• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kupując lokalnie, wspierasz sąsiadów. Akcja lokali z centrum Gdańska

Rafał Borowski
31 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Zobacz, jak wygląda film stworzony dzięki współpracy przedsiębiorców z Lawendowej i Świętojańskiej

Krótko i treściwie chcieli wyjaśnić, w jaki sposób każdy z nas może wspomóc lokalną gospodarkę, nadszarpniętą pandemią koronawirusa. Przedsiębiorcy z ulic Lawendowej i Świętojańskiej w Gdańsku nagrali wspólnie filmik, w którym zachęcają do wspierania niewielkich sklepów i punktów usługowych.



Czy starasz się robić zakupy u lokalnych przedsiębiorców?

Od 18 maja większość przedsiębiorstw zamkniętych z powodu pandemii koronawirusa wznowiła swoją działalność. Niestety, ten długo wyczekiwany moment nie sprawił, że nagromadzone w ciągu ostatnich tygodni problemy przedsiębiorców zupełnie odeszły w niepamięć.

Straty trzeba odrobić, a ruch w interesie jest w wielu przypadkach wyraźnie mniejszy, niż przed wybuchem pandemii. W związku z tym, grupa przedsiębiorców prowadzących działalność przy ulicach Lawendowej i Świętojańskiej w centrum Gdańska postanowiła nakręcić krótki film.

Promują w nim robienie zakupów w lokalnych sklepach oraz korzystanie z lokalnych punktów usługowych. Produkcja jest już wyświetlana w serwisie YouTube oraz mediach społecznościowych. Za zgodą autorów, publikujemy ją również w naszym artykule.

Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu stoisko z warzywami i owocami przy Hali Targowej w Gdańsku. Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu stoisko z warzywami i owocami przy Hali Targowej w Gdańsku.

Bezinteresowna pomoc stałych bywalców



Inicjatywa wyszła z kawiarni W Starym Kadrze, a przyłączyli się do niej właściciele Hali Targowej, baru Pasta House, kawiarni LamusCieKawa, sklepów dla plastyków Hajdus i Storm, pubu Pułapka, sklepu obuwniczego Kajtek, sklepu odzieżowego Modneciuszki, pierogarni Lepibaba, salonu optycznego Hilary, sklepu z biżuterią Lepiej, księgarni Firmin, salonu kosmetycznego Lili Marlene i salonu fryzjerskiego Ace Barbers Barbershop.

- Pomysł narodził w momencie, gdy można było ponownie otworzyć naszą kawiarnię. Zastanawialiśmy się, w jaki sposób możemy zachęcić klientów do powrotu. Nie chcieliśmy wyłącznie czekać na kolejne "tarcze" czy zniesienie nałożonych restrykcji. Z podobnego założenia wyszli inni przedsiębiorcy, którzy działają w okolicy naszej kawiarni. Na naszego facebooka wrzuciliśmy post z zapytaniem, czy ktoś mógłby pomóc nam nagrać ten film. W ciągu dosłownie kilku minut odpowiedziała trójka młodych ludzi, stałych bywalców naszej kawiarni - tłumaczy Przemysław Czaja z kawiarni W starym kadrze przy ul. Lawendowej 2/3Mapka.
Wspomniane osoby, które pomogły przedsiębiorcom nakręcić ujęcia i zmontować je w całość, to Malina Podsiadło, Daria KutkiewiczMaciej Wróblewski. Wszyscy mają ok. 20 lat, a tworzenie filmów jest ich pasją, której oddają się w czasie wolnym od nauki. Warto podkreślić, że za swoją pomoc nie wzięli ani grosza. Stworzony przez nich spot uzmysławia widzom, jak wiele różnych towarów i usług można zakupić w promieniu zaledwie kilkuset metrów.

Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu sklep obuwniczy Kajtek. Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu sklep obuwniczy Kajtek.

Podatki płacone lokalnie



Jednak znacznie ważniejszy przekaz znajduje się na planszach, które przeplatają kolejne ujęcia. Po pierwsze, mali i średni przedsiębiorcy tworzą zdecydowaną większość miejsc pracy w naszym kraju. Po drugie, ich wsparcie - a w niektórych przypadkach przetrwanie na rynku - leży w interesie każdego z nas.

Innymi słowy, zakup lokalnych towarów i usług, nawet w nieco wyższej cenie niż w zagranicznych "sieciówkach", jest w interesie każdego, komu zależy na jak najszybszej odbudowie polskiej gospodarki, nadszarpniętej pandemią koronawirusa.

- Mali i średni przedsiębiorcy zatrudniają około 70 proc. wszystkich pracowników i wytwarzają ponad 60 proc. polskiego PKB. W spocie wyjaśniamy, jak zakupy "po sąsiedzku" wzmacniają krajową gospodarkę i pomagają wszystkim wyjść z kryzysu. Płacone przez lokalnych przedsiębiorców podatki i zyski zostają tutaj, tutaj także są inwestowane. Tak więc każdy z nas ma ogromny wpływ na to, w jakim tempie podniesiemy się po pandemii. Mamy nadzieję, że nasz spot jasno stanowi, że takie ulice jak Lawendowa czy Świętojańska są tylko przykładem. Nie tylko dla Gdańska czy Trójmiasta, ale całej Polski - wyjaśnia nasz rozmówca.
Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu pierogarnia Lepibaba. Prace nad tworzeniem filmiku. Na zdjęciu pierogarnia Lepibaba.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Ryneczki

    Ja bardzo lubię lokalne rynki i chętnie na nie bym chodziła, ale po ostatnich zakupach niestety doznałam szoku. Cukina po 18 pln w Lidlu 6 pln. I reszta podobnie. Jeśli ja mam wspierać lokalne biznesy i przepłacać po naście procent, to mnie na to po prostu nie stać. a pandemia dotarła do wszystkich i o tym proszę nie zapominać.

    • 9 0

  • Kalkulacja złodziei z Żabki

    Coś co kosztuje normalnie 10 zł u nich 11.50 zł ale jak kupisz dwie sztuki to zapłacisz 24 zł.

    • 3 0

  • cena

    Bez zbudowania własnego hurtu cena lokalnych sklepów nie dorówna sieciówkom.

    • 1 0

  • A ja wolę wydać kilka zł więcej w osiedlowym i wspierać swoich niż biedronki, lidle i inne. A czemu mają mieć taniej? Tyle kosztują jabłka i inne. Mają sklepy wielkopowierzchniowe marże na innych produktach to owoce czy warzywa kosztuja mniej.

    • 0 2

  • Pamiętam halę targową za starych dobrych czasów!

    • 0 1

  • prawda wygląda następująco na podstawie działalności sklepiku w stężycy tzw swojskiego, małego, towar najczęściej kupują w lidlu lub biedronce pilnie śledzone są promocje i wtedy jazda do kartuz lub kościerzyny na duże zakupy, super świeże mięso jest tylko świeże w dniu przyjazdu jak się nie sprzeda (najczęściej kurczaki) szczególnie w sobotę to do zamrażarki (jak w niedzielę nie handlowali) w poniedziałek rozmrażane i sprzedawane jako świeże często zmieszane ze świeżą dostawą.

    • 3 0

  • Drooogo...

    Lokalnie , to znaczy drogo !!!

    • 1 1

  • Obnizcie ceny i bedzie ok.

    • 1 0

  • niech ktoś wyjaśni

    teraz w czasie epidemii słyszę przekaz ludzi niezadowolonych z wprowadzonych zakazów ( zakazy wprowadziła obecna władza ). Jest to władza wybrana przez większość tych którzy wzięli udział w wyborach ( tak wziąłem udział i jestem w mniejszości ). Niech ktoś zatem wyjaśni skąd PiS ma ciągle poparcie na poziomie około 40% - skoro:
    - na pewno nie popierają ich Ci którzy na nich nie głosowali i są przeciwnikami tej władzy
    - nie popiera ich część ludzi która na nich głosowała, ponieważ przestały im się podobać decyzje władzy którą sami wybrali.
    Jedyne wyjaśnienie to głupota i masochizm. Tzn Ci co głosowali na PiS i go teraz krytykują za chwilę jak tvp info powtarzają - że przez 8 lat PO kradła, a jak teraz kradną Banasie, Szumowskie i inne to jest dobrze. Afery ośmiorniczek i zegarka Nowaka to były prawdziwe afery a teraz ?? Jedyne afery to tylko Latkowskie i Zatoki Sztuki. Smutne, głupie społeczeństwo.

    • 4 0

  • anonim

    #kupujlokalnie
    Chcą się odbić od dna , ale to nie znaczy że ceny są podwyższone . To zależy też od producenta .
    Ci ludzie którzy kupują w dyskontach.gratuluje !

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Happy Hours z Aperol Spritz Wieczory Włoskich Smaków w Każdy Piątek!

degustacja

Bufet Włoski w Sheraton Sopot

240 zł
muzyka na żywo, degustacja

Happy Hour z Winem Domu Co Sobota!

degustacja

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane