- 1 Moja Gruzja karmi dobrze i tanio (100 opinii)
- 2 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (241 opinii)
- 3 Kto ma szansę na gwiazdkę Michelina? (52 opinie)
- 4 Piją piwo na stadionie. Hevelka ruszyła (105 opinii)
Opinie o restauracjach: czy warto je czytać?
Gdy wyjeżdżamy na wakacje do nieznanego nam wcześniej miasta, często szukamy miejsca, w którym moglibyśmy smacznie zjeść. Z pomocą przychodzą blogi kulinarne, polecenia od znajomych oraz opinie, które goście wystawiają restauracjom w Internecie. Czy można im ufać? Czy mamy zwyczaj oceniania miejsc, w których jemy?
Najlepsze w Trójmieście - sprawdź nasze rankingi
Czy chętnie wystawiamy opinie?
- Muszę uczciwie przyznać, że najczęściej oceniam miejsca, które nie przypadły mi do gustu - mówi Kasia z Sopotu. - Chyba z góry zakładam, że jeśli idę do restauracji, to jedzenie powinno być smaczne i nie potrzebuję tego potwierdzać w Internecie. Za to kiedy spotka mnie coś nieprzyjemnego, mam ochotę ostrzec innych przed tym miejscem.
Z takim podejściem utożsamia się duża część moich rozmówców. A szkoda, bo przez takie podejście negatywne opinie wysuwają się na prowadzenie, nawet jeśli restaurację odwiedza wielu zadowolonych gości.
- Opinie to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo lokali gastronomicznych - powiedziała nam anonimowo managerka jednej z trójmiejskich restauracji. - Zdajemy sobie sprawę jak potężną moc marketingową mają dobre recenzje, jednak jedna zła jest często w stanie przyćmić dziesiątki dobrych. Najtrudniejsze są sytuacje, kiedy goście nie zgłaszają żadnych uwag na miejscu, a później czytamy o nich w Internecie, kiedy nie mamy już możliwości zaproponować rekompensaty.
Bywają jednak odwrotne sytuacje, kiedy goście mimo negatywnych doświadczeń, mają opory przed wystawieniem złej opinii.
- Ostatnio zmagałam się z podobnym dylematem - mówi Ola z Gdańska. - Byłam ze znajomymi w modnym miejscu, w którym znajduje się sporo stoisk z jedzeniem. Zamówiłam onigiri, które okazało się prawie niejadalne - gumowe nori, sypiący się ryż i zupełnie niezbalansowane dodatki. Porażka na całego. Miałam ochotę chwycić za telefon i wystawić negatywną opinię, ale miejsce było nowe i nie miało jeszcze zbyt wielu recenzji. Pomyślałam o tym, że czasy dla gastronomii są ciężkie i że nie chciałabym nikomu zniszczyć biznesu, z drugiej strony pieniądze, które wydałam na ten posiłek, nie spadły mi z nieba... Ostatecznie opinii nie wystawiłam, choć odradzam to miejsce moim znajomym.
Co nam nie pasuje?
Co najczęściej sprawia, że decydujemy się na wystawienie negatywnej opinii restauracji? Po pierwsze jedzenie - niesmaczne, nieświeże, zimne, niedoprawione, zrobione ze słabej jakości składników, podane w zbyt małej ilości lub kosztujące zdecydowanie za dużo.
Kolejnym newralgicznym punktem jest obsługa. Klienci często narzekają na to, że zbyt długo musieli czekać na podejście kelnera do stolika lub podanie posiłku. Ważne jest też podejście do klienta, cenimy osoby uśmiechnięte i cierpliwe, które będą w stanie doradzić nam w wyborze odpowiedniej pozycji z menu.
Niezwykle ważna jest też czystość lokalu i higiena podczas przygotowywania posiłków, szczególnie jeśli kuchnia jest otwarta i goście mają podgląd na pracę kucharza.
Słowa pochwały
A teraz czas na szybki rachunek sumienia - czy wystawiliście już pozytywną recenzję swojej ulubionej knajpie? Ten drobny gest może znaczyć o wiele więcej niż pozostawiany po wizycie napiwek. Wakacje to czas, kiedy Trójmiasto odwiedza wyjątkowo dużo turystów, którzy za pośrednictwem Internetu szukają miejsc z dobrym jedzeniem. Warto pomóc tym, którzy naprawdę na to zasługują. Opinie o trójmiejskich restauracjach, pubach i kawiarniach zbieramy też w serwisie Trojmiasto.pl, a na ich podstawie tworzymy nasz ranking.
Jaka więc powinna być idealna opinia? Zwięzła, konkretna, uwzględniająca zarówno plusy, jak i minusy danego miejsca. Możemy polecić w niej nasze ulubione dania, opisać jaka atmosfera panuje w danym lokalu i na jaki rodzaj wyjścia powinien się sprawdzić (randka, spotkanie ze znajomymi, obiad z rodziną).
Opinie (104) ponad 10 zablokowanych
-
2023-06-21 08:19
Opinia wyróżniona
Ja mam właśnie odwrotnie (4)
tzn. albo wystawiam komentarz pozytywny albo wcale. :) I nie dotyczy to tylko gastro. Mam po prostu wyrzuty sumienia, wiem że po drugiej stronie ktoś się stara, prowadzi ciężki biznes (nie tylko gastro) i czasem coś może się nie udać. Podobnie z zagranicznymi pensjonatami, gdzie poznajesz właściciela, robi nam śniadanie itp., a na koniec pyta się, czy wszystko było ok i czy będzie 10/10 na popularnym portalu rezerwacyjnym. :)
- 26 38
-
2023-06-21 17:20
Dlatego ja daję np. cztery gwiazdki i piszę za co jedną odjąłem
Nie musisz od razu iść do samego dołu skali tylko dlatego, że jedna rzecz Ci się nie podobała
- 4 0
-
2023-06-21 16:24
dobre
jak jest powód wystawić negatywną opinię to chyba znaczy że po drugiej stronie ktoś się nie stara. a tu takiej naiwnej ich szkoda.
- 1 1
-
2023-06-21 14:46
To dlatego
Jak wybieram knajpę z dobrymi opiniami to potem okazuje się, że jest mocno przeciętna i niesmaczna.. myślałem, że ludzie po prostu maja małe wymagania. A tu proszę - nie wystawie opinii bo będzie przykro. My powoli przestajemy chodzić do knajp z tego powodu. W ogóle często ostatnio dostajemy zimne dania. Nie mówię tylko o Gdańsku. W Niemczech też to się często zdarza. Też tak ostatnio macie ?
- 7 2
-
2023-06-21 13:21
A co, jak po drugiej stronie jednak nikt się w kuchni nie stara?
- 14 2
-
2023-06-21 08:39
Opinia wyróżniona
Siedzę w gastro i te opinie to pic na wodę (5)
No chyba że knajpa ma ich ponad 2 tys., to wtedy wiadomo.
Często właściciele widząc, że po jakiejś wpadce, wystawiono im kilka negatywnych ocen, to proszą znajomych o wystawienie dobrych opinii, by podwyższyć średnią. To jest bardzo częste.
Druga rzecz: kelner musi przypominać gościom, żeby wystawili opinię na tripie itd., inni dają teżNo chyba że knajpa ma ich ponad 2 tys., to wtedy wiadomo.
Często właściciele widząc, że po jakiejś wpadce, wystawiono im kilka negatywnych ocen, to proszą znajomych o wystawienie dobrych opinii, by podwyższyć średnią. To jest bardzo częste.
Druga rzecz: kelner musi przypominać gościom, żeby wystawili opinię na tripie itd., inni dają też wizytówki z taką informacją.
Więc to trochę ściema. Lepiej już wygląda to w aplikacjach z dostawą, tam oceny bardziej odzwierciedlają rzeczywistość.
Ale większość ludzi i tak napisze te negatywne.
Poza tym, gdy raz idziesz do restauracji - masz idealnie, ogarnięty kelner, pyszne jedzenie, fajna atmosfera.
Innym razem - kelnera ze świecą szukać i a jak już się znajdzie to w ogóle nie nadaje się do tej pracy, jedzenie smakuje inaczej i jest chlew.
I jak tu wystawić opinię, skoro raz jedzenie jest super, bo gotują różni kucharze, a raz cały wypad zmarnuje ci kelner, który ma wyrąbane?- 65 2
-
2023-06-21 17:22
Dlatego trzeba ustawić sortowanie na "od najgorszych" i sprawdzić dlaczego się nie podobało. Żadna ilość pozytywnych tego nie zasłoni.
- 3 0
-
2023-06-21 13:07
Jadam w knajpach dość często i nigdy nikt mnie nie prosił o wystawienie opinii w necie. (2)
- 1 0
-
2023-06-21 17:24
(1)
Bo nie byłeś w Da Matti w Sopocie. Tam dają prosseco za darmo za wystawienie opinii. Skutek do przewidzenia: zalew pozytywnych.
- 0 0
-
2023-06-21 20:54
sie sprzedac za klieliszek prosecco?
- 2 0
-
2023-06-21 10:14
Jak masz gwiazdki to w połowie - zdarzało mi się pisać, że jakość jest jak w wahadle - raz super, a raz dno ;-)
- 0 0
-
2023-06-21 08:19
Opinia wyróżniona
najbardziej prawdziwe sa te opinie negatywne. (5)
Czesto ludzie opisuja to czym byli rozczarowani.
Zdecydowanie jesli ktos za obiad płąci około 100 zł na osobe a jest np 3 osobowa rodzina czuja sie oszukani to pisza opinie.
Nikt by nie napisał opinii jesli by ten sam obiad kosztował 100 zł za 3 osoby i tak smakował.
Czesto obsluga i potrawa nie sa adekwatne do ceny.- 44 10
-
2023-06-21 15:26
Bzdura
Ludzie często oceniają negatywnie to, co nie spotkało się z tym jak sobie to wyobrażali lub są przyzwyczajeni. W twoim domu rodzinnym schabowy jest suchy i twardy, a dostałeś soczystego i rozpływającego się w ustach = negatyw, bo to nie schabowy. Czekałeś na danie 45 minut, a nie zostałeś o tym poinformowany przed zamówieniem - zasłużony negatyw. Zamówiłeś 100g tuńczyka za 45 zł, dostałeś 100g tuńczyka za 45 zł - niezasłużony negatyw, bo myślałeś, że będzie większy.
- 4 7
-
2023-06-21 08:34
dlatego restauracje mają coś takiego jak menu i ceny (2)
"oszukani" mogą się czuć januesze, ktore caly rok jedza kartfole a na wakacjach ida do "restauracji" czyli pizzeri czy smazalni ryb i sa zdziwieni, że jest drożej niż w biedronce
- 16 13
-
2023-06-21 10:39
menu podaje ceny ale nie jakosc potraw, 10% oplaty serwisowej jest najczesciej drobnym maczkiem na koncu (1)
oplaty serwisowej za to, ze przyniosa mi do stolu to co zamowilem?
- 13 2
-
2023-06-22 18:23
opłata serwisowa to jak wypłacanie pensji kelnerowi, bo restauracja płaci mu za mało
- 0 0
-
2023-06-21 08:28
I tak i nie, bo to częsta praktyka, że jeden punkt gastro wali negatywy pod informacjami o konkurencji...
- 12 3
Wszystkie opinie
-
2023-06-21 07:06
Influencerom nie ufam za grosz. (10)
Nawet idę w drugą stronę wtedy. Jedynym portalem w jakim sprawdzam jest tripadvisor. Nie mówię że ufam mu w 100 procentach ale idzie zweryfikować konto użytkownika, zobaczyć ile ocen wystawił a do tego pododawane amatorskie zdjęcia co było na talerzu bez filtrów też są na plus. A z moich obserwacji wyniki że najlepsze jedzenie jest w tych małych prywatnych knajpkach które są pochowane na osiedlach niż w zapełnionym centrum gdzie obsługa nie ma nawet czasu się podrapać w nos.
- 35 2
-
2023-06-21 07:21
istniejace opinie influencerow mowia tez to, ze w cenie mojego posilku jest zawarte wynagrodzenie ich mialkosci
a za to placic nie zamierzam
- 17 0
-
2023-06-21 07:37
Influenserzy to współczesne tutki.
