- 1 10 najlepszych trójmiejskich restauracji (53 opinie)
- 2 Jemy na mieście: Garden Food&Cafe (43 opinie)
- 3 Ranking restauracji w Trójmieście (44 opinie)
- 4 Gdzie można grillować i zrobić ognisko? (34 opinie)
- 5 Sprawdziliśmy ceny lodów i gofrów (152 opinie)
- 6 Nowe lokale: od Marrakeszu po homary (40 opinii)
TikTokerka krytykuje lokal Basi Ritz. Restauratorka mówi o linczu
Aga Testuje restaurację Ritz
Jedzenie miało być za słone, drogie, a za sam fakt przebywania w restauracji, nawet w przypadku niezłożenia zamówienia, należało zapłacić 50 zł, tytułem dezynfekcji zajmowanego miejsca - taką opinię restauracji Ritz wystawiła na swoim profilu jedna z popularnych tiktokerek. Właścicielka lokalu odpiera zarzuty, wyjaśniając, że żadnej opłaty dodatkowej nie pobiera, i informuje, że nieprawdziwa jej zdaniem opinia sprowokowała nagonkę na restaurację, której efektem jest wylew niepochlebnych i nieuzasadnionych opinii. Co więcej, napisanych przez osoby, które prawdopodobnie nigdy w restauracji Ritz nie były.
Wpisy w mediach społecznościowych mają ogromną siłę rażenia. Zdarza się, że niepozorny post rozchodzi się viralem po sieci i zyskuje ogromną popularność. Tak stało się z recenzją restauracji Ritz, wrzuconą na tiktokowy kanał Aga Testuje, który śledzi ponad 55 tys. osób.
Zdobyli rozgłos w telewizji, mają lokale w Trójmieście
50 zł za "trzaśnięcie drzwiami" w restauracji Ritz?
- Wchodzę tam sobie na luzaku w porze lunchowej - relacjonuje tiktokerka na swoim profilu. - Chcę zamówić lunchyk, a kelner wskazuje mi menu i mówi, że jest pandemia i żebym się lepiej zastanowiła, bo koszt dezynfekcji, jeśli nie zamówię, będzie wynosił 50 zł. No i ogólnie miałam wyjść, ale stwierdziłam, że opowiem wam tę historię i zrobię dla was TikToka.
Aga przetestowała, a po zjedzeniu stwierdziła, że jedzenie, za które zapłaciła 139 zł, nie było warte swojej ceny.
- Dobrego smaku to ja tam nie uświadczyłam, ale za to soli tam nie żałowali - komentowała. - Za ten obleśnie słony lunch zapłaciłam 139 zł. Nie polecam.
Basia Ritz zabiera głos
Pod relacją na TikToku natychmiast wylało się mnóstwo opinii, krytykujących restaurację za pobieranie opłaty za dezynfekcję. Z większością trudno się nie zgodzić - pobieranie tak wysokiej opłaty za "trzaśnięcie drzwiami" można uznać za zwyczajne naciąganie klientów. Zakładając oczywiście, że takie praktyki faktycznie mają miejsce, bo restauratorka twierdzi inaczej. Oświadczenie w tej sprawie zamieściła na swoim profilu na Facebooku. Oto jego fragment:
- Stwierdzenie, że jeżeli nie zamówi się niczego w naszej restauracji, za dezynfekcję trzeba będzie zapłacić 50 zł, jest po prostu nieprawdziwe, jest wręcz oszczerstwem [pisownia oryginalna] - komentuje Basia Ritz. - W naszej restauracji kładziemy duży nacisk na komfort naszych Gości i higienę, więc po każdej wizycie automatycznie stoliki są dezynfekowane i na nowo nakrywane, nawet jeżeli Goście nie zdecydowali się na posiłek.
50 zł za toaletę? Restauracje nie chcą klientów "na gapę"
Influencerzy recenzują, ich followersi wylewają hejt
Restauratorka nie tylko zwróciła uwagę na fakt, że na TikToku podano - jej zdaniem - informację nieprawdziwą, ale skarży się też, że omawiana relacja sprowokowała internautów do zamieszczania niepochlebnych opinii na temat restauracji.
- Kochani, zostałam zalana falą hejtu i chcąc nie chcąc muszę się do tego odnieść - pisze na Facebooku Basia Ritz. - Jest mi niezmiernie przykro, że osoby, które mnie nie znają i nie były nigdy w mojej restauracji, wylewają na mnie pomyje na podstawie błędnych - wręcz oszczerczych informacji.
Nie był to ani pierwszy, ani jedyny raz, kiedy internauci, w odpowiedzi na negatywną recenzję jakiegoś miejsca, zalewają internet opiniami, które trudno zweryfikować. Skutki takiego hejtu mogą być długofalowe, znacznie obniżając rangę lokalu.
Ranking Trojmiasto.pl
Zachęcamy do oceniania na bieżąco firm z katalogu Trojmiasto.pl, żeby oceny były jak najbardziej aktualne i wiarygodne. Każda opinia weryfikowana jest przez moderację, a usługodawca ma możliwość wejścia z autorem recenzji w dyskusję jeszcze przed jej opublikowaniem.
Ranking najlepszych - zobacz, jak oceniają nasi czytelnicy
Co miesiąc publikujemy ranking innej kategorii, w którym prezentujemy najwyżej oceniane firmy.
Miejsca
Opinie (381) ponad 20 zablokowanych
-
2021-10-09 14:31
odniosła sukces, wiec w polsce należy się jej hejt. A Wojciech Smarzowski w ogóle nie ma racji, pokazując nasze społeczeństwo ;-)
- 0 1
-
2021-10-09 22:05
dobrze ze nie weszła do lokalu i na start nie chciała darmowego lunchu bo ona jest pani tiktokerka i zrobi im reklamę :)
- 0 1
-
2021-10-11 11:23
Dezynfekcja miejsca dla następnego
klienta należy się jak psu buda. I to za darmo!
- 0 0
-
2021-10-11 11:35
Jakoś tej Basi Ritz nie wierzę. Restauratorzy ostatnio mocno zawyżyli ceny... , a jakość jedzenia nooooo.... różnie to bywa.
- 0 0
-
2021-10-18 15:57
Tiktokerka
A cóż to za znawczyni smaku ta tiktokerka? Pewnie, że ma prawo do swojego zdania, ale ja zanim wypowiadałabym je tak mocno i tak publicznie - osobiście chciałabym móc pochwalić się wykształceniem w tym zakresie.
Pozdrawiam panią Basię i ponownie dziękuję za cudowne przyjęcie.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.