• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kelner bez doświadczenia może być dla ciebie zagrożeniem?

ws
20 czerwca 2023, godz. 11:00 
Opinie (89)
Kelner powinien wiedzieć wszystko o daniu, które chcesz zamówić. Kelner powinien wiedzieć wszystko o daniu, które chcesz zamówić.

Kelner to łącznik między gośćmi a kuchnią, a dobry kelner to taki, który nie tylko jest kulturalny i doskonale zna kartę, ale też nie zrobi ci - klientowi - krzywdy. Niestety czasem z tym ostatnim jest problem. Jak to możliwe? Przekonał się o tym ostatnio nasz czytelnik, który w jednej z gdańskich restauracji, mimo pytań o alergeny w zamawianym daniu, już po chwili zaczął się dusić.




Masz alergię pokarmową?

Wydawać by się mogło, że w restauracji największy wpływ na opinię klientów ma szef kuchni i jego menu, jednak nieprofesjonalna obsługa może już na samym początku zdecydować o porażce.

Kelner bowiem nie jest tylko podawaczem talerzy, ale przede wszystkim doradcą i osobą, która wie wszystko o tym, co znajdzie się na naszym talerzu. Jakich informacji możesz oczekiwać od kelnera? Między innymi, a przede wszystkim tego, czy w danym daniu nie znajduje się coś, co zrobi nam krzywdę, czyli jakie są alergeny.

Ekskluzywny przysmak. 5 miejsc, w których zjemy małże Ekskluzywny przysmak. 5 miejsc, w których zjemy małże

Jesz na mieście? Uważaj na swoje życie



Choć dla wielu osób, które nie borykają się z problemem alergii czy nietolerancji pokarmowych, takie informacje nie mają szczególnego znaczenia, to dla alergika stanowi zabezpieczenie, że dany posiłek nie zagrozi jego zdrowiu i życiu. Czasami to tylko ból brzucha, ale niektóre alergeny mogą wywoływać nawet silne duszności. Przekonał się o tym ostatnio nasz czytelnik:

- Razem ze znajomymi, którzy przylecieli ze Szkocji, postanowiliśmy zjeść obiad w jednej z gdańskich restauracji. I choć w lokalach nie ma większych problemów z porozumiewaniem się w języku angielskim, to ze względu na to, że jeden z moich kolegów jest ekstremalnie uczulony na orzechy, postanowiłem jeszcze po polsku dopytać osobę, która nas obsługiwała, o to, czy na pewno w jego daniu nie będzie nawet śladowych ilości tego alergenu. Pani zapewniła nas, że nie, więc zamówiliśmy. Zaufaliśmy, że kelnerka zrozumiała powagę sytuacji, i to był nasz błąd. Kolega po dwóch gryzach burgera zaczął się dusić. Na szczęście zawsze ma przy sobie epipena i od razu wstrzyknęliśmy mu lek, a reakcja alergiczna ustała - opowiada.
Dokąd na pyszną zupę rybną? Dokąd na pyszną zupę rybną?
Jak przyznaje, mimo że sytuacja skończyła się szczęśliwie, obsługa nadal nie zrozumiała powagi sytuacji.

- Gdyby nie to, że on jest przygotowany na taką sytuację i ma zawsze przy sobie lek, pogotowie mogłoby nawet nie zdążyć mu pomóc. Natomiast pani, która nas obsługiwała i swoją niekompetencją mogła zabić mojego znajomego, widząc całą sytuację, stwierdziła tylko, że "na szczęście nic się nie stało". Znajomi byli pierwszy raz w Polsce i choć są zachwyceni naszym krajem, to obsługa w lokalach według nich była niestety bardzo słaba - dodaje.

Kelner musi wiedzieć wszystko



Warto pamiętać, że każdy lokal gastronomiczny jest prawnie zobowiązany, żeby na życzenie klienta przedstawić mu pełną listę alergenów, które występują w każdym daniu dostępnym w karcie. Unijne rozporządzenie nałożyło ten obowiązek na restauratorów.


Restauracje, które nie udostępniają pełnej informacji o niebezpiecznych dla alergików składnikach, ryzykują nie tylko swoją reputację, ale także spore kary finansowe.
ws

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (89)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Happy Hours z Aperol Spritz Wieczory Włoskich Smaków w Każdy Piątek!

degustacja

Bufet Włoski w Sheraton Sopot

240 zł
muzyka na żywo, degustacja

Happy Hour z Winem Domu Co Sobota!

degustacja

Najczęściej czytane