- 8 0
-
2023-06-21 07:38
" małych prywatnych knajpkach" (7)
Duch socjalizmu nadal żyje w społeczeństwie. Widziałeś kiedyś państwową knajpę? Słowo "prywaciarz" wbiło się w mózgi dogłębnie i pejoratywnie.
- 9 9
-
2023-06-21 07:41
dziecko, sa jeszcze np. sieciowki (5)
- 5 4
-
2023-06-21 07:44
Sieciówki (4)
są także "prywatne"
- 2 4
-
2023-06-21 08:17
Działają tak samo jak kiedyś "państwowe", więc różnicy nie ma. (3)
- 6 2
-
2023-06-21 09:22
Różnica jest bo (2)
albo prywatny albo państwowy.
- 2 4
-
2023-06-21 16:56
(1)
nadal nic nie rozumiesz i próbujesz tu błyszczeć, kuźwa co za tępak...ale na bank masz jakis fajny dyplom z jakiejs super szkoły, tylko co z tego jak wiedza nie idzie w parze z inteligencją, prawda koleżko?
- 0 3
-
2023-06-21 17:50
Słownik PWN
Prywatny = «niepodlegający państwu ani żadnym instytucjom publicznym»
- 0 1
-
2023-06-21 08:36
'Prywante' - Chodziło mi o małe knajpi autorskie których właściciele lubia gotować
lub mają pasje do tego. Uwierz mi daleki jestem od socjalizmu lub komuny, wiec nie trafiłeś.
- 2 1
-
2023-06-21 07:07
(1)
Jedzenie,w 90% kupowanie w tanich marketach,obsluga,jakby pracowała za karę,czystość toalet często marna...no i ceny,nieadekwatne do polskich zarobków.Ale pewnie jakiś zagraniczny turysta skorzysta.My ew. Bar mleczny.
- 16 7
-
2023-06-21 21:30
albo max premium burgers jak mam ochote na fast food
- 0 0
-
2023-06-21 07:07
To oczywiste, że jak komuś coś zaszło za skórę, to ma motywację, żeby ostrzec innych.
Niestety teraz to się nazywa "mowa nienawiści" i jest natychmiast usuwane. Dlatego opinie pozytywne teraz są ostrzeżeniem.
- 21 3
-
2023-06-21 07:20
opinie sa najczesciej wystawiane przez generacje ajfonik o rozwoju intelektualnym na miare insta, dlatego sie nimi nie sugeruje (7)
a ponadto smaki wynosi sie czesto z domu. To ze rosol nie ma smaku rosolu, to tylko opinia Kasi, ktora moze zawsze jadla niesmaczny rosol
- 13 16
-
2023-06-21 07:31
(2)
podaj przykład takiej opinii od "generacji ajfonik" (cokolwiek to znaczy)
- 5 2
-
2023-06-21 07:39
nietuzinkowy i zaskakujacy Kamilek? (1)
- 0 4
-
2023-06-21 07:51
co? to jest przykład tej opinii czy tylko jakieś randomowe słowa do jakiegoś kamilka?
- 2 1
-
2023-06-21 11:13
A jak tam twój telefonik z andkiem za 300zł? (2)
Daje radę oglądać bajki na yt?
- 1 3
-
2023-06-21 16:59
bajki na jutubie? masz cos z głowa? telefon służy do rozmawiania wiesz, dorosniesz troche to zrozumiesz...
- 3 0
-
2023-06-21 20:56
lepiej z madrym zgubic niz z glupim znalezc (a ci o szczegolnie prostej inteligencji gustuja sie w ajfonach)
- 0 0
-
2023-06-21 13:31
Ok, boomer
- 1 1
-
2023-06-21 07:31
W czasach kiedy można kupić setki lajków oraz recenzje na zamówienie i pozytywne komentarze, gdzie złe opinie są kasowane?
Nie, nie czytam opinii.- 21 2
-
2023-06-21 07:58
ja zawsze wystawiam opinie w google maps i dodaje zdjęcia (2)
w większości jestem zadowolony i są to pozytywne informacje i rzeczowe. Wiem jak ważne dla restauratorów są właśnie tak pozytywne opinie. Bo ludzie są skrajni, najczęściej komentują ci, którym się coś nie podobało i od razu dają jedną gwiazdkę. A przecież mamy całą skale od 1 do 5. Może kilka razy użyłem jednej gwiazdki, bo to oznacza całkowitą tragedię i wyjście z lokalu
- 9 1
-
2023-06-21 08:58
bo jesteś zakompleksiony (1)
- 2 8
-
2023-06-21 14:36
jestes zakompleksiony, bo wystawiam oceny w narzędziu do wystawiania ocen?
chyba ktoś tu nie rozumie użytego przez siebie słowa
- 6 0
-
2023-06-21 08:10
Odkąd powstała subkultura influencerow(w których jesteście wszyscy tak zapatrzeni) wgle nie czytam opinii. W tych realiach każdy lodowy blond stworek z ajfonem lub jakiś pajac tiktoker z setka lajków czyje się panem życia i śmierci, bedac np. "recenzentem" kulinarnym xD. Dlatego non toper są akcje, że ktoś obrobi tyłek restauracji w zemscie, bo nie dostanie darmowej szamy.
- 16 1
-
2023-06-21 08:15
Ale zdajecie sobie sprawę drodzy redaktorzy, (2)
że opiniami na tym portalu, to w zasadzie nikt się podpiera i nie mają one kompletnie żadnego znaczenia? Ludzie korzystają z Google Maps, ostatecznie z upadłego już TripAdvisora.
- 19 2
-
2023-06-21 13:14
Upadło, bo nie ma polskiej wersji językowej. (1)
- 1 1
-
2023-06-21 13:51
Nie,
Upadł, bo opinie były zapłacone.
- 2 0
-
2023-06-21 08:15
Nie. Nie warto bo osoby opisujące robia to dla zysku.
Nie jest to obiektywne . Chcecie dobrej opinii to musicie chodzić bez umawiania się z włascicielem jak tajemniczy klient. Wtedy macie 100% pewności że dostajecie jedzenie takie jakie dostaja wszyscy a nie pokazujecie lokowanie produktu...opinia na koszt własciciela:)
- 7 1
-
2023-06-21 08:19
Opinia wyróżniona
najbardziej prawdziwe sa te opinie negatywne. (5)
Czesto ludzie opisuja to czym byli rozczarowani.
Zdecydowanie jesli ktos za obiad płąci około 100 zł na osobe a jest np 3 osobowa rodzina czuja sie oszukani to pisza opinie.
Nikt by nie napisał opinii jesli by ten sam obiad kosztował 100 zł za 3 osoby i tak smakował.
Czesto obsluga i potrawa nie sa adekwatne do ceny.- 44 10
-
2023-06-21 08:28
I tak i nie, bo to częsta praktyka, że jeden punkt gastro wali negatywy pod informacjami o konkurencji...
- 12 3
-
2023-06-21 08:34
dlatego restauracje mają coś takiego jak menu i ceny (2)
"oszukani" mogą się czuć januesze, ktore caly rok jedza kartfole a na wakacjach ida do "restauracji" czyli pizzeri czy smazalni ryb i sa zdziwieni, że jest drożej niż w biedronce
- 16 13
-
2023-06-21 10:39
menu podaje ceny ale nie jakosc potraw, 10% oplaty serwisowej jest najczesciej drobnym maczkiem na koncu (1)
oplaty serwisowej za to, ze przyniosa mi do stolu to co zamowilem?
- 13 2
-
2023-06-22 18:23
opłata serwisowa to jak wypłacanie pensji kelnerowi, bo restauracja płaci mu za mało
- 0 0
-
2023-06-21 15:26
Bzdura
Ludzie często oceniają negatywnie to, co nie spotkało się z tym jak sobie to wyobrażali lub są przyzwyczajeni. W twoim domu rodzinnym schabowy jest suchy i twardy, a dostałeś soczystego i rozpływającego się w ustach = negatyw, bo to nie schabowy. Czekałeś na danie 45 minut, a nie zostałeś o tym poinformowany przed zamówieniem - zasłużony negatyw. Zamówiłeś 100g tuńczyka za 45 zł, dostałeś 100g tuńczyka za 45 zł - niezasłużony negatyw, bo myślałeś, że będzie większy.
- 4 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.