• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk za pół ceny: tłumy w mieście

rb
24 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 11:57 (25 kwietnia 2010)
Najnowszy artykuł na ten temat "Weekend za pół ceny" - kolejny za prawie rok
Chociaż kończy się dopiero kwiecień, to dzięki akcji "Gdańsk za pół ceny" Główne Miasto przez całą sobotę żyło niczym w środku sezonu wakacyjnego. Chociaż kończy się dopiero kwiecień, to dzięki akcji "Gdańsk za pół ceny" Główne Miasto przez całą sobotę żyło niczym w środku sezonu wakacyjnego.

Perspektywa zjedzenia obiadu czy wypicia kawy lub kufla zimnego piwa za pół ceny zdecydowanie zachęciła mieszkańców Trójmiasta do wyjścia z domu. Tłumów, które pojawiły się w sobotę w Głównym Mieście nie widziano w Gdańsku od wakacji.



Czy akcja "Gdańsk za pół ceny" powinna zostać powtórzona?

Jeżeli ktoś wątpił, czy niecodzienna promocja okaże się magnesem, który ściągnie do centrum miasta tych, którzy przeważnie weekendy spędzają w domowym zaciszu, powinien uderzyć się w pierś. W sobotę w Głównym Mieście pojawiło się tyle osób, że problemem było znalezienie wolnych stolików niemal w każdym z biorących udział w akcji lokali.

- Sama idea jest doskonała. Z przyjemnością pojawimy się z żoną w centrum także jutro, ale tym razem będziemy się starać wcześniej zarezerwować stolik, aby nie popełnić drugi raz tego samego błędu i nie szukać miejsc w kilku kolejnych restauracjach - mówi pan Andrzej, jedna z osób, które zapytaliśmy o wrażenia dotyczące akcji "Gdańsk za pół ceny".

Pewnego rodzaju niedociągnięciem okazały się także zasady obowiązującej w lokalach dwudniowej obniżki cen. Okazuje się, że nie wszędzie przecenione zostało wszystko. Nasi czytelnicy poinformowali nas, iż np. w Cafe Ferber oraz Brovarni nie wszystkie produkty można było zamówić za pół ceny.

Warto o tym pamiętać i, zamawiając, za każdym razem upewniać się, że za dany posiłek czy napój zapłacimy połowę kwoty, którą musielibyśmy wyłożyć na stół normalnie. Sugerujemy także wcześniejsze zarezerwowanie sobie stolika.
rb

Wydarzenia

Gdańsk za pół ceny (60 opinii)

(60 opinii)

Opinie (727) ponad 50 zablokowanych

  • mój dzisiejszy maraton po knajpkach (3)

    Dom Sushi:
    Jak sama nazwa wskazuje restauracja powinna opływać w różnego rodzaju dania sushi. W karcie propozycje zajmują jedna stronę. Ale to najmniej ważny szczegół. Dom Sushi zasadniczo nie był przygotowany na tego typu akcję. Panie kelnerki wykręcały się przed klientami, że nie przewidzieli, iż zainteresowanie będzie aż tak duże. Po czym innej osobie mówią, że nie ma miejsc, bo rezerwacje były robione już miesiąc temu. Więc albo są zrobione rezerwacje i obsługa wie, że będzie duży ruch albo jest kompletnie zaskoczona ilością klientów. Warto by było, aby przyjęli jedną wersję. Udało mi się z mężem zająć miejsce mimo braku rezerwacji, ale jedna z kelnerek, która widziała jak wchodziliśmy nawet się o nią nie spytała, więc na początku nie wiedzieliśmy, że są problemy z miejscami, bo Dom Sushi było u nas nr 1. Na samo podanie karty czekaliśmy ok. 15 min., na przyjęcie zamówienia z 10. I tu wielkie rozczarowanie, bo nie było w tym czasie zbyt wielu klientów, a wręcz bym powiedziała, że zrobiło się luźniej. Po zamówieniu 2 rodzai zup i porcji sushi czekaliśmy ok. 55 min. Po czym została nam podana zupa (z łososiem), którą z mężem zjedliśmy na pół. Danie bez rewelacji, nie polecam. Po ok. 7 min. dotarła porcja sushi - pani kelnerka przyniosła talerzyk, ale zapomniała o pałeczkach, imbirze i dodatkowym talerzyku. Nie wspominając o drugiej zupie. To było ponad nasze siły, zostawiliśmy na stole pieniądze za zupę i nietkniętą porcję sushi.

    Kansai Sushi na ul. Ogarnej:
    Bez rezerwacji udało nam się zająć stolik. Co prawda pani kelnerka powiedziała, że mają bardzo dużo rezerwacji, ale za to został nam podany ekspresowo zestaw, której nazwy nie pamiętam. Bardzo smaczny. W Kansai widać było, że zwiększyli ilość osób obsługujących klientów, przez co nie trzeba było czekać w nieskończoność. Zdecydowanie duży plus.

    Kawiarnia Indygo:
    Miała byc Pikawa, ale 20 minut na czekanie na kawę na wynos zdecydowanie nas przerosło. Poszliśmy do Indygo, gdzie zalatana, ale do tego uśmiechnięta i sympatyczna obsługa robiła wszystko, aby sprostać wyzwaniom. Z mężem wypiliśmy pyszną czekoladę i zjedliśmy pyszny deserek. A podane nam to było po jakichś max 10 minutach. Bardzo duży plus.

    Muzeum Bursztynu:
    Niestety pod drzwi muzeum dotarliśmy o 16.15. O kwadrans za późno :(

    Małe podsumowanie:
    Sama idea jest super, bo za niewielki koszt można spróbować czasem czegoś innego. Jednak powinny być postawione pewne warunki restauratorom albo powinno się o pewnych rzeczach pisać wcześniej. Mam tu na myśli rezerwację stolików. Myślę, że albo powinno się poinformować ludzi, że na promocję załapią się jedynie ludzie, którzy dokonają rezerwacji lub te rezerwacje w ogóle na ten weekend zawiesić. To wprowadzało dużo zamieszania. Już nie wspominając o tych kolejkach do "Smaków Świata", "Pierogarni u Dzika" czy "Bistro Kos"...

    • 34 1

    • Zgadzam się - Dom Sushi okazał się totalna porażką, moja noga tam więcej nie postanie!

      • 0 0

    • Te Makłowicz,ale popuściłeś wodze fantazji ! (1)

      • 0 0

      • Te Bodekk, a może coś konkretniej? Zresztą nic z mojej relacji nie jest fikcją.

        • 0 0

  • elefant-żenada i neapoli (3)

    Właściciel elefant club chyba stwierdził ,że za dużo straci na tej akcji i kelenerzy podając kartę od razu mowili z uśmiechem, że na danie trzeba czekać ok 2 godzin!!!!!!!, od godziny 18 nie przyjmowano już żadnych zamówień, bo podobno kucharz się nie wyrabia a głodnym czekającym ludziom proponowali tylko napoje. żenada... w neaopoli też chyba zrobili "specjalny promocyjny" cennik bo nigdzie nie widzialam zeby sałatka kosztowala 39 zl!!

    • 20 0

    • popieram

      • 0 0

    • elefant ma po prostu chciwych włascicieli-mialam nieprzyjemnosc poznac, wiec wcale sie nie zdziwilam czytajac ta informacje. Moja noga tam nie postanie!

      • 1 0

    • Zróbmy ankiete

      która restauracja ściemniała !!!!!!!!!!!!

      • 3 1

  • Pleps liczył na wyżerke za pół ceny... (3)

    Miejcie ambicję i do biedronki - honorowo,a nie 1,5 godziny na
    wietrze za zimnego mielonego. Za to za połowe ceny ! (ponoć).

