• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Restauracje wprowadzają specjalne środki bezpieczeństwa

Julia Rzepecka, Alicja Olkowska
13 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 08:25 (13 marca 2020)
Restauracja Śródmieście w Gdyni to jeden z wielu lokali, który w trosce o gości wprowadził specjalne środki bezpieczeństwa. Restauracja Śródmieście w Gdyni to jeden z wielu lokali, który w trosce o gości wprowadził specjalne środki bezpieczeństwa.

Restauracje w Trójmieście zaczynają wprowadzać kroki mające zahamować ewentualne rozprzestrzenianie się wirusa. Są to m.in. regularna dezynfekcja newralgicznych powierzchni w lokalach, wyparzanie naczyń oraz zachęcanie do płatności bezgotówkowych.



Jedzenie na telefon w Trójmieście



Czy zamierzasz ograniczyć wyjścia do restauracji w związku z wirusem?

Aktualizacja: piątek godz. 12:28

Lista lokali gastronomicznych, które zawieszają działalność rośnie - aby być na bieżąco, najlepiej śledzić ich profile społecznościowe. W piątek AleBrowar ogłosił, że również zamyka się na najbliższy czas.

- Podjęliśmy decyzję, że od jutra (sobota - przyp. red.) lokal AleBrowar Gdynia będzie zamknięty do odwołania. Nie chcemy narażać ani Was ani naszych pracowników na jakiekolwiek zagrożenie. Robimy to z wielki smutkiem ale i nadzieją, że za jakiś czas wszystko wróci do normy i spotkamy się razem przy dobrym piwie. Pozostańcie w domach, dbajcie o siebie i przede wszystkim zachowajcie spokój. Dziś działamy ostatni dzień ale w ograniczonym zakresie. Startujemy o 16.00, a ostatniego gościa pożegnamy o 22. Trzymajcie się ciepło!


Aktualizacja: piątek godz. 8:24

Niektóre restauracje całkowicie zamykają się od odwołania, zrobiła to m.in. sieć Sempre.

- W trosce o zdrowie naszych gości i pracowników, podjęliśmy decyzję o tymczasowym zamknięciu wszystkich lokali Sempre. Do zobaczenia wkrótce - czytamy w komunikacie.


"Kierując się troską i odpowiedzialnością za Państwa bezpieczeństwo, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie szeregu procedur i środków prewencyjnych" - piszą na swoim Facebooku właściciele restauracji Śródmieście w Gdyni.

Podobnym tropem idą inne miejsca w Trójmieście. Wiele lokali decyduje się również na wprowadzenie możliwości zamówienia dań na wynos.

Wśród wprowadzonych zasad wymieniają:

  • dezynfekowanie klamek, uchwytów, toalet i innych powierzchni kilkanaście razy dziennie
  • dezynfekowanie stołów, krzeseł oraz przyborników po każdym gościu
  • każdorazowe mycie porcelany, sztućców i szkła w wyparzarkach
  • nakrywanie stołu indywidualnie dla każdego gościa
  • środek dezynfekujący ustawiony przy wejściu do restauracji dostępny dla każdego gościa
  • zobligowanie pracowników do zwiększonej kontroli własnego stanu zdrowia
  • zachęcanie klientów do płacenia bezgotówkowego.


Trójmiejskie restauracje działają, choć liczba gości w wielu lokalach mocno spadła w ostatnich dniach. Trójmiejskie restauracje działają, choć liczba gości w wielu lokalach mocno spadła w ostatnich dniach.
- W naszym lokalu w miarę możliwości staramy się dezynfekować wszystkie często dotykane powierzchnie - mówi Paweł Klejbar z restauracji Słony Spichlerz w Gdańsku. - W toalecie znajdują się środki dezynfekujące, mamy również wywieszoną instrukcję dotyczącą dokładnego mycia rąk.

Odwołane imprezy w Trójmieście - aktualizacja


- U nas w restauracji mamy szereg zabezpieczeń - mówi Kamila Kilańska z restauracji Neon w Gdyni. - Przede wszystkim klienci mogą skorzystać z płynów do dezynfekcji nie tylko w toaletach, ale również na sali. Stale przecierane są wszystkie kluczowe powierzchnie środkami do dezynfekcji. Nasza obsługa stara się też zachować odpowiedni dystans, nie zbliżamy się do klientów, czasem prosimy, by sami podali nam naczynia. Większość łapiemy przez materiał lub kuchenne ręczniki. Wszystko, co jest znoszone z sali do kuchni, trafia do szafy nierdzewnej, a tam kelnerki spryskują wszystko płynem do dezynfekcji. Sprzątamy tak często, jak to możliwe. Dotyczy to również klamek, domofonu, windy. Nasza koleżanka ostatnio się przeziębiła, więc oczywiście została w domu. Nie można dać się oszaleć, ale staramy się być bardzo ostrożni.
- Również u nas pilnujemy podstawowych zasad higieny - mówią pracownicy restauracji 4 piętro we Wrzeszczu. - Mamy oczywiście żele do dezynfekcji, namawiamy wszystkich do wzmożonego mycia rąk, dbamy o częstą dezynfekcję stolików. Nie stosujemy sprzedaży dań na telefon, ponieważ w naszej opinii to jeszcze bardziej może przyczyniać się do rozprzestrzeniania zarazków, poprzez kurierów, którzy mają kontakt z klientami.
Popularna pierogarnia Mandu zmieniła zasady działania, o czym poinformowała na profilu FB.

- W Mandu codziennie przewijają się setki gości. Wszyscy doskonale znamy obrazek wypełnionej po brzegi restauracji oraz kolejki chętnych na nasze pierogi. Taka specyfika Mandu sprawia, że musimy być odpowiedzialni zarówno za zdrowie naszych wspaniałych gości, ale również za zdrowie naszej kochanej ekipy - czytamy w komunikacie.
Co zatem się zmieniło? Restauracja przyjmuje już tylko zamówienia na wynos; wprowadziła prawie wszystkie pierogi do oferty Uber Eats, który dowozi w promieniu około 3 km od restauracji; oferuje surowe pierogi do zamrożenia w domu; tymczasowo wprowadziła dowozy (opcja ta jest testowana, dlatego Mandu prosi klientów o wyrozumiałość); zamówienia można składać telefonicznie; prosi się o płatność tylko kartami płatniczymi.

Gdyńska restauracja Muszla także poinformowała o zmianie zasad w lokalu kierując się względami bezpieczeństwa. Zwiększono odległość między stołami; zwiększono częstotliwość czyszczenia wszystkich miejsc w restauracji (mowa o klamkach, poręczach schodów, toaletach, itd.); dostępne będzie jednorazowe menu, które po użyciu trafi do kosza; do dyspozycji gości pozostawiono dodatkowy (oprócz standardowego mydła antybakteryjnego) spray dezynfekujący; powstaje oferta ofertę dań, które klienci mogą zabrać na wynos.

Miejsca

Opinie (169) 7 zablokowanych

  • To wcześniej nie wyparzali i nie szorowali? (1)

    Ludzie się może wreszcie domyją, a lokale doczyszczą...

    • 13 0

    • No właśnie

      Jak sanpeid dopuścił lokal bez wyparzarki w zmywalni?

      Przecież to podstawa.

      • 4 0

  • Sempre, szacun, jak już się wygrzebiemy z tego draństwa to wpadam do was na wielkie żarcie

    Zamówienie będzie duże a napiwki szczodre. Cała reszta wymienionych knajp też idzie na listę do częstszego odwiedzenia.

    • 7 7

  • Jedzenie na wynos.

    Zamówienie online albo przez telefon. Opłata z góry przelewem. Numerowane zamówienia, na określoną godzinę odbiór. Drzwi zamknięte na kluczy otwierane tylko przy odbiorze.

    • 3 4

  • Gotuję w domu, mam gdzieś restauracje.

    Zamykać wszystko. Granice również!

    • 13 6

  • (1)

    Sempre zamknęło wszystkie lokale. Tak trzymać !!!

    • 74 10

    • Sempre sie zamknelo, bo ma lokale w miejscach turystycznych i nie mialo ruchu, a wlasciciel jest w posiadaniu nieruchomości, w ktorych sa pizzerie, wiec nie ma do zaplacenia czynszu. Nie odbylo sie to w trosce o zdrowie klientow :)

      • 5 0

  • Restauracje zapraszają na zdrowe posiłki

    • 2 3

  • Zostańcie w domu!

    Nie bądźcie jak bezmyślni Włosi !!!

    • 28 3

  • Będziemy teraz jadać w rękawiczkach i maseczkach na buzi

    • 6 2

  • Zamknąć!

    I tak ludzie będą omijać takie przybytki.
    To będzie test, który wyszynk przetrwa bo jest dobry.

    • 26 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Happy Hours z Aperol Spritz Wieczory Włoskich Smaków w Każdy Piątek!

degustacja

Bufet Włoski w Sheraton Sopot

240 zł
muzyka na żywo, degustacja

Happy Hour z Winem Domu Co Sobota!

degustacja

Najczęściej czytane