- 1 10 najlepszych trójmiejskich restauracji (34 opinie)
- 2 Ranking restauracji w Trójmieście (43 opinie)
- 3 Jemy na mieście: Garden Food&Cafe (33 opinie)
- 4 Gdzie można grillować i zrobić ognisko? (34 opinie)
- 5 Sprawdziliśmy ceny lodów i gofrów (152 opinie)
- 6 Nowe lokale: od Marrakeszu po homary (40 opinii)
Opinie o restauracjach: czy warto je czytać?
Gdy wyjeżdżamy na wakacje do nieznanego nam wcześniej miasta, często szukamy miejsca, w którym moglibyśmy smacznie zjeść. Z pomocą przychodzą blogi kulinarne, polecenia od znajomych oraz opinie, które goście wystawiają restauracjom w Internecie. Czy można im ufać? Czy mamy zwyczaj oceniania miejsc, w których jemy?
Najlepsze w Trójmieście - sprawdź nasze rankingi
Czy chętnie wystawiamy opinie?
- Muszę uczciwie przyznać, że najczęściej oceniam miejsca, które nie przypadły mi do gustu - mówi Kasia z Sopotu. - Chyba z góry zakładam, że jeśli idę do restauracji, to jedzenie powinno być smaczne i nie potrzebuję tego potwierdzać w Internecie. Za to kiedy spotka mnie coś nieprzyjemnego, mam ochotę ostrzec innych przed tym miejscem.
Z takim podejściem utożsamia się duża część moich rozmówców. A szkoda, bo przez takie podejście negatywne opinie wysuwają się na prowadzenie, nawet jeśli restaurację odwiedza wielu zadowolonych gości.
- Opinie to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo lokali gastronomicznych - powiedziała nam anonimowo managerka jednej z trójmiejskich restauracji. - Zdajemy sobie sprawę jak potężną moc marketingową mają dobre recenzje, jednak jedna zła jest często w stanie przyćmić dziesiątki dobrych. Najtrudniejsze są sytuacje, kiedy goście nie zgłaszają żadnych uwag na miejscu, a później czytamy o nich w Internecie, kiedy nie mamy już możliwości zaproponować rekompensaty.
Bywają jednak odwrotne sytuacje, kiedy goście mimo negatywnych doświadczeń, mają opory przed wystawieniem złej opinii.
- Ostatnio zmagałam się z podobnym dylematem - mówi Ola z Gdańska. - Byłam ze znajomymi w modnym miejscu, w którym znajduje się sporo stoisk z jedzeniem. Zamówiłam onigiri, które okazało się prawie niejadalne - gumowe nori, sypiący się ryż i zupełnie niezbalansowane dodatki. Porażka na całego. Miałam ochotę chwycić za telefon i wystawić negatywną opinię, ale miejsce było nowe i nie miało jeszcze zbyt wielu recenzji. Pomyślałam o tym, że czasy dla gastronomii są ciężkie i że nie chciałabym nikomu zniszczyć biznesu, z drugiej strony pieniądze, które wydałam na ten posiłek, nie spadły mi z nieba... Ostatecznie opinii nie wystawiłam, choć odradzam to miejsce moim znajomym.
Co nam nie pasuje?
Co najczęściej sprawia, że decydujemy się na wystawienie negatywnej opinii restauracji? Po pierwsze jedzenie - niesmaczne, nieświeże, zimne, niedoprawione, zrobione ze słabej jakości składników, podane w zbyt małej ilości lub kosztujące zdecydowanie za dużo.
Kolejnym newralgicznym punktem jest obsługa. Klienci często narzekają na to, że zbyt długo musieli czekać na podejście kelnera do stolika lub podanie posiłku. Ważne jest też podejście do klienta, cenimy osoby uśmiechnięte i cierpliwe, które będą w stanie doradzić nam w wyborze odpowiedniej pozycji z menu.
Niezwykle ważna jest też czystość lokalu i higiena podczas przygotowywania posiłków, szczególnie jeśli kuchnia jest otwarta i goście mają podgląd na pracę kucharza.
Słowa pochwały
A teraz czas na szybki rachunek sumienia - czy wystawiliście już pozytywną recenzję swojej ulubionej knajpie? Ten drobny gest może znaczyć o wiele więcej niż pozostawiany po wizycie napiwek. Wakacje to czas, kiedy Trójmiasto odwiedza wyjątkowo dużo turystów, którzy za pośrednictwem Internetu szukają miejsc z dobrym jedzeniem. Warto pomóc tym, którzy naprawdę na to zasługują. Opinie o trójmiejskich restauracjach, pubach i kawiarniach zbieramy też w serwisie Trojmiasto.pl, a na ich podstawie tworzymy nasz ranking.
Jaka więc powinna być idealna opinia? Zwięzła, konkretna, uwzględniająca zarówno plusy, jak i minusy danego miejsca. Możemy polecić w niej nasze ulubione dania, opisać jaka atmosfera panuje w danym lokalu i na jaki rodzaj wyjścia powinien się sprawdzić (randka, spotkanie ze znajomymi, obiad z rodziną).
Opinie wybrane
-
2023-06-21 08:19
Ja mam właśnie odwrotnie (4)
tzn. albo wystawiam komentarz pozytywny albo wcale. :) I nie dotyczy to tylko gastro. Mam po prostu wyrzuty sumienia, wiem że po drugiej stronie ktoś się stara, prowadzi ciężki biznes (nie tylko gastro) i czasem coś może się nie udać. Podobnie z zagranicznymi pensjonatami, gdzie poznajesz właściciela, robi nam śniadanie itp., a na koniec pyta się, czy wszystko było ok i czy będzie 10/10 na popularnym portalu rezerwacyjnym. :)
- 26 38
-
2023-06-21 17:20
Dlatego ja daję np. cztery gwiazdki i piszę za co jedną odjąłem
Nie musisz od razu iść do samego dołu skali tylko dlatego, że jedna rzecz Ci się nie podobała
- 4 0
-
2023-06-21 16:24
dobre
jak jest powód wystawić negatywną opinię to chyba znaczy że po drugiej stronie ktoś się nie stara. a tu takiej naiwnej ich szkoda.
- 1 1
-
2023-06-21 14:46
To dlatego
Jak wybieram knajpę z dobrymi opiniami to potem okazuje się, że jest mocno przeciętna i niesmaczna.. myślałem, że ludzie po prostu maja małe wymagania. A tu proszę - nie wystawie opinii bo będzie przykro. My powoli przestajemy chodzić do knajp z tego powodu. W ogóle często ostatnio dostajemy zimne dania. Nie mówię tylko o Gdańsku. W Niemczech też to się często zdarza. Też tak ostatnio macie ?
- 7 2
-
2023-06-21 13:21
A co, jak po drugiej stronie jednak nikt się w kuchni nie stara?
- 14 2
-
2023-06-21 08:39
Siedzę w gastro i te opinie to pic na wodę (5)
No chyba że knajpa ma ich ponad 2 tys., to wtedy wiadomo.
Często właściciele widząc, że po jakiejś wpadce, wystawiono im kilka negatywnych ocen, to proszą znajomych o wystawienie dobrych opinii, by podwyższyć średnią. To jest bardzo częste.
Druga rzecz: kelner musi przypominać gościom, żeby wystawili opinię na tripie itd., inni dają teżNo chyba że knajpa ma ich ponad 2 tys., to wtedy wiadomo.
Często właściciele widząc, że po jakiejś wpadce, wystawiono im kilka negatywnych ocen, to proszą znajomych o wystawienie dobrych opinii, by podwyższyć średnią. To jest bardzo częste.
Druga rzecz: kelner musi przypominać gościom, żeby wystawili opinię na tripie itd., inni dają też wizytówki z taką informacją.
Więc to trochę ściema. Lepiej już wygląda to w aplikacjach z dostawą, tam oceny bardziej odzwierciedlają rzeczywistość.
Ale większość ludzi i tak napisze te negatywne.
Poza tym, gdy raz idziesz do restauracji - masz idealnie, ogarnięty kelner, pyszne jedzenie, fajna atmosfera.
Innym razem - kelnera ze świecą szukać i a jak już się znajdzie to w ogóle nie nadaje się do tej pracy, jedzenie smakuje inaczej i jest chlew.
I jak tu wystawić opinię, skoro raz jedzenie jest super, bo gotują różni kucharze, a raz cały wypad zmarnuje ci kelner, który ma wyrąbane?- 65 2
-
2023-06-21 17:22
Dlatego trzeba ustawić sortowanie na "od najgorszych" i sprawdzić dlaczego się nie podobało. Żadna ilość pozytywnych tego nie zasłoni.
- 3 0
-
2023-06-21 13:07
Jadam w knajpach dość często i nigdy nikt mnie nie prosił o wystawienie opinii w necie. (2)
- 1 0
-
2023-06-21 17:24
(1)
Bo nie byłeś w Da Matti w Sopocie. Tam dają prosseco za darmo za wystawienie opinii. Skutek do przewidzenia: zalew pozytywnych.
- 0 0
-
2023-06-21 20:54
sie sprzedac za klieliszek prosecco?
- 2 0
-
2023-06-21 10:14
Jak masz gwiazdki to w połowie - zdarzało mi się pisać, że jakość jest jak w wahadle - raz super, a raz dno ;-)
- 0 0
-
2023-06-21 08:19
najbardziej prawdziwe sa te opinie negatywne. (5)
Czesto ludzie opisuja to czym byli rozczarowani.
Zdecydowanie jesli ktos za obiad płąci około 100 zł na osobe a jest np 3 osobowa rodzina czuja sie oszukani to pisza opinie.
Nikt by nie napisał opinii jesli by ten sam obiad kosztował 100 zł za 3 osoby i tak smakował.
Czesto obsluga i potrawa nie sa adekwatne do ceny.- 44 10
-
2023-06-21 15:26
Bzdura
Ludzie często oceniają negatywnie to, co nie spotkało się z tym jak sobie to wyobrażali lub są przyzwyczajeni. W twoim domu rodzinnym schabowy jest suchy i twardy, a dostałeś soczystego i rozpływającego się w ustach = negatyw, bo to nie schabowy. Czekałeś na danie 45 minut, a nie zostałeś o tym poinformowany przed zamówieniem - zasłużony negatyw. Zamówiłeś 100g tuńczyka za 45 zł, dostałeś 100g tuńczyka za 45 zł - niezasłużony negatyw, bo myślałeś, że będzie większy.
- 4 7
-
2023-06-21 08:34
dlatego restauracje mają coś takiego jak menu i ceny (2)
"oszukani" mogą się czuć januesze, ktore caly rok jedza kartfole a na wakacjach ida do "restauracji" czyli pizzeri czy smazalni ryb i sa zdziwieni, że jest drożej niż w biedronce
- 16 13
-
2023-06-21 10:39
menu podaje ceny ale nie jakosc potraw, 10% oplaty serwisowej jest najczesciej drobnym maczkiem na koncu (1)
oplaty serwisowej za to, ze przyniosa mi do stolu to co zamowilem?
- 13 2
-
2023-06-22 18:23
opłata serwisowa to jak wypłacanie pensji kelnerowi, bo restauracja płaci mu za mało
- 0 0
-
2023-06-21 08:28
I tak i nie, bo to częsta praktyka, że jeden punkt gastro wali negatywy pod informacjami o konkurencji...
- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.