    • 11 15

    • baran (2)

      ty inteligencie..jak już wypowiadasz się o innych " pleps" to bogaczu smignij po slownik i zobacz poprawna pisownie.....chyba, że cie nie stac:):)

      • 4 2

      • Uderz w stół... (1)

        • 0 2

        • idz po slownik:)

          • 0 0

  • Akcja była udana

    Ale wiele lokali nie dało rady. Cfaniactwo za złotówkę zawsze górą.

    • 0 0

  • WYPISUJCIE OSZYSTÓW I KOMBINATORÓW!!! najlepiej jeszcze ich zdjęcia (25)

    rachunek - 50%... takie to skomplikowane?? dla pazernych złodziei chyba jednak tak

    • 169 5

    • metamorfoza-FIKCYJNE REZERWACJE (2)

      SPECJALNIE POCZEKALIŚMY I SPRAWDZILIŚMY TE REZERWACJE TO ŚCIEMA BYLE BY PRZETRWAĆ BEZ STRAT, A PRZECIEŻ NIKT ICH DO TEGO NIE ZMUSZAŁ..

      • 3 0

      • metamorfoza-FIKCYJNE REZERWACJE (1)

        I tu sie mylisz, na przyklad _wszystkie_ stoliki zarezerwowane na godzine 15:00 w niedziele byly zajete kilka-kilkanascie minut po 15tej. To, ze lokal respektuje zlozone rezerwacje i nie ugina sie pod tlumem osob, ktore nie pomyslaly o rezerwacji wczesniej, to sie w pelni chwali. Sugeruje na przyszlosc planowac wczesniej, a nie w ostatniej chwili.
        A co do samej Metamorfozy - wszystko zgodnie z duchem akcji, za 50% i nie stwierdzono zadnych zmian przy menu :)

        • 0 3

        • Jasne !!!

          Widzę że własciciel się wypowiedział.

          • 1 0

    • już wiemy że celowo na czas akcji podwyższyli ceny w cennikach w knajpach: (3)

      LATAJĄCY HOLENDER
      BROVARNIA

      OSOBIŚCIE ZA KARE JUŻ NIGDY TAM NIE PÓJDĘ !!!

      • 105 1

      • (2)

        oni leja na takich klientów co chodza tam raz na rok....biedakównie potrzebuja bo zajmuja miejsce i brudzą w toaletach....

        • 21 27

        • (1)

          to po kiego wała biorą udział w takich akcjach? :) wiadomo, że akcja 50% prędzej przyciągnie studentów niż "elitę"

          • 41 2

          • wolny rynek

            w perspektywie czasu większa część tych studentów bedzie zarabiać tyle że bedzie ich stać na takie miejsca w normalnych cenach, tylko ża jak ktoś zrazi do swojego lokalu to po co przychodzic tam ponownie?

            • 9 0

    • Brovarnia !!! (5)

      Chamy ! Nie dosc ze piwo w normalnej cenie czzli 10 ziko za 0,5L to jeszcze polowa stolikow wolna, a panstwo kelnerstwo nie pozwala siadac, bo niby knajpa zarezerwowana. Wiecej moja noga tam nie postapi !!!

      • 84 1

      • Brovarnia OSZUŚCI!!! (1)

        To normalna praktyka w tym lokalu, nie tylko teraz. Praktycznie w wiekszosci razy co tam bylem panstwo kelnerstwo doliczalo mi dwa lub 3 piwa wiecej. Gdy sie nie zgadzalem po konsultacji z kasjerem wyjasniali, ze to piwo "przypadkiem" zostalo naliczone z innego stolika na mój koszt:/. UWAGA na tych oszustów!!! Mam tylko nadzieje, ze powstanie w 3miesie konkurencyjny lokal np taki "Spiż" jak we wrocku. Wtedy wlasciciel polski niemiaszek straci klientow!

        • 64 1

        • powinni ich zamknąć!

          • 3 0

      • Brovarnia (2)

        O 20:00 kelner oświadczył, że zarząd zadecydował, że piwo promocyjne już się skończyło i od 20:00 jest w pełnej cenie. Inne potrawy były za pół ceny do końca.

