• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TikTokerka krytykuje lokal Basi Ritz. Restauratorka mówi o linczu

Ewa Palińska
6 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Aga Testuje restaurację Ritz

Jedzenie miało być za słone, drogie, a za sam fakt przebywania w restauracji, nawet w przypadku niezłożenia zamówienia, należało zapłacić 50 zł, tytułem dezynfekcji zajmowanego miejsca - taką opinię restauracji Ritz wystawiła na swoim profilu jedna z popularnych tiktokerek. Właścicielka lokalu odpiera zarzuty, wyjaśniając, że żadnej opłaty dodatkowej nie pobiera, i informuje, że nieprawdziwa jej zdaniem opinia sprowokowała nagonkę na restaurację, której efektem jest wylew niepochlebnych i nieuzasadnionych opinii. Co więcej, napisanych przez osoby, które prawdopodobnie nigdy w restauracji Ritz nie były.





Wpisy w mediach społecznościowych mają ogromną siłę rażenia. Zdarza się, że niepozorny post rozchodzi się viralem po sieci i zyskuje ogromną popularność. Tak stało się z recenzją restauracji Ritz, wrzuconą na tiktokowy kanał Aga Testuje, który śledzi ponad 55 tys. osób.

Zdobyli rozgłos w telewizji, mają lokale w Trójmieście



Restauracja Ritz mieści się w Gdańsku przy ul. Szafarnia 6. Restauracja Ritz mieści się w Gdańsku przy ul. Szafarnia 6.

50 zł za "trzaśnięcie drzwiami" w restauracji Ritz?



Czy zdarzyło ci się hejtować coś tylko dlatego, że wcześniej negatywnie ocenił to ktoś inny?

Influencerka wybrała się do lokalu prowadzonego przez Basię Ritz - zwyciężczynię programu "Master Chef" - na lunch. Z jej relacji wynika, że jeszcze przed złożeniem zamówienia została poinformowana o tym, że jeśli zrezygnuje i opuści lokal, będzie musiała zapłacić 50 zł za dezynfekcję zajmowanego przez nią miejsca.

- Wchodzę tam sobie na luzaku w porze lunchowej - relacjonuje tiktokerka na swoim profilu. - Chcę zamówić lunchyk, a kelner wskazuje mi menu i mówi, że jest pandemia i żebym się lepiej zastanowiła, bo koszt dezynfekcji, jeśli nie zamówię, będzie wynosił 50 zł. No i ogólnie miałam wyjść, ale stwierdziłam, że opowiem wam tę historię i zrobię dla was TikToka.
Aga przetestowała, a po zjedzeniu stwierdziła, że jedzenie, za które zapłaciła 139 zł, nie było warte swojej ceny.

- Dobrego smaku to ja tam nie uświadczyłam, ale za to soli tam nie żałowali - komentowała. - Za ten obleśnie słony lunch zapłaciłam 139 zł. Nie polecam.

Basia Ritz zabiera głos



Pod relacją na TikToku natychmiast wylało się mnóstwo opinii, krytykujących restaurację za pobieranie opłaty za dezynfekcję. Z większością trudno się nie zgodzić - pobieranie tak wysokiej opłaty za "trzaśnięcie drzwiami" można uznać za zwyczajne naciąganie klientów. Zakładając oczywiście, że takie praktyki faktycznie mają miejsce, bo restauratorka twierdzi inaczej. Oświadczenie w tej sprawie zamieściła na swoim profilu na Facebooku. Oto jego fragment:

- Stwierdzenie, że jeżeli nie zamówi się niczego w naszej restauracji, za dezynfekcję trzeba będzie zapłacić 50 zł, jest po prostu nieprawdziwe, jest wręcz oszczerstwem [pisownia oryginalna] - komentuje Basia Ritz. - W naszej restauracji kładziemy duży nacisk na komfort naszych Gości i higienę, więc po każdej wizycie automatycznie stoliki są dezynfekowane i na nowo nakrywane, nawet jeżeli Goście nie zdecydowali się na posiłek.

50 zł za toaletę? Restauracje nie chcą klientów "na gapę"



Influencerzy recenzują, ich followersi wylewają hejt



Restauratorka nie tylko zwróciła uwagę na fakt, że na TikToku podano - jej zdaniem - informację nieprawdziwą, ale skarży się też, że omawiana relacja sprowokowała internautów do zamieszczania niepochlebnych opinii na temat restauracji.

- Kochani, zostałam zalana falą hejtu i chcąc nie chcąc muszę się do tego odnieść - pisze na Facebooku Basia Ritz. - Jest mi niezmiernie przykro, że osoby, które mnie nie znają i nie były nigdy w mojej restauracji, wylewają na mnie pomyje na podstawie błędnych - wręcz oszczerczych informacji.
Nie był to ani pierwszy, ani jedyny raz, kiedy internauci, w odpowiedzi na negatywną recenzję jakiegoś miejsca, zalewają internet opiniami, które trudno zweryfikować. Skutki takiego hejtu mogą być długofalowe, znacznie obniżając rangę lokalu.

Ranking Trojmiasto.pl



Zachęcamy do oceniania na bieżąco firm z katalogu Trojmiasto.pl, żeby oceny były jak najbardziej aktualne i wiarygodne. Każda opinia weryfikowana jest przez moderację, a usługodawca ma możliwość wejścia z autorem recenzji w dyskusję jeszcze przed jej opublikowaniem.

Ranking najlepszych - zobacz, jak oceniają nasi czytelnicy



Co miesiąc publikujemy ranking innej kategorii, w którym prezentujemy najwyżej oceniane firmy.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Po co (1)

    Po co tyle krzyku wystarczy by wskazała tego kelnera i niech się publicznie wypowie czy takie słowa padły z jego ust i wyprostuje się kto tu mówi prawdę.

    • 5 3

    • No właśnie. Każde powie co innego i nic nie będzie nadal wiadomo. Dlatego śmieszą mnie ci, którzy widzą tu materiał na pozew o zniesławienie, w dowolną stronę.

      • 1 0

  • (2)

    Kilka lat temu spacerując po Śródmieściu zauważyłem, że P. Basia otworzyła tam restaurację. Nie było żadnego menu przy wejściu, więc po powrocie sprawdziłem je w internecie. Wtedy się lekko zdziwiłem, że nie ma zwykłego menu tylko degustacyjne więc zrezygnowałem z odwiedzin. Po tym artykule sprawdziłem jak to wygląda i zostały wstawione tylko ceny bez stałego menu, czyli za menu degustacyjne trzeba zapłacić 240zł (35 zł za jedno danie) oraz dodatkowe 10% za obsługę kelnerską (czyli 25zł). Chciałbym tam pójść ale nie mam możliwości zobaczenia, czy coś by mnie tam zainteresowało.

    • 11 1

    • (1)

      To nie idź

      • 3 0

      • Nie idzie ale ostrzega. I ja akurat jestem za to mu wdzięczny.

        • 0 0

  • A pozew za zniesławienie gdzie? (4)

    Restauratorka powinna pozwać te kłamliwą szuję z tiktoka

    • 10 6

    • Żadne z nich nie wygra pozwu o zniesławienie

      Bo nie ma dowodów kto co mówił. Tylko słowo jednej osoby ("tiktokerki") przeciw drugiej (kelnerowi) w kwestii czy była mowa o 50 zł za dezynfekcję czy nie.

      • 0 0

    • (1)

      Chyba tiktokerka powina pozwac trojmiasto i ta Ricowa.

      • 0 4

      • kurde, no jasne...oczywiscie, to moze tak: Pozywam ricowom bo mi - księżnej tiktoka - nie smakowało

        • 0 0

    • Restauratorka ma klasę

      nie zwraca uwagi na takich jak ta pani.
      To jest tylko zwykły bąk który może zdarzyć się każdemu który prowadzi restauracje.

      • 1 2

  • (1)

    Pusta dziewczynka z kompleksami

    • 16 4

    • Która?

      • 0 0

  • Nie będę tu bronił pozbawionej dykcji "tiktokerki" (2)

    ale coś jest na rzeczy. Szanowna pani Basia Ritz rzecze: "Przy drzwiach wejściowych znajduje się informacja, że toalety są dostępne wyłącznie dla Gości restauracji i że niezgodne z prawem korzystanie będzie skutkowało opłatą za sprzątanie.". Gdy ktoś mówi o niezgodnym z prawem korzystaniu z toalety, to chyba powinna się nam zapalić czerwona lampka ostrzegawcza.

    • 16 5

    • Ta pani uważa że jedynie walenie kupy zgodne z prawem to takie za 50 zł dla niej

      • 0 0

    • Niezgodne z prawem sr*nie ? A to ciekawe gdzie ta pani sr* !

      • 0 0

  • hejt

    fala hejtu na tik toka :D

    • 0 1

  • :) (1)

    Tiktokerka powinna być pozwana za znesławienie itp.
    To nie jest autorytet za którym co kolwiek stoji.

    • 11 2

    • Nie wygrasz tej sprawy. Tam jest jej słowo przeciw słowu kelnera. Za słaby dowód na zniesławienie.

      • 0 0

  • Właśnie się dowiedziałem... (4)

    że istnieje restauracja zwyciężczyni jakiegoś programu kulinarnego i że istnieje jakaś dziunia co ma folołersów i tam była, i jej nie smakowało.
    Zmarnowałem 5 minut życia.

    • 38 2

    • Poruszyła mnie twoja historia

      • 0 0

    • Ok boomer (1)

      Powiedział 40latek

      • 2 6

      • Szczęśliwy człowiek...

        • 2 0

    • Uczcijmy twoje 5 minut życia

      minutą ciszy

      • 2 6

  • Troszkę słabo, ze właścicielka nienajgorszej restauracji, tłumaczy się z opinii jakiejś paniusi o rozbuchanym ego! (1)

    • 22 5

    • Niestety obie mają ego jak Himalaje

      • 0 0

  • dobra rada (1)

    na miejscu włascicielki restauracji kazał bym tej smiesznej tiktokerce która jest nikim opuscic lokal w podskokach i olać jej opinie , normalni klienci jak jest smacznie to i tak przyjdą

    • 16 7

    • Musiałbyś mieć wróżkę z kryształową kulą. Opinia na tiktoku powstała PO wizycie w restauracji, nie przed.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Happy Hours z Aperol Spritz Wieczory Włoskich Smaków w Każdy Piątek!

degustacja

Bufet Włoski w Sheraton Sopot

240 zł
muzyka na żywo, degustacja

Happy Hour z Winem Domu Co Sobota!

degustacja

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane