• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TikTokerka krytykuje lokal Basi Ritz. Restauratorka mówi o linczu

Ewa Palińska
6 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Aga Testuje restaurację Ritz

Jedzenie miało być za słone, drogie, a za sam fakt przebywania w restauracji, nawet w przypadku niezłożenia zamówienia, należało zapłacić 50 zł, tytułem dezynfekcji zajmowanego miejsca - taką opinię restauracji Ritz wystawiła na swoim profilu jedna z popularnych tiktokerek. Właścicielka lokalu odpiera zarzuty, wyjaśniając, że żadnej opłaty dodatkowej nie pobiera, i informuje, że nieprawdziwa jej zdaniem opinia sprowokowała nagonkę na restaurację, której efektem jest wylew niepochlebnych i nieuzasadnionych opinii. Co więcej, napisanych przez osoby, które prawdopodobnie nigdy w restauracji Ritz nie były.





Wpisy w mediach społecznościowych mają ogromną siłę rażenia. Zdarza się, że niepozorny post rozchodzi się viralem po sieci i zyskuje ogromną popularność. Tak stało się z recenzją restauracji Ritz, wrzuconą na tiktokowy kanał Aga Testuje, który śledzi ponad 55 tys. osób.

Zdobyli rozgłos w telewizji, mają lokale w Trójmieście



Restauracja Ritz mieści się w Gdańsku przy ul. Szafarnia 6. Restauracja Ritz mieści się w Gdańsku przy ul. Szafarnia 6.

50 zł za "trzaśnięcie drzwiami" w restauracji Ritz?



Czy zdarzyło ci się hejtować coś tylko dlatego, że wcześniej negatywnie ocenił to ktoś inny?

Influencerka wybrała się do lokalu prowadzonego przez Basię Ritz - zwyciężczynię programu "Master Chef" - na lunch. Z jej relacji wynika, że jeszcze przed złożeniem zamówienia została poinformowana o tym, że jeśli zrezygnuje i opuści lokal, będzie musiała zapłacić 50 zł za dezynfekcję zajmowanego przez nią miejsca.

- Wchodzę tam sobie na luzaku w porze lunchowej - relacjonuje tiktokerka na swoim profilu. - Chcę zamówić lunchyk, a kelner wskazuje mi menu i mówi, że jest pandemia i żebym się lepiej zastanowiła, bo koszt dezynfekcji, jeśli nie zamówię, będzie wynosił 50 zł. No i ogólnie miałam wyjść, ale stwierdziłam, że opowiem wam tę historię i zrobię dla was TikToka.
Aga przetestowała, a po zjedzeniu stwierdziła, że jedzenie, za które zapłaciła 139 zł, nie było warte swojej ceny.

- Dobrego smaku to ja tam nie uświadczyłam, ale za to soli tam nie żałowali - komentowała. - Za ten obleśnie słony lunch zapłaciłam 139 zł. Nie polecam.

Basia Ritz zabiera głos



Pod relacją na TikToku natychmiast wylało się mnóstwo opinii, krytykujących restaurację za pobieranie opłaty za dezynfekcję. Z większością trudno się nie zgodzić - pobieranie tak wysokiej opłaty za "trzaśnięcie drzwiami" można uznać za zwyczajne naciąganie klientów. Zakładając oczywiście, że takie praktyki faktycznie mają miejsce, bo restauratorka twierdzi inaczej. Oświadczenie w tej sprawie zamieściła na swoim profilu na Facebooku. Oto jego fragment:

- Stwierdzenie, że jeżeli nie zamówi się niczego w naszej restauracji, za dezynfekcję trzeba będzie zapłacić 50 zł, jest po prostu nieprawdziwe, jest wręcz oszczerstwem [pisownia oryginalna] - komentuje Basia Ritz. - W naszej restauracji kładziemy duży nacisk na komfort naszych Gości i higienę, więc po każdej wizycie automatycznie stoliki są dezynfekowane i na nowo nakrywane, nawet jeżeli Goście nie zdecydowali się na posiłek.

50 zł za toaletę? Restauracje nie chcą klientów "na gapę"



Influencerzy recenzują, ich followersi wylewają hejt



Restauratorka nie tylko zwróciła uwagę na fakt, że na TikToku podano - jej zdaniem - informację nieprawdziwą, ale skarży się też, że omawiana relacja sprowokowała internautów do zamieszczania niepochlebnych opinii na temat restauracji.

- Kochani, zostałam zalana falą hejtu i chcąc nie chcąc muszę się do tego odnieść - pisze na Facebooku Basia Ritz. - Jest mi niezmiernie przykro, że osoby, które mnie nie znają i nie były nigdy w mojej restauracji, wylewają na mnie pomyje na podstawie błędnych - wręcz oszczerczych informacji.
Nie był to ani pierwszy, ani jedyny raz, kiedy internauci, w odpowiedzi na negatywną recenzję jakiegoś miejsca, zalewają internet opiniami, które trudno zweryfikować. Skutki takiego hejtu mogą być długofalowe, znacznie obniżając rangę lokalu.