        • 51 0

        • Piwo Brovarnia

          Wiecie z tym piwem w Brovarni to mogłobyć tak, że widzieli że im sie kończy zapas i postanowili sprzedawać po normalnej cenie żeby sie tak szybko nie skończyło. W końcu oni sami ważą to piwo i nie byłoby opcji "ziutek skocz po kega z piwem" czy "stefan dzwoń po piwo niech doworzą bo sie kończy"
          A nawarzyć w 5 minut też nie nawarzą:P

          • 1 23

        • ha ha ha, już widze to posiedzenie zarządu na zapleczu, podjęli uchwałe na piśmie :)))

          • 53 0

    • 0000-00-00 00:00 JEŚLI ZOSTALIŚCIE OSZUKANI I MACIE RACHUNKI TO ZAPRASZAM DO URZĘDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTA W GDAŃSKU (2)

      ul. Podwale Przedmiejskie 30, 80-824 Gdańsk
      Telefon: (58) 346 29 32

      WSPÓLNIE DOBIERZMY IM SIĘ DO DUPY!!

      • 65 0

      • wikt (1)

        hahaha powodzenia:)
        nikt z uczestników (gastronomów) nie podpisywał takich papierów, które pozwolą ci się "dobrać do dupy"
        chyba że chcesz walczyć z magistratem i ich regulaminem

        • 1 4

        • cennik też jest umową

          polecam poczytanie ustawy.
          Nawet jak proszek w reklamie usuwa plamę a u Ciebie w pralce nie chce, możesz go reklamować.

          Jak ktoś został oszukany trzeba było zwyczajnie nie zapłacić i zrobić porządną awanturę kierownikowi lokalu, koniecznie przy wszystkich klientach.

          • 13 1

    • CAFE FERBER - piwo 11 zł (2)

      • 32 0

      • zapewne jeszcze "małe"

        • 5 0

      • niech sobie je włściciel wsadzi w d...ę

        • 18 0

    • Enigma - specjalny cennik, ceny wcale nie obniżone o 50%, oszustwo!
      Brovarnia - rabat na wybrany asortyment; po 20:00 wszystko 100% ceny! oszóstwo!

      bojkotować takie lokale!

      • 19 0

    • Brovarnia - oszustwo!!! (1)

      W Brovarni dowiedzieliśmy się - niestety już po wystawieniu rachunku i niezłej konsumpcji, że 50% owszem było, ale tylko do 20.00! Nigdzie nie było informacji, że promocja jest czasowa. To jest poprostu naciąganie. Mieli pełny lokal i skorzystali nieźle na tej "promocji" ;) A nas zrobili w balona. Żenada!!!
      Nigdy więcej na takie akcje się nie nabiorę! W dodatku mieli specjalnie wydrukowane menu na tą okazję tylko z wybranymi punktami - czy to nie jest oszustwo!?

      • 51 0

      • Oszustwo tak jak wszędzie w Polsce w sektorze gdzie panuje mafia

        • 9 0

    • Pizzeria Królewska

      Piwo i napoje 100% ceny.

      Prawie wszyscy restauratorzy kombinowali.
      W Gdansku nie ma gdzie dobrze zjeść. Wole Sopot i Gdynia.

      Pogratulujmy tym lokalom antyreklamy...

      • 45 2

    • niech ktoś kto ma jescze rachunke i zostął zrobiony w balona z godziną (zamwiał przed, dostał po ) idzie do UOKiK ul. Podwale Przedmiejskie 30, 80-824 Gdańsk

      • 30 0

    • ja nie mam pewnosci bo czesto nie bywam,

      ale ta pizzeria miedzy "SAMem" a koktajlbarem na dlugiej vis a vis poczty tez miala ceny wyzsze niz zwykle. Aczkolwiek tu niestety niemam pewnosci, bo nie jadlem tam kilka mcy.

      • 10 2

  • oczekiwanie na posiłek ponad 1 godzina

    tłum straszny, ludzie krążący od restauracji do restauracji, w niektórych miejscach trzeba było rezerwować stoliki 1 miesiąc wcześniej;
    nam udało sie w końcu zjeść obiad, jednak poiformowano nas, że czas oczekiwania na zamówienie to ponad 1 godzina; dlatego zamówiliśmy przystawki i kelnerka powiedziała, że dostaniemy je wcześniej niż główne danie. Poniekąd tak było bo po godzinei pierwsze zostały przyniesone przystawki a po 2 min głowne dania, tak, że na naszym stoliku nei było już miejsca.
    hm... restauracje powinny się lepiej przygotować na przyjmowanie takiej ilości ludzi

    • 1 0

  • NIEZLY DYSONANS...

    Zdecydowana wiekszosc negatywnych komentarzy swiadczy o totalnej porazce akcji, ale coraz to nowe naglowki mowiacych o niej artykulow sugeruja, ze sie udala. I to sie nazywa propaganda sukcesu:> Ew. prawda czasu i prawda ekranu:>

    • 2 0

  • BROVARNIA

    W sobotę odwiedziliśmy po raz kolejny BROVARNIĘ. Przychodziliśmy tam regularnie-ceny nie grają roli w takiej restauracji!! Doskonałe piwko,smaczne jedzonko i przede wszystkim przemiła obsługa...! Ale tym razem miarka się przebrała!!! Przywitała nas już przy samych schodach miła i uśmiechnięta kelnerka (serdecznie ją pozdrawiamy),po czym podszedł do nas "kierownik sali" twierdząc,iż wszystkie stoliki są zarezerwowane i nas wyprosił! Kiedy jednak zajęliśmy wolny stolik zabronił obsłudze kelnerskiej nas obsłużyć-podszedł po raz kolejny i kazał opuścić lokal!! Czy właściciel i zarząd tak pięknego miejsca naprawdę nie potrafią dobrać sobie odpowiednich pracowników na kierownicze stanowiska?!?! Byliśmy wiernymi konsumentami, ale na pewno już tam NIE WRÓCIMY!!!!!

    • 4 0

  • tak ale restauracja kreska daje pół porcji. DRAMAT !!! (10)

    • 135 7

    • w restauracji NAPOLI w ogole nie podają.....

      a w restauracji NAPOLI kompletnie ignorują klientów, czas oczekiwania na jedzenie godzina/półtorej a w dodatku kelnerka nie może podejść odebrać zamówienia bo.... nie ma czasu.

      • 0 1

    • Potwierdzam

      Jadłem tam kilka razu wcześniej, carpaccio nie było takie jak zawsze, a stek w sosie pieprzowym to jakieś nieporozumienie. Nie każda resturacja brała udział w akcji, a jak ktoś się zdecydował to niech nie robi z ludzi idiotów. Mimo miłej obsługi ja tam więcej już nie pójdę.

      • 15 0

    • POTWIERDZAM!

      dają pół porcji!

      • 8 1

    • ...i smaczne...

      • 0 5

    • (1)

      może mniejsze, ale szybko podane...

      • 1 12

      • szybko podać każdy facet potrafi, tez mi sztuka

        • 14 1

    • tak to prawda

      ostatni raz tam byłem i wam również to zalecam

      • 13 1

    • potwierdzam lipa straszna

      porcje pomniejszone

      • 49 1

    • Oj chyba nie do końca

      Jadłem dzisiaj w kresce dwa dania i oba były normalnej wielkości.

      • 3 43

    • Na zdrowie...

      Ci wyjdzie... :D Dupsko nie urośnie :)

      • 25 19

  • I tak widać jak zależy naszym gdanskim restauratorom na klientach. maja ciche umowy na grupy z wycieczkami i to ich

    zadawala........... do Wrocławia nam jeszcze daleko to jest zmowa jak widac te zmowy w Gdańsku staja sie normalnością np. taxi

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Happy Hours z Aperol Spritz Wieczory Włoskich Smaków w Każdy Piątek!

degustacja

Bufet Włoski w Sheraton Sopot

240 zł
muzyka na żywo, degustacja

Happy Hour z Winem Domu Co Sobota!

degustacja

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane