenia bezgotówkowego.


Trójmiejskie restauracje działają, choć liczba gości w wielu lokalach mocno spadła w ostatnich dniach. Trójmiejskie restauracje działają, choć liczba gości w wielu lokalach mocno spadła w ostatnich dniach.
- W naszym lokalu w miarę możliwości staramy się dezynfekować wszystkie często dotykane powierzchnie - mówi Paweł Klejbar z restauracji Słony Spichlerz w Gdańsku. - W toalecie znajdują się środki dezynfekujące, mamy również wywieszoną instrukcję dotyczącą dokładnego mycia rąk.

Odwołane imprezy w Trójmieście - aktualizacja


- U nas w restauracji mamy szereg zabezpieczeń - mówi Kamila Kilańska z restauracji Neon w Gdyni. - Przede wszystkim klienci mogą skorzystać z płynów do dezynfekcji nie tylko w toaletach, ale również na sali. Stale przecierane są wszystkie kluczowe powierzchnie środkami do dezynfekcji. Nasza obsługa stara się też zachować odpowiedni dystans, nie zbliżamy się do klientów, czasem prosimy, by sami podali nam naczynia. Większość łapiemy przez materiał lub kuchenne ręczniki. Wszystko, co jest znoszone z sali do kuchni, trafia do szafy nierdzewnej, a tam kelnerki spryskują wszystko płynem do dezynfekcji. Sprzątamy tak często, jak to możliwe. Dotyczy to również klamek, domofonu, windy. Nasza koleżanka ostatnio się przeziębiła, więc oczywiście została w domu. Nie można dać się oszaleć, ale staramy się być bardzo ostrożni.
- Również u nas pilnujemy podstawowych zasad higieny - mówią pracownicy restauracji 4 piętro we Wrzeszczu. - Mamy oczywiście żele do dezynfekcji, namawiamy wszystkich do wzmożonego mycia rąk, dbamy o częstą dezynfekcję stolików. Nie stosujemy sprzedaży dań na telefon, ponieważ w naszej opinii to jeszcze bardziej może przyczyniać się do rozprzestrzeniania zarazków, poprzez kurierów, którzy mają kontakt z klientami.
Popularna pierogarnia Mandu zmieniła zasady działania, o czym poinformowała na profilu FB.

- W Mandu codziennie przewijają się setki gości. Wszyscy doskonale znamy obrazek wypełnionej po brzegi restauracji oraz kolejki chętnych na nasze pierogi. Taka specyfika Mandu sprawia, że musimy być odpowiedzialni zarówno za zdrowie naszych wspaniałych gości, ale również za zdrowie naszej kochanej ekipy - czytamy w komunikacie.
Co zatem się zmieniło? Restauracja przyjmuje już tylko zamówienia na wynos; wprowadziła prawie wszystkie pierogi do oferty Uber Eats, który dowozi w promieniu około 3 km od restauracji; oferuje surowe pierogi do zamrożenia w domu; tymczasowo wprowadziła dowozy (opcja ta jest testowana, dlatego Mandu prosi klientów o wyrozumiałość); zamówienia można składać telefonicznie; prosi się o płatność tylko kartami płatniczymi.

Gdyńska restauracja Muszla także poinformowała o zmianie zasad w lokalu kierując się względami bezpieczeństwa. Zwiększono odległość między stołami; zwiększono częstotliwość czyszczenia wszystkich miejsc w restauracji (mowa o klamkach, poręczach schodów, toaletach, itd.); dostępne będzie jednorazowe menu, które po użyciu trafi do kosza; do dyspozycji gości pozostawiono dodatkowy (oprócz standardowego mydła antybakteryjnego) spray dezynfekujący; powstaje oferta ofertę dań, które klienci mogą zabrać na wynos.

Miejsca

Opinie (169) 7 zablokowanych

  • Jak ktos pracowal kiedys w gastro to sie raczej nie odwazy isc do restauracji w czasie epidemi

    • 10 3

  • Będziemy korzystać zdalnie

    Będziemy korzystać zdalnie. Restauracje będą gotować też zdalnie. I wszystko będzie dobrze. Nie panikujmy.

    • 1 0

  • zamknać

    skoro lewactwo kościołów się czepia.

    • 3 4

  • Psychoza oszołomy was dopadła

    • 4 3

  • Już to widzę jak śmierdzące od lenistwa baby klepią w niedzielę schabowe dla rodziny

    • 3 4

  • Manipulacja ludem przez strach.

    Ten cały wirus - Jedna wielka pokazówka aby wzbudzać panikę wśród tłuszczy... Gdyby rządzący chcieli zająć się tematem tej zarazy, to zamknęli by granice 2 tyg. temu a każdy przyjezdny z Włoch, Niemiec itp. poddany by był obowiązkowym testom na obecność wirusa, a nie spokojnie opuszczają lotniska i rozjeżdżają się po Polsce. Druga sprawa to, że ta zaraza z dużym prawdopodobieństwem powstała w laboratoriach, niekoniecznie w Wuhan a prawdopodobnie w jakimś innym kraju, celem podrzucenia Chińczykom.

    • 5 0

  • (1)

    Ten czas to sprawdzian dla restauracji, czy w sytuacji kryzysowej są w stanie przestawić się na formę dostaw jedzenia, zamiast serwowania go osobiście. Infrastruktura jest, systemy online są. Brakuje tylko odpowiedzialności i odpowiedniej mentalności osób zarządzających biznesem.

    • 4 2

    • A wiesz że te wszystkie aplikacje pobieraja minimum 30% wartości zamówienia.

      Zamawiasz jedzenie przez aplikację przyczyniasz się do upadku restauracji.

      • 0 1

  • Ja mam nadzieję że wyłączą wam prąd na dwa tygodnie (1)

    • 5 1

    • to dopiero byłaby tragedia!

      !!!

      • 0 0

  • Siedźcie w domach pozawijajcie się strecz folją od stup po samą głowę

    • 5 2

  • Z histori epidemi wynika że trwały do dwóch lat.

    Czy tyle będzie zamknięte wszystko?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bufet Włoski w Sheraton Sopot

240 zł
muzyka na żywo, degustacja

Happy Hours z Aperol Spritz Wieczory Włoskich Smaków w Każdy Piątek!

degustacja

Happy Hour z Winem Domu Co Sobota!

degustacja

Najczęściej czytane