• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opinie o restauracjach: czy warto je czytać?

Aleksandra Wrona
21 czerwca 2023, godz. 07:00 
Opinie (104)
Większość gości odczuwa większą motywację do napisania negatywnego niż pozytywnego komentarza. Niestety, cierpią na tym restauracje. Większość gości odczuwa większą motywację do napisania negatywnego niż pozytywnego komentarza. Niestety, cierpią na tym restauracje.

Gdy wyjeżdżamy na wakacje do nieznanego nam wcześniej miasta, często szukamy miejsca, w którym moglibyśmy smacznie zjeść. Z pomocą przychodzą blogi kulinarne, polecenia od znajomych oraz opinie, które goście wystawiają restauracjom w Internecie. Czy można im ufać? Czy mamy zwyczaj oceniania miejsc, w których jemy?



Najlepsze w Trójmieście - sprawdź nasze rankingi


Czy wystawiasz opinie restauracjom, które odwiedzasz?

Czy chętnie wystawiamy opinie?



- Muszę uczciwie przyznać, że najczęściej oceniam miejsca, które nie przypadły mi do gustu - mówi Kasia z Sopotu. - Chyba z góry zakładam, że jeśli idę do restauracji, to jedzenie powinno być smaczne i nie potrzebuję tego potwierdzać w Internecie. Za to kiedy spotka mnie coś nieprzyjemnego, mam ochotę ostrzec innych przed tym miejscem.
Z takim podejściem utożsamia się duża część moich rozmówców. A szkoda, bo przez takie podejście negatywne opinie wysuwają się na prowadzenie, nawet jeśli restaurację odwiedza wielu zadowolonych gości.

- Opinie to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo lokali gastronomicznych - powiedziała nam anonimowo managerka jednej z trójmiejskich restauracji. - Zdajemy sobie sprawę jak potężną moc marketingową mają dobre recenzje, jednak jedna zła jest często w stanie przyćmić dziesiątki dobrych. Najtrudniejsze są sytuacje, kiedy goście nie zgłaszają żadnych uwag na miejscu, a później czytamy o nich w Internecie, kiedy nie mamy już możliwości zaproponować rekompensaty.

Bywają jednak odwrotne sytuacje, kiedy goście mimo negatywnych doświadczeń, mają opory przed wystawieniem złej opinii.

- Ostatnio zmagałam się z podobnym dylematem - mówi Ola z Gdańska. - Byłam ze znajomymi w modnym miejscu, w którym znajduje się sporo stoisk z jedzeniem. Zamówiłam onigiri, które okazało się prawie niejadalne - gumowe nori, sypiący się ryż i zupełnie niezbalansowane dodatki. Porażka na całego. Miałam ochotę chwycić za telefon i wystawić negatywną opinię, ale miejsce było nowe i nie miało jeszcze zbyt wielu recenzji. Pomyślałam o tym, że czasy dla gastronomii są ciężkie i że nie chciałabym nikomu zniszczyć biznesu, z drugiej strony pieniądze, które wydałam na ten posiłek, nie spadły mi z nieba... Ostatecznie opinii nie wystawiłam, choć odradzam to miejsce moim znajomym.

Co nam nie pasuje?



Co najczęściej sprawia, że decydujemy się na wystawienie negatywnej opinii restauracji? Po pierwsze jedzenie - niesmaczne, nieświeże, zimne, niedoprawione, zrobione ze słabej jakości składników, podane w zbyt małej ilości lub kosztujące zdecydowanie za dużo.

  • Przykłady negatywnych opinii zamieszczonych w naszym portalu.
  • Przykłady negatywnych opinii zamieszczonych w naszym portalu.
  • Przykłady negatywnych opinii zamieszczonych w naszym portalu.
  • Przykłady negatywnych opinii zamieszczonych w naszym portalu.
  • Przykłady negatywnych opinii zamieszczonych w naszym portalu.
  • Przykłady negatywnych opinii zamieszczonych w naszym portalu.
Kolejnym newralgicznym punktem jest obsługa. Klienci często narzekają na to, że zbyt długo musieli czekać na podejście kelnera do stolika lub podanie posiłku. Ważne jest też podejście do klienta, cenimy osoby uśmiechnięte i cierpliwe, które będą w stanie doradzić nam w wyborze odpowiedniej pozycji z menu.


Niezwykle ważna jest też czystość lokalu i higiena podczas przygotowywania posiłków, szczególnie jeśli kuchnia jest otwarta i goście mają podgląd na pracę kucharza.

Słowa pochwały



A teraz czas na szybki rachunek sumienia - czy wystawiliście już pozytywną recenzję swojej ulubionej knajpie? Ten drobny gest może znaczyć o wiele więcej niż pozostawiany po wizycie napiwek. Wakacje to czas, kiedy Trójmiasto odwiedza wyjątkowo dużo turystów, którzy za pośrednictwem Internetu szukają miejsc z dobrym jedzeniem. Warto pomóc tym, którzy naprawdę na to zasługują. Opinie o trójmiejskich restauracjach, pubachkawiarniach zbieramy też w serwisie Trojmiasto.pl, a na ich podstawie tworzymy nasz ranking.

  • Przykłady pozytywnych opinii z naszego serwisu
  • Przykłady pozytywnych opinii z naszego serwisu
  • Przykłady pozytywnych opinii z naszego serwisu
  • Przykłady pozytywnych opinii z naszego serwisu
  • Przykłady pozytywnych opinii z naszego serwisu
  • Przykłady pozytywnych opinii z naszego serwisu
Jaka więc powinna być idealna opinia? Zwięzła, konkretna, uwzględniająca zarówno plusy, jak i minusy danego miejsca. Możemy polecić w niej nasze ulubione dania, opisać jaka atmosfera panuje w danym lokalu i na jaki rodzaj wyjścia powinien się sprawdzić (randka, spotkanie ze znajomymi, obiad z rodziną).

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (104)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Happy Hours z Aperol Spritz Wieczory Włoskich Smaków w Każdy Piątek!

degustacja

Bufet Włoski w Sheraton Sopot

240 zł
muzyka na żywo, degustacja

Happy Hour z Winem Domu Co Sobota!

degustacja

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane