TikTokerka krytykuje lokal Basi Ritz. Restauratorka mówi o linczu

Aga Testuje restaurację Ritz

Jedzenie miało być za słone, drogie, a za sam fakt przebywania w restauracji, nawet w przypadku niezłożenia zamówienia, należało zapłacić 50 zł, tytułem dezynfekcji zajmowanego miejsca - taką opinię restauracji Ritz wystawiła na swoim profilu jedna z popularnych tiktokerek. Właścicielka lokalu odpiera zarzuty, wyjaśniając, że żadnej opłaty dodatkowej nie pobiera, i informuje, że nieprawdziwa jej zdaniem opinia sprowokowała nagonkę na restaurację, której efektem jest wylew niepochlebnych i nieuzasadnionych opinii. Co więcej, napisanych przez osoby, które prawdopodobnie nigdy w restauracji Ritz nie były.



3
miejsce: Restauracje
w rankingu Restauracje
PG4
Gdańsk, Podwale Grodzkie 4
9.2/10
+ Oceń


Wpisy w mediach społecznościowych mają ogromną siłę rażenia. Zdarza się, że niepozorny post rozchodzi się viralem po sieci i zyskuje ogromną popularność. Tak stało się z recenzją restauracji Ritz, wrzuconą na tiktokowy kanał Aga Testuje, który śledzi ponad 55 tys. osób.

Zdobyli rozgłos w telewizji, mają lokale w Trójmieście



Restauracja Ritz mieści się w Gdańsku przy ul. Szafarnia 6.
Restauracja Ritz mieści się w Gdańsku przy ul. Szafarnia 6. fot. Agnieszka Potocka/Trojmiasto.pl

50 zł za "trzaśnięcie drzwiami" w restauracji Ritz?



Czy zdarzyło ci się hejtować coś tylko dlatego, że wcześniej negatywnie ocenił to ktoś inny?

tak, często tak robię, żeby wzmocnić jego opinię i przestrzec innych 4%
robię tak, bo to niezła zabawa 2%
sporadycznie, jeśli mam pewność, że jest to opinia prawdziwa 7%
nie, ale tego nie wykluczam, jeśli się z taką opinią zgodzę 13%
nie i nie zamierzam - to nieetyczne 74%
zakończona Łącznie głosów: 1837
Influencerka wybrała się do lokalu prowadzonego przez Basię Ritz - zwyciężczynię programu "Master Chef" - na lunch. Z jej relacji wynika, że jeszcze przed złożeniem zamówienia została poinformowana o tym, że jeśli zrezygnuje i opuści lokal, będzie musiała zapłacić 50 zł za dezynfekcję zajmowanego przez nią miejsca.

- Wchodzę tam sobie na luzaku w porze lunchowej - relacjonuje tiktokerka na swoim profilu. - Chcę zamówić lunchyk, a kelner wskazuje mi menu i mówi, że jest pandemia i żebym się lepiej zastanowiła, bo koszt dezynfekcji, jeśli nie zamówię, będzie wynosił 50 zł. No i ogólnie miałam wyjść, ale stwierdziłam, że opowiem wam tę historię i zrobię dla was TikToka.
Aga przetestowała, a po zjedzeniu stwierdziła, że jedzenie, za które zapłaciła 139 zł, nie było warte swojej ceny.

- Dobrego smaku to ja tam nie uświadczyłam, ale za to soli tam nie żałowali - komentowała. - Za ten obleśnie słony lunch zapłaciłam 139 zł. Nie polecam.

Basia Ritz zabiera głos



Pod relacją na TikToku natychmiast wylało się mnóstwo opinii, krytykujących restaurację za pobieranie opłaty za dezynfekcję. Z większością trudno się nie zgodzić - pobieranie tak wysokiej opłaty za "trzaśnięcie drzwiami" można uznać za zwyczajne naciąganie klientów. Zakładając oczywiście, że takie praktyki faktycznie mają miejsce, bo restauratorka twierdzi inaczej. Oświadczenie w tej sprawie zamieściła na swoim profilu na Facebooku. Oto jego fragment:

- Stwierdzenie, że jeżeli nie zamówi się niczego w naszej restauracji, za dezynfekcję trzeba będzie zapłacić 50 zł, jest po prostu nieprawdziwe, jest wręcz oszczerstwem [pisownia oryginalna] - komentuje Basia Ritz. - W naszej restauracji kładziemy duży nacisk na komfort naszych Gości i higienę, więc po każdej wizycie automatycznie stoliki są dezynfekowane i na nowo nakrywane, nawet jeżeli Goście nie zdecydowali się na posiłek.

50 zł za toaletę? Restauracje nie chcą klientów "na gapę"



Influencerzy recenzują, ich followersi wylewają hejt



Restauratorka nie tylko zwróciła uwagę na fakt, że na TikToku podano - jej zdaniem - informację nieprawdziwą, ale skarży się też, że omawiana relacja sprowokowała internautów do zamieszczania niepochlebnych opinii na temat restauracji.

- Kochani, zostałam zalana falą hejtu i chcąc nie chcąc muszę się do tego odnieść - pisze na Facebooku Basia Ritz. - Jest mi niezmiernie przykro, że osoby, które mnie nie znają i nie były nigdy w mojej restauracji, wylewają na mnie pomyje na podstawie błędnych - wręcz oszczerczych informacji.
Nie był to ani pierwszy, ani jedyny raz, kiedy internauci, w odpowiedzi na negatywną recenzję jakiegoś miejsca, zalewają internet opiniami, które trudno zweryfikować. Skutki takiego hejtu mogą być długofalowe, znacznie obniżając rangę lokalu.

Ranking Trojmiasto.pl



Zachęcamy do oceniania na bieżąco firm z katalogu Trojmiasto.pl, żeby oceny były jak najbardziej aktualne i wiarygodne. Każda opinia weryfikowana jest przez moderację, a usługodawca ma możliwość wejścia z autorem recenzji w dyskusję jeszcze przed jej opublikowaniem.

Ranking najlepszych - zobacz, jak oceniają nasi czytelnicy



Co miesiąc publikujemy ranking innej kategorii, w którym prezentujemy najwyżej oceniane firmy.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (380)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Wydarzenia

BUFET WŁOSKI Pasta e Vino
BUFET WŁOSKI Pasta e Vino
degustacja
g. 18:00 - 22:30
Sopot, Sheraton
Brunch z Merą
Brunch z Merą
degustacja
g. 13:00
Sopot, Sopot Marriott Resort & Spa
Muzyka na żywo
Muzyka na żywo
muzyka na żywo, degustacja
g. 18:30
Gdańsk, Oranżeria

Rozrywka

Kultura

Nowe Lokale

Wkrótce otwarcie