Ranking Trojmiasto.pl



Zachęcamy do oceniania na bieżąco firm z katalogu Trojmiasto.pl, żeby oceny były jak najbardziej aktualne i wiarygodne. Każda opinia weryfikowana jest przez moderację, a usługodawca ma możliwość wejścia z autorem recenzji w dyskusję jeszcze przed jej opublikowaniem.

Ranking najlepszych - zobacz, jak oceniają nasi czytelnicy



Co miesiąc publikujemy ranking innej kategorii, w którym prezentujemy najwyżej oceniane firmy.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • dobra rada

    na miejscu włascicielki restauracji kazał bym tej smiesznej tiktokerce która jest nikim i jak sie nie podoba opuscic lokal w podskokach , jak jest smacznie to normalni klienci i tak przyjdą

    • 5 5

  • trzeba byc pokemonem zeby slepo wierzyc w opinie z neta,

    przeciez sa wyspecjalizowane "firmy" ktore za kase pisza pochlebne lub tez niegatywne opinie dot. danego lokalu/produktu itp. Zastanowicie sie czasem nad tym, aha zeby nie bylo, nie odnosze sie w zaden spsob do tersci zawartej w tym konkretnym materiale

    • 17 1

  • Pani Basia chyba nie ogarnęła dzisiejszych czasów

    I zarazy 'influencerskiej'.
    To jest prawdziwa zaraza wielu branż, głównie rozrywkowej i gastro.

    Przychodzi ktoś do lokalu z założeniem nażarcia się i korzystania z usług za darmo, po czym na koniec zamiast regulować rachunek, właściciel zazwyczaj dostaje propozycję na zasadzie - mam ileś tysięcy followersów i chętnie zarekomenduję lokal w zamian za uregulowanie rachunku.
    I jak właściciel się zgodzi, to oczywiście jest w pełni pochlebna opinia, która może i nawet nagoni następnych klientów. Nie wykluczone że to się nawet opłaca.

    Ale jak właściciel odmówi i zażąda uregulowania rachunku, to wtedy leci opinia najgorsza, do tego nagania się wyznawców na hejt celowany w taki lokal.

    Tak niestety jest już od lat.

    • 23 5

  • (4)

    Niech ta "znana"tiktokerka" wpadnie na luzaku na lunczyk do mojej restauracji to zapalę jej kopa na dzień dobryw tak że swoje różowe buciki zgubi wypadając za drzwi

    • 22 7

    • no to szczerze ci życzę, żebyś takie dziunie musiał gościć kilka razy dziennie (1)

      i niech zrujnują twój biznes, bo z takim podejściem psujesz branżę

      • 1 11

      • Taaa... znawca branży się znalazł...

        • 1 0

    • To tez

      Dostaniesz opinie jak tutaj przytoczona knajpa.

      • 1 3

    • To są niestety groźby karalne.

      • 0 1

  • A kim to jest tiktoker czy jak tam żeby móc ocenić obiektywnie cokolwiek?

    Jedynie szał na lans i kolejne lajki byle się kręciło.
    Równie dobrze bezdomny (bez urazy bo nie chcę tym osobom uwłaczać) mógłby opisać wiele historii i zrobić milion lajków a głupi naród który to lajkuje będzie pisać chore komentarze i oceniać 1/5 bo przecież ulubieniec/ica w sieci napisał/a, że ktoś obok pierdnął i to wina właściciela...

    • 12 5

  • Jeżeli właścicielka restauracji mówi że oszczerstwem jest co powiedziała ta Agata, to zawsze można wystąpić (2)

    na drogę sądową, bowiem dobro jej firmy, znaczy więcej niż pieniądze na drogę sądową a jeżeli dodatkowo udowodni że "testerka" kłamie, może od niej zażądać takiego odszkodowania, że Agata więcej nigdzie nie pójdzie i nie weźmie telefonu do ręki, chyba że "testerka" miała rację, wówczas właścicielka nic poza tłumaczeniem się na FB nie zrobi i będzie mogła zwijać interes.

    • 17 4

    • Trochę prawdy prosto w oczy i za raz po sadach latają

      Świat się kończy

      • 1 2

    • Jak udowodni, że kłamie? Ma nagranie? Ma tę sama porcję jedzenia dla sprawdzenie słoności? Nie żartujmy.

      • 0 0

  • Ja akurat byłem w tej restauracji ze znajomymi i złych kulinarnych wspomnień, nie mam. Rzeknę nawet, że było smacznie

    a jedyne co można faktycznie poprawić, to ceny, choć idąc tam wiedzieliśmy na co się piszemy.
    Do właścicielki: Niższe Ceny i będzie OK :-)

    • 16 4

  • Heh

    Pewnie nie dostała za darmoszke szamci w zamian za promocje i polecenie miejsca świat juz Nisko upadł..

    • 16 4

  • Troszkę słabo, ze właścicielka nienajgorszej restauracji, tłumaczy się z opinii jakiejś paniusi o rozbuchanym ego! (1)

    • 22 5

    • Niestety obie mają ego jak Himalaje

      • 0 0

  • Fani zaświadczają że to ktoś ważny

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Happy Hours z Aperol Spritz Wieczory Włoskich Smaków w Każdy Piątek!

degustacja

Bufet Włoski w Sheraton Sopot

240 zł
muzyka na żywo, degustacja

Happy Hour z Winem Domu Co Sobota!

degustacja

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane