• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kupując lokalnie, wspierasz sąsiadów. Akcja lokali z centrum Gdańska

Rafał Borowski
31 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Zobacz, jak wygląda film stworzony dzięki współpracy przedsiębiorców z Lawendowej i Świętojańskiej

Krótko i treściwie chcieli wyjaśnić, w jaki sposób każdy z nas może wspomóc lokalną gospodarkę, nadszarpniętą pandemią koronawirusa. Przedsiębiorcy z ulic Lawendowej i Świętojańskiej w Gdańsku nagrali wspólnie filmik, w którym zachęcają do wspierania niewielkich sklepów i punktów usługowych.



Czy starasz się robić zakupy u lokalnych przedsiębiorców?

Od 18 maja większość przedsiębiorstw zamkniętych z powodu pandemii koronawirusa wznowiła swoją działalność. Niestety, ten długo wyczekiwany moment nie sprawił, że nagromadzone w ciągu ostatnich tygodni problemy przedsiębiorców zupełnie odeszły w niepamięć.

Straty trzeba odrobić, a ruch w interesie jest w wielu przypadkach wyraźnie mniejszy, niż przed wybuchem pandemii. W związku z tym, grupa przedsiębiorców prowadzących działalność przy ulicach Lawendowej i Świętojańskiej w centrum Gdańska postanowiła nakręcić krótki film.

Promują w nim robienie zakupów w lokalnych sklepach oraz korzystanie z lokalnych punktów usługowych. Produkcja jest już wyświetlana w serwisie YouTube oraz mediach społecznościowych. Za zgodą autorów, publikujemy ją również w naszym artykule.

Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu stoisko z warzywami i owocami przy Hali Targowej w Gdańsku. Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu stoisko z warzywami i owocami przy Hali Targowej w Gdańsku.

Bezinteresowna pomoc stałych bywalców



Inicjatywa wyszła z kawiarni W Starym Kadrze, a przyłączyli się do niej właściciele Hali Targowej, baru Pasta House, kawiarni LamusCieKawa, sklepów dla plastyków Hajdus i Storm, pubu Pułapka, sklepu obuwniczego Kajtek, sklepu odzieżowego Modneciuszki, pierogarni Lepibaba, salonu optycznego Hilary, sklepu z biżuterią Lepiej, księgarni Firmin, salonu kosmetycznego Lili Marlene i salonu fryzjerskiego Ace Barbers Barbershop.

- Pomysł narodził w momencie, gdy można było ponownie otworzyć naszą kawiarnię. Zastanawialiśmy się, w jaki sposób możemy zachęcić klientów do powrotu. Nie chcieliśmy wyłącznie czekać na kolejne "tarcze" czy zniesienie nałożonych restrykcji. Z podobnego założenia wyszli inni przedsiębiorcy, którzy działają w okolicy naszej kawiarni. Na naszego facebooka wrzuciliśmy post z zapytaniem, czy ktoś mógłby pomóc nam nagrać ten film. W ciągu dosłownie kilku minut odpowiedziała trójka młodych ludzi, stałych bywalców naszej kawiarni - tłumaczy Przemysław Czaja z kawiarni W starym kadrze przy ul. Lawendowej 2/3Mapka.
Wspomniane osoby, które pomogły przedsiębiorcom nakręcić ujęcia i zmontować je w całość, to Malina Podsiadło, Daria KutkiewiczMaciej Wróblewski. Wszyscy mają ok. 20 lat, a tworzenie filmów jest ich pasją, której oddają się w czasie wolnym od nauki. Warto podkreślić, że za swoją pomoc nie wzięli ani grosza. Stworzony przez nich spot uzmysławia widzom, jak wiele różnych towarów i usług można zakupić w promieniu zaledwie kilkuset metrów.

Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu sklep obuwniczy Kajtek. Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu sklep obuwniczy Kajtek.

Podatki płacone lokalnie



Jednak znacznie ważniejszy przekaz znajduje się na planszach, które przeplatają kolejne ujęcia. Po pierwsze, mali i średni przedsiębiorcy tworzą zdecydowaną większość miejsc pracy w naszym kraju. Po drugie, ich wsparcie - a w niektórych przypadkach przetrwanie na rynku - leży w interesie każdego z nas.

Innymi słowy, zakup lokalnych towarów i usług, nawet w nieco wyższej cenie niż w zagranicznych "sieciówkach", jest w interesie każdego, komu zależy na jak najszybszej odbudowie polskiej gospodarki, nadszarpniętej pandemią koronawirusa.

- Mali i średni przedsiębiorcy zatrudniają około 70 proc. wszystkich pracowników i wytwarzają ponad 60 proc. polskiego PKB. W spocie wyjaśniamy, jak zakupy "po sąsiedzku" wzmacniają krajową gospodarkę i pomagają wszystkim wyjść z kryzysu. Płacone przez lokalnych przedsiębiorców podatki i zyski zostają tutaj, tutaj także są inwestowane. Tak więc każdy z nas ma ogromny wpływ na to, w jakim tempie podniesiemy się po pandemii. Mamy nadzieję, że nasz spot jasno stanowi, że takie ulice jak Lawendowa czy Świętojańska są tylko przykładem. Nie tylko dla Gdańska czy Trójmiasta, ale całej Polski - wyjaśnia nasz rozmówca.
Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu pierogarnia Lepibaba. Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu pierogarnia Lepibaba.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Nie denerwujcie się cenami , dzisiaj niedziela więc walnijcie w kościół gdzie wierni są bez ograniczeń

    mają maski ale księża ani nie zachowują odległości od siebie ani nie mają masek , a jeszcze jak zwykle podadzą wam hostię z niemytych rąk , nie myją ich w kościele ,ani w szpitalu gdy zaliczają klamki kolejnych sal , ani gdy chodzą do domów staruszków.

    • 5 3

  • Wspieram jeśli widzę, że nie zdzierają ze mnie. Niestety.... (1)

    Niestety patrząc na 3 osiedlowe sklepiki na moim osiedlu to po prostu byłoby bardzo glupie. Tak się składa że wszystkich trzech właścicieli i niektórych pracowników dobrze znam jeszcze z młodych lat i wiem w jaki sposób działają. Towar i tak kupują od hurtowni i sieciówek od przedstawicieli handlowych tyle, że mają tak wysoką marżę na podstawowych produktach, że przeginają. Wszystkie trzy lokale są na ich własnych posesjach więc za wynajem nie płacą. A ceny mają często jeszcze wyższe niż w Żabce. Po warzywa jeżdżą na giełdę i tu ceny są jeszcze w miarę okej. Ale mleko dwa razy droższe, chleb, nie daj Boże przyjdziesz po pastę do zębów lub cokolwiek podobnego to 100% drożej.

    • 13 1

    • Ale z ciebie dziad

      • 0 9

  • Proponuję jeszcze akcję:

    Nie jeździj uberem. Wspieraj rodzimych, wąsatych Januszy. Nie ma Norwegów, to ty daj się oszukać.

    • 21 4

  • W markecie to samo mleko 2.2, w osiedlowym sklepiku 3,3. Wybieram market

    • 10 4

  • (1)

    Może policja by się przyjzala co się dzieje w starym kadrze.

    • 4 0

    • A co się dzieje? Dawno nie bylem

      • 1 0

  • ale z jakiego powodu mam wspierac, niech obniża cenę za czereśnie o połowę to się zastanowię, handlarz to teraz przedsiębiorca? myślę że wydrwigrosz raczej

    • 9 2

  • Ja dziękuję za (1)

    produkty od polskich rolników (w ponad 58% to wyborcy pisuaru i konfederacji)...

    Czekam na metki: Wolne od

    • 5 10

    • Polonofob.

      • 5 2

  • Zakazy wjazdu do centrum (1)

    Przyczyna braku ruchu w centrum Gdańska sa ograniczenia ruchu samochodowego.Radni Gdanska widza tylko swoj czubek nosa.Kto przyjedzie do centrum jak moze w kazdej chwili dostac mandat za zle parkowanie.Ruch w Gdansku dawno sie skonczyl bo ludzie wyprowadzaja sie do tanszch dzielnic.Bogaty na hale nie przychodzi.A ruchu w centrum w sklepach nie ma bo wszystkich wystraszyl koronowirus.

    • 3 4

    • Samochod to nie jedyny sposob poruszania sie

      • 1 0

  • W naszym kraju o sąsiadach nie mówi się dobrze

    A co dopiero wspierać..

    • 4 0

  • Chciałbym czasem zrobić zakupy na hali, ale

    handlarze zastawiają miejsca parkingowe swoimi trupami mimo zakazu parkowania 9-17 (Lawendowa)

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Happy Hours z Aperol Spritz Wieczory Włoskich Smaków w Każdy Piątek!

degustacja

Bufet Włoski w Sheraton Sopot

240 zł
muzyka na żywo, degustacja

Happy Hour z Winem Domu Co Sobota!

degustacja

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane