- 1 Kulinarna Świętojańska po raz siódmy (115 opinii)
- 2 Lodziarnia pani Kingi uratowana! (70 opinii)
- 3 Czerwone plakiety Michelina rozdane (54 opinie)
- 4 Po ile jagodzianki w tym roku? (184 opinie)
- 5 Jemy na mieście: niemal bezbłędna Mimosa (57 opinii)
- 6 To zachowanie irytuje kelnerów (155 opinii)
Chcą pomóc, a tylko przeszkadzają. Tego nie rób w restauracji
Przyszło lato, a wraz z nim coraz częstsze spacery, wyjazdy i wycieczki. Podczas wakacyjnych wojaży częściej niż zazwyczaj stołujemy się w barach i restauracjach. Wielu z nas, odwiedzając takie miejsca, stara się być uprzejmym i pomocnym, mając na względzie to, że w szczycie sezonu obsługa restauracji ma pełne ręce roboty. Jednym z gestów, który może wydawać się miły, jest składanie naczyń po skończonym posiłku. Jednak, choć intencje są dobre, takie działanie może bardziej zaszkodzić, niż pomóc kelnerom wykonującym swoją pracę.
- Chciałabym zapytać, czy w restauracji po skończonym posiłku powinno się złożyć talerze na jedną kupkę, odłożyć brudne serwetki na jeden talerz i złożyć razem sztućce i szklanki? Zazwyczaj tak robię, ale spotykam się z różnymi reakcjami. Na przykład, że nie muszę tego robić, ale powiedziane takim tonem, jakby sugerowano, że pierwszy raz jestem w restauracji. Wiem, że nie muszę, ale wydaje mi się, że zaoszczędzam pracy kelnerom. Z drugiej strony znam kilka osób, które robią tak ja ja. Chciałabym się dowiedzieć, czy postępuję właściwie - zapytała Sandra.
Kelner z prawdziwego zdarzenia: zawód, który się zdewaluował?
Okazało się, że ta z pozoru błaha kwestia potrafi wzbudzić wśród pracowników gastronomii wiele emocji.
- Nie powinno się sprzątać po sobie w restauracji - odpisał jeden z internatów. - Zjadłaś? Poczekaj na kelnera. Jeśli sama zaczynasz sprzątać, kelner odbiera to jako poganianie go. To tak jakbyś zawołała: "Już zjadłam, służba, posprzątać!". To po prostu nie jest w dobrym tonie. Sygnałem dla kelnera jest odłożenie sztućców na talerz.
- Nie znoszę, gdy klienci to robią - odpowiedział jeden z kelnerów. - Każdy kelner ma swój sposób na ogarnięcie stolika. Najczęściej i tak musimy wszystko rozłożyć i ułożyć ponownie, wkładając palce w niedojedzone sosy i wyciągając ze szklanek brudne serwetki. Położenie na talerz z resztkami jedzenia i sztućcami kolejnego talerza to krok od katastrofy. Tak samo jak odkładanie koszyka na sztućce na otłuszczone talerze. Proszę, nie róbcie tak.
Dajemy mniej napiwków, bo ceny są wysokie?
Warto pamiętać, że kelnerzy są szkoleni z określonego sposobu składania naczyń, który pozwala im na szybkie i bezpieczne sprzątanie stołów. Gdy goście układają talerze na własną rękę, często robią to w sposób nieodpowiedni. Ustawiane przez gości talerze mogą się przesunąć i spowodować rozlanie resztek jedzenia czy napojów. Ponadto naczynia ułożone w stos mogą nadmiernie obciążyć kelnera. Talerze, widelce, noże i szklanki układane w wysokie stosy stają się ciężkie i trudne do przenoszenia. Wreszcie składanie naczyń po sobie może być postrzegane jako brak zaufania wobec pracowników restauracji. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy kelnera pracującego w jednej z trójmiejskich restauracji.
- Nigdy nie daję odczuć klientom, że coś zrobili nie tak, ale rzeczywiście składanie naczyń to czynność, która częściej utrudnia, niż ułatwia mi pracę - mówi Maciej, kelner w jednej z nadmorskich restauracji. - Rozumiem to, że klienci chcą być pomocni, ale w tym przypadku lepiej pozwolić mi wykonać moją pracę. Większą przyjemność niż złożone naczynia sprawi mi nawet drobny napiwek.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – oferty pracy i zarobki w gastronomii
AMW REWITA Oddział Sopot
Opinie (155) ponad 10 zablokowanych
-
2024-06-26 12:43
Opinia wyróżniona
(9)
Co za problem wziąć złożone talerze z resztkami jedzenia na górnym ze sztućcami i serwetkami na nim? Szklanki osobno, koszyk na sztućce osobno. Dlaczego mam siedzieć nad brudnym talerzem? Składam, żeby było mi wygodniej, a nie po to, żeby kelnerowi ułatwiać czy utrudniać pracę, bo do teraz wcale się nie zastanawiałam, co kelner o tym myśli.
- 173 84
-
2024-06-28 18:36
Wyliż ten talerz, to nie będziesz siedział nad brudnym. :D
- 1 0
-
2024-06-28 16:53
Wiesz dlaczego nas nie lubią ?
Napisali dlaczego tego nie robić ale ty prawdziwy Polak oczywiście wiesz lepiej, jak zawsze . Później się dziwisz ze śmieją się z faceta w skarpetach i w sandałach. Tak my zawsze wiemy wszystko lepiej!
- 1 1
-
2024-06-26 17:52
(1)
Jak ma wziąć sztapel talerzy ze stołu np 8-10 osób. Jak to ma wyglądać technicznie?:))
- 5 5
-
2024-06-27 16:58
A dla kogo to jest problem?
- 1 0
-
2024-06-26 15:40
Wygodę to możesz mieć w domu. Ciekawe jak tolerujesz swoją pracę? Jak ktoś to wykona po swojemu.?
- 6 15
-
2024-06-26 14:41
A taki (1)
że kelner powinien sam złożyć sobie talerze na tacy tak, żeby nic mu nie spadło. Poza tym zazwyczaj bierze się więcej niż jeden zestaw od więcej niż jednej osoby i trzeba to zrobić umiejętnie. Dobry kelner nie chodzi kilka razy do jednego stolika i nie robi tzw. pustych przebiegów, bo szanuje swoje nogi.
- 13 2
-
2024-06-26 14:53
Dawno nie widziałam kelnera z tacą. Nie spotkałam się też w restauracji z zabieraniem talerza jednej osobie, podczas gdy pozostałe osoby przy stoliku jeszcze jedzą. Kelner podchodzi z jedzeniem dla wszystkich i jak wszyscy skończą to zabiera talerze (przynajmniej tam, gdzie ja bywam), więc pustych przebiegów nie robi. Skoro piszesz, że dobry kelner
Dawno nie widziałam kelnera z tacą. Nie spotkałam się też w restauracji z zabieraniem talerza jednej osobie, podczas gdy pozostałe osoby przy stoliku jeszcze jedzą. Kelner podchodzi z jedzeniem dla wszystkich i jak wszyscy skończą to zabiera talerze (przynajmniej tam, gdzie ja bywam), więc pustych przebiegów nie robi. Skoro piszesz, że dobry kelner nie podchodzi do tego samego stolika kilka razy, to zakładam, że też nie zabiera w locie talerzy z kilku stołów po to, aby za chwilę zrobić kolejną rundkę przy tych samych stołach, żeby zabrać kolejne...
- 8 3
-
2024-06-26 13:10
Nie skladasz i tyle (1)
Proste jak budową cepa, ale jak widać nie dla wszystkich.
- 8 11
-
2024-06-28 16:55
nie przekonasz Polak wie lepiej ,za chwilę pójdzie do kuchni i kucharza będzie pouczał
- 0 1
-
2024-06-26 14:20
Opinia wyróżniona
W pewnym lokalu w Polsce jest bardziej ciekawa obsługa (5)
Byłem z rodziną w restauracji w której zabierali nam talerze chociaż jeszcze nie zjedliśmy do końca . Przy zbieraniu talerz nam pytali czy mogą zabrać ale nie czekali na odpowiedz . Uważam że to nie byli kelnerzy tylko podawacze i zbieracze naczyń . Kelner to piękny zawód . Kiedyś kelner uczył się trzy lata w zawodówce . Teraz podawacze jak zapyta się o danie to nic nie wiedzą ale na napiwek to czekają . Kelnerowi napiwek się należy a podawaczowi nie .
- 120 4
-
2024-06-26 21:46
Kiedyś tak w jednej znanej naleśnikarni
zabrali nam talerze spod nosa że nawet nie zdążyliśmy się odezwać będąc w szoku,na szczęście sytuacja nigdy już się nie powtórzyła
- 5 1
-
2024-06-26 21:21
Nie obrażaj kelnera - dawniej Panie Ober - dziś to tylko jadłopodawca.
- 2 0
-
2024-06-26 16:54
W Polsce większość restauracji zatrudnia przypadkowych podawaczy
Bo jest taniej. Nawet w artykule podawacz jest oburzony bo sobie palce w sosie klienta może pobrudzić. Co za potwarz dla hrabiego.
- 16 0
-
2024-06-26 16:19
A to na pewno w Polsce (1)
A nie przypadkiem w Turcji?
- 0 9
-
2024-06-26 16:45
Nie, to w Polsce i podawacze byli Polakami a nie imigrantami.
- 7 0
-
2024-06-26 10:45
Opinia wyróżniona
(53)
Ja za to nienawidzę jak skończę jeść i siedzę przy pustych talerzach 5, 10, 15 minut i nikt nie podchodzi. Próbuję złapać kelnera wzrokiem ale oni wydają się mnie nie widzieć. Chciałbym zapłacić i pójść w swoją stronę a czuję się trochę jak więzień.
- 395 9
-
2024-06-27 13:45
O to to to!
- 2 3
-
2024-06-27 06:00
Bo najlepiej jakby się płaciło od razu
- 5 3
-
2024-06-26 23:28
Jhh
Wyjdź nie płacąc ich problem
- 4 2
-
2024-06-26 14:34
Bo teraz już nie ma prawdziwych kelnerów
- 25 0
-
2024-06-26 14:27
(3)
Zasada jest taka, ze zabiera się brudne naczynia gdy ostatnia osoba przy stoliku skończy jeść. Nie ma za co!
- 11 12
-
2024-06-26 20:43
Kelnerka, to taka serwetka używana przez kelnera ;) (2)
- 5 16
-
2024-06-27 12:45
Tak, tak...a pilot służy do obsługi telewizora
- 1 1
-
2024-06-27 06:25
dobrze że nie osoba kelnerska :)
- 5 2
-
2024-06-26 14:18
Pusty talerz (5)
Nie jest równoznaczny z chęcią uregulowania rachunku. Niektórzy ludzie po zjedzeniu jeszcze rozmawiają. Do restauracji z reguły nie idziesz tylko po to żeby zjeść i wyjść-raczej tak jest w barach mlecznych, ale tam płacisz od razu, więc jak zjesz to wychodzisz
- 14 8
-
2024-06-26 14:59
to w gestii kelnera jest wtedy przyjść i zapytać czy chcemy coś domówić a nie zostawić nas z pustym talerzem (4)
- 23 4
-
2024-06-26 15:16
Niektórzy nie chcą nic domówić (3)
Tylko jeszcze chwilę porozmawiać. Czy to jest takie trudne do pojęcia? Restauracja to nie fast food, dlatego kelner od razu nie podchodzi, bo to jest sprzeczne z savoir-vivre
- 10 14
-
2024-06-27 19:27
A poza czubkiem własnego nosa coś jeszcze widzisz? Ty nie chcesz nic domawiać i zakładasz ze nikt nie chce. Kelner ma zgadywać czy może jednak w kulturalny sposób zapytać?
- 1 3
-
2024-06-26 19:05
lol. zgodne z savoir-vivre (1)
jest to, że ja nie robię przedstawienia typu składanie naczyń, szukanie kelnera czy poganianie go, ale też założenie jest takie, że kelner stoi obserwując salę i podchodzi do mnie od razu, gdy utrzymam na nim chwilę wzrok, a NIE przychodzi w trakcie gdy jem, zadając urągające restauracji pytania typu smakuje, czy wszystko dobrze, zwłaszcza, że 5
jest to, że ja nie robię przedstawienia typu składanie naczyń, szukanie kelnera czy poganianie go, ale też założenie jest takie, że kelner stoi obserwując salę i podchodzi do mnie od razu, gdy utrzymam na nim chwilę wzrok, a NIE przychodzi w trakcie gdy jem, zadając urągające restauracji pytania typu smakuje, czy wszystko dobrze, zwłaszcza, że 5 minut wcześniej wszystko przyniósł. Przynosi jedzenie dla wszystkich równocześnie, nie przechodzi na ty, jest w stanie mi powiedzieć coś o potrawie czy winie itd.
Te wyluzowane zwyczaje, które przyszły do nas z zachodu pochodzą z barów szybkiej obsługi, nie z restauracji.- 22 4
-
2024-06-26 23:33
Nie są to żadne wyluzowane zwyczaje a brak kultury. Tykanie obcych ludzi starszych o kilka dekad to już zupełne dno.
- 6 4
-
2024-06-26 14:11
a nie umiesz wstać, podejść do kasy i zapłacić skoro ci się tak spieszy?
- 5 15
-
2024-06-26 13:42
Zdradzę ci TAJNY sposób - 99% skuteczności. (17)
Upewniasz się, że kelner Cię widzi (choćby przelotnie) i podnosisz rękę. Na dodatek większość z nich potwierdza, że Cię widzi i zaraz podejdzie poprzez skinienie głowy. Działa nawet wtedy na sali jest ostry młyn.
- 14 14
-
2024-06-26 20:56
(1)
W takim razie często zdarza mi się być w tym 1%.
- 6 1
-
2024-06-28 16:58
nieeee ty jesteś jeden z tych 80% społeczeństwa zawsze ze wszystkiego niezadowolonych
- 1 0
-
2024-06-26 19:48
Dodaj okrzyk Eee! I to już będzie 100%
- 14 2
-
2024-06-26 19:40
Ja mam inny sposób, ale też skuteczny, nawet na 100%. (2)
Podnoszę tyłek i idę do baru/lady czy innego miejsca gdzie jest ktoś z obsługi i mówię, że chciałbym uregulować rachunek. Wtedy albo od razu płacę, albo mówią mi żebym wrócił do stolika i za chwilę przyniosą rachunek. I przynoszą. Proste i działa, polecam.
- 16 4
-
2024-06-27 19:32
Poszedł zjeść do restauracji a płaci przy barze
... Jak już to ujął przedmówca McDonalds to nie restauracja.- 1 2
-
2024-06-27 13:42
sorry ale jedyna restauracja jaka odwiedzasz to "restauracja" makdonald a tam sie płaci z góry a nie po jedzeniu...no własnie, dlatego skad tu nazwa restauracja...typów noszących tace z zarciem do numerka tez raczej kelnerem nazwac nie mozna...
- 2 3
-
2024-06-26 19:07
Nie powinno się podnosić ręki
a kelner powinien podejść, gdy na niego dłużej patrzysz/ gdy w ogóle podniesiesz wzrok
- 8 4
-
2024-06-26 17:57
(9)
Najgorsze buractwo podnosi rękę do kelnera! Doucz się!
- 5 18
-
2024-06-27 00:12
Również prawidłowo (4)
To, że masz z tym problem to twój problem. Nie wiem czemu ta forma Cię razi? Wobec tego siedź i szukaj kontaktu wzrokowego. Może znajdziesz.
- 4 1
-
2024-06-27 09:23
Zapewne nie wiesz również dlaczego schodami w górę najpierw idzie kobieta, a w dół mężczyzna (3)
Dlaczego nie woła się "Ej, Ty!" i dlaczego fzwoniąc do kogoś należy się przedstawić.
- 2 6
-
2024-06-27 14:58
Wytłumacz (2)
Pierwszeństwo na schodach;)szalenie ciekawe
- 4 2
-
2024-06-27 23:09
Ponieważ, dlatego że, gdyż (1)
To są podręcznikowe (nie mylić z książkowymi) podstawy podstaw. Takie przedszkole. Nie ma za co. ;)
- 1 4
-
2024-06-28 10:08
Wytłumacz dlaczego?
Potrafisz tylko napisać, "podręcznikowe"..
Pytanie było inne -dlaczego? Z czego to wynika? Musi to mieć chyba jakiś sens, bo jak jest bez sensu.... czy te zasady są aktualne-ponadczasowe czy z zamierzchłych czasów?- 3 1
-
2024-06-26 23:25
Doucz się, że to poprawna forma (2)
wpisz w google i się przekonasz. Podniesiona dyskretnie ręką jest normalnym sposobem przywołania kelnera, a nie "buractwem"
- 10 2
-
2024-06-27 09:25
W google znajdziesz również informację że Ziemia jest płaska, rządzą nami Reptilianie a Bogiem jest makaron spaghetti. (1)
- 2 4
-
2024-06-27 15:03
Takie są zasdy
Podniesieni ręki jest z nimi zgodne. Nie wiem po co się upierasz?nigdzie na świecie nie widziałeś w restauracji, że właśnie tak ludzie robią? Znaczy oni wszyscy się nie znają ?no tak tylko Ty masz rację-polski klasyk
- 3 0
-
2024-06-26 21:34
xddddd
- 1 2
-
2024-06-26 13:32
(1)
Faza pierwsza podnieś wysoko rękę w górę i tak ja trzymaj. Podobnie , jak czarni, kiedy protestowali przeciwko rasizmowi. Faza druga - wstań i zacznij machać obiema rękami, jak batman. Wtedy to już kelner na pewno przyjdzie.
- 16 4
-
2024-06-26 13:47
Faza pierwsza, wstań i skieruj się powoli do wyjścia
Faza druga, zacznij biec.
- 24 0
-
2024-06-26 13:11
Należy pstryknąć palcami i wrzasnąć "kelner!". (9)
- 28 3
-
2024-06-26 16:45
"Panie starszy!"
- 12 1
-
2024-06-26 14:12
To już jest poza normami (7)
Może jeszcze zamierzesz gwizdnąć ? Nie podchodzą jak nie dostają jasnego sygnału, bo to może być również źle odebrane. Już ktoś powyżej napisał jak dysktlretnie zwrócić uwagę kelnera na chęć uregulowania rachunku. Jak ktoś się spieszy i nie ma na horyzoncie kelnera to wystarczy wstać, podejść do obsługi i poprosić o rachunek
- 3 8
-
2024-06-26 14:30
(6)
Ciężko ze zrozumieniem żartu, co?
- 16 4
-
2024-06-26 15:17
Słaby suchar (5)
Raczej
- 2 10
-
2024-06-26 17:05
Od tekstu o podnoszeniu ręki się zaczęło. (4)
Potem poszliśmy za ciosem.
(Nie, nie podnosi się ręki. Szuka się kontaktu wzrokowego.)- 4 4
-
2024-06-27 00:08
podnisiona ręką jest również prawidłową formą
Przywołania kelnera. Kontakt wzrokowy nie jest jedyną metodą- w dodatku jest często zawodną metodą jak jest "młyn" , więc możesz tak siedzieć i siedzieć..patrzeć i szukać kontaktu wzrokowego i nic
- 4 1
-
2024-06-26 23:26
Jak nie wiesz to poczytaj net
Po co się upierasz skoro nie masz racji?
- 3 0
-
2024-06-26 20:57
A jak nie działa? (1)
- 1 2
-
2024-06-28 10:11
Po prostu
Mówisz, że chcesz uregulować rachunek. Jak nie ma nikogo w pobliżu to idziesz do kasy i tam zgłaszasz chęć uregulowania rachunku. Nie ma co robić problemów tam, gdzie ich nie ma.
- 3 0
-
2024-06-26 12:25
No tak panisko (1)
Panisko zeżarło i czeka aż sie posprząta, albo jak niżej wstaje i wychodzi. zakładam ze w domu też po odłożeniu przez starego /starą widelca po ostanim kęsie macie już talerz w zmywarce bo nie lubicie siedziec przy pustym talerzu, nie oddychacie i nie kończycie rozmowy. wieśniaki
- 2 64
-
2024-06-26 23:36
Poziom wieśniaka to raczej Twoja wypowiedź.
- 8 2
-
2024-06-26 11:46
ja kiedyś wstałam i już łapałam za klamkę
a dopiero kelner zauważył że wychodzę bez zapłaconego rachunku....ale był zdziwiony...ja też , ponieważ nie było gości i stał cały czas przy kasie...uwaga, bylo nas 4 osoby...
- 36 1
-
2024-06-26 11:42
Chłopie, gdzie tak było. Jak widzą, że nie jesteś głośna warszaffką lub Norkiem to ma się wrażenie, że tylko czekają aż skończysz, żeby przyfrunac w dwie sekundy i posadzić fajniejsza kategorie klienta dla nich.
- 8 10
-
2024-06-26 10:49
(3)
Jak jak zamaiwam to od razu mówie, że chcę zapłacić.
- 8 1
-
2024-06-26 13:49
dokładnie, lepiej z góry ustalić warunki, żeby potem nie było wątpliwości (1)
bo potem można argumentować, że przynieśli jedzenie a umowy nikt nie podpisywał
- 1 0
-
2024-06-27 09:26
Ja ustalam warunki po podaniu i zjedzeniu - dopiero wtedy mówię, że nie płacę.
- 2 0
-
2024-06-26 11:28
dobry pomysł
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2024-06-26 10:40
Nie zamierzam się przejmowac takimi bzdetami.
J- 71 2
-
2024-06-26 10:43
jeżeli kelner odbiera (2)
to jako poganianie to znaczy że małolaty nie ogarniają tego świata....
- 61 8
-
2024-06-26 12:26
jeśli nie rozumiesz że ludzie kierują się różnymi motywacjami to ty nie ogarniasz świata (1)
i mimo że większość nie pogania kelnera to znajdą się tacy którzy to robią albo traktują go jak g...o bo są przez niego obsługiwani. Ty tego nie widzisz, ale oni spotykają się z takimi reakcjami.
- 2 12
-
2024-06-27 17:30
Ale w tym przypadku jest mowa tylko o ułożeniu talerzy. Drama bez sensu. Już nie ma wiekszych problemow, jak wlasnie kulturalne traktowanie kelnerów i w ogóle innych ludzi?
- 2 0
-
2024-06-26 10:44
Nie daję napiwków. To pracodawca zatrudnia i płaci (5)
a jak udaje, że płaci i zakłada że kelner sam sobie dorobi, to niech podciąga rękawy i bierze sie do roboty. Januszex to stan umysłu. Rachunki grozy, a kelner na "samozatrudnieniu"
- 79 11
-
2024-06-26 11:15
Dzisiaj kelner to napęd do tacy (4)
i tak jest traktowany przez janusza patogastro. Lepiej niech nie podejmują się tej bieda roboty, Nie daję napiwków, bo pieniądze i tak finalnie ladują w kieszeni "restauratora". Kelner dostanie mniej wyplaty.
- 16 3
-
2024-06-26 12:28
jaka restauracja taki kelner (3)
jak jadasz w tanich barach bistro to czemu dziwi cię marna obsługa?
- 3 15
-
2024-06-26 12:40
W droższych jest niewiele lepiej ... (2)
- 16 2
-
2024-06-26 20:58
to polecam Fellini na Targu Rybnym, zmienisz zdanie (1)
mają świetne Trortelloni, z resztą wszystko tam jest świetne. Ceny może nie są niskie ale nie zabiją. Obsługa za to jest fachowa.
- 0 11
-
2024-06-26 21:38
Troche siara
Ale ostatni raz to fachową obsługę kelnerską widziałem w Róży Wiatrów w Gdyni. Wiem, obciach, wieje PRL itp. Ale przynajmniej kelnerzy byli 500+, w kamizelkach, pod muchą i potrafili nosić talerze.
- 10 2
-
2024-06-26 10:45
Opinia wyróżniona
(53)
Ja za to nienawidzę jak skończę jeść i siedzę przy pustych talerzach 5, 10, 15 minut i nikt nie podchodzi. Próbuję złapać kelnera wzrokiem ale oni wydają się mnie nie widzieć. Chciałbym zapłacić i pójść w swoją stronę a czuję się trochę jak więzień.
- 395 9
-
2024-06-26 10:49
(3)
Jak jak zamaiwam to od razu mówie, że chcę zapłacić.
- 8 1
-
2024-06-26 11:28
dobry pomysł
- 4 0
-
2024-06-26 13:49
dokładnie, lepiej z góry ustalić warunki, żeby potem nie było wątpliwości (1)
bo potem można argumentować, że przynieśli jedzenie a umowy nikt nie podpisywał
- 1 0
-
2024-06-27 09:26
Ja ustalam warunki po podaniu i zjedzeniu - dopiero wtedy mówię, że nie płacę.
- 2 0
-
2024-06-26 11:42
Chłopie, gdzie tak było. Jak widzą, że nie jesteś głośna warszaffką lub Norkiem to ma się wrażenie, że tylko czekają aż skończysz, żeby przyfrunac w dwie sekundy i posadzić fajniejsza kategorie klienta dla nich.
- 8 10
-
2024-06-26 11:46
ja kiedyś wstałam i już łapałam za klamkę
a dopiero kelner zauważył że wychodzę bez zapłaconego rachunku....ale był zdziwiony...ja też , ponieważ nie było gości i stał cały czas przy kasie...uwaga, bylo nas 4 osoby...
- 36 1
-
2024-06-26 12:25
No tak panisko (1)
Panisko zeżarło i czeka aż sie posprząta, albo jak niżej wstaje i wychodzi. zakładam ze w domu też po odłożeniu przez starego /starą widelca po ostanim kęsie macie już talerz w zmywarce bo nie lubicie siedziec przy pustym talerzu, nie oddychacie i nie kończycie rozmowy. wieśniaki
- 2 64
-
2024-06-26 23:36
Poziom wieśniaka to raczej Twoja wypowiedź.
- 8 2
-
2024-06-26 13:11
Należy pstryknąć palcami i wrzasnąć "kelner!". (9)
- 28 3
-
2024-06-26 14:12
To już jest poza normami (7)
Może jeszcze zamierzesz gwizdnąć ? Nie podchodzą jak nie dostają jasnego sygnału, bo to może być również źle odebrane. Już ktoś powyżej napisał jak dysktlretnie zwrócić uwagę kelnera na chęć uregulowania rachunku. Jak ktoś się spieszy i nie ma na horyzoncie kelnera to wystarczy wstać, podejść do obsługi i poprosić o rachunek
- 3 8
-
2024-06-26 14:30
(6)
Ciężko ze zrozumieniem żartu, co?
- 16 4
-
2024-06-26 15:17
Słaby suchar (5)
Raczej
- 2 10
-
2024-06-26 17:05
Od tekstu o podnoszeniu ręki się zaczęło. (4)
Potem poszliśmy za ciosem.
(Nie, nie podnosi się ręki. Szuka się kontaktu wzrokowego.)- 4 4
-
2024-06-26 20:57
A jak nie działa? (1)
- 1 2
-
2024-06-28 10:11
Po prostu
Mówisz, że chcesz uregulować rachunek. Jak nie ma nikogo w pobliżu to idziesz do kasy i tam zgłaszasz chęć uregulowania rachunku. Nie ma co robić problemów tam, gdzie ich nie ma.
- 3 0
-
2024-06-26 23:26
Jak nie wiesz to poczytaj net
Po co się upierasz skoro nie masz racji?
- 3 0
-
2024-06-27 00:08
podnisiona ręką jest również prawidłową formą
Przywołania kelnera. Kontakt wzrokowy nie jest jedyną metodą- w dodatku jest często zawodną metodą jak jest "młyn" , więc możesz tak siedzieć i siedzieć..patrzeć i szukać kontaktu wzrokowego i nic
- 4 1
-
2024-06-26 16:45
"Panie starszy!"
- 12 1
-
2024-06-26 13:32
(1)
Faza pierwsza podnieś wysoko rękę w górę i tak ja trzymaj. Podobnie , jak czarni, kiedy protestowali przeciwko rasizmowi. Faza druga - wstań i zacznij machać obiema rękami, jak batman. Wtedy to już kelner na pewno przyjdzie.
- 16 4
-
2024-06-26 13:47
Faza pierwsza, wstań i skieruj się powoli do wyjścia
Faza druga, zacznij biec.
- 24 0
-
2024-06-26 13:42
Zdradzę ci TAJNY sposób - 99% skuteczności. (17)
Upewniasz się, że kelner Cię widzi (choćby przelotnie) i podnosisz rękę. Na dodatek większość z nich potwierdza, że Cię widzi i zaraz podejdzie poprzez skinienie głowy. Działa nawet wtedy na sali jest ostry młyn.
- 14 14
-
2024-06-26 17:57
(9)
Najgorsze buractwo podnosi rękę do kelnera! Doucz się!
- 5 18
-
2024-06-26 21:34
xddddd
- 1 2
-
2024-06-26 23:25
Doucz się, że to poprawna forma (2)
wpisz w google i się przekonasz. Podniesiona dyskretnie ręką jest normalnym sposobem przywołania kelnera, a nie "buractwem"
- 10 2
-
2024-06-27 09:25
W google znajdziesz również informację że Ziemia jest płaska, rządzą nami Reptilianie a Bogiem jest makaron spaghetti. (1)
- 2 4
-
2024-06-27 15:03
Takie są zasdy
Podniesieni ręki jest z nimi zgodne. Nie wiem po co się upierasz?nigdzie na świecie nie widziałeś w restauracji, że właśnie tak ludzie robią? Znaczy oni wszyscy się nie znają ?no tak tylko Ty masz rację-polski klasyk
- 3 0
-
2024-06-27 00:12
Również prawidłowo (4)
To, że masz z tym problem to twój problem. Nie wiem czemu ta forma Cię razi? Wobec tego siedź i szukaj kontaktu wzrokowego. Może znajdziesz.
- 4 1
-
2024-06-27 09:23
Zapewne nie wiesz również dlaczego schodami w górę najpierw idzie kobieta, a w dół mężczyzna (3)
Dlaczego nie woła się "Ej, Ty!" i dlaczego fzwoniąc do kogoś należy się przedstawić.
- 2 6
-
2024-06-27 14:58
Wytłumacz (2)
Pierwszeństwo na schodach;)szalenie ciekawe
- 4 2
-
2024-06-27 23:09
Ponieważ, dlatego że, gdyż (1)
To są podręcznikowe (nie mylić z książkowymi) podstawy podstaw. Takie przedszkole. Nie ma za co. ;)
- 1 4
-
2024-06-28 10:08
Wytłumacz dlaczego?
Potrafisz tylko napisać, "podręcznikowe"..
Pytanie było inne -dlaczego? Z czego to wynika? Musi to mieć chyba jakiś sens, bo jak jest bez sensu.... czy te zasady są aktualne-ponadczasowe czy z zamierzchłych czasów?- 3 1
-
2024-06-26 19:07
Nie powinno się podnosić ręki
a kelner powinien podejść, gdy na niego dłużej patrzysz/ gdy w ogóle podniesiesz wzrok
- 8 4
-
2024-06-26 19:40
Ja mam inny sposób, ale też skuteczny, nawet na 100%. (2)
Podnoszę tyłek i idę do baru/lady czy innego miejsca gdzie jest ktoś z obsługi i mówię, że chciałbym uregulować rachunek. Wtedy albo od razu płacę, albo mówią mi żebym wrócił do stolika i za chwilę przyniosą rachunek. I przynoszą. Proste i działa, polecam.
- 16 4
-
2024-06-27 13:42
sorry ale jedyna restauracja jaka odwiedzasz to "restauracja" makdonald a tam sie płaci z góry a nie po jedzeniu...no własnie, dlatego skad tu nazwa restauracja...typów noszących tace z zarciem do numerka tez raczej kelnerem nazwac nie mozna...
- 2 3
-
2024-06-27 19:32
Poszedł zjeść do restauracji a płaci przy barze
... Jak już to ujął przedmówca McDonalds to nie restauracja.- 1 2
-
2024-06-26 19:48
Dodaj okrzyk Eee! I to już będzie 100%
- 14 2
-
2024-06-26 20:56
(1)
W takim razie często zdarza mi się być w tym 1%.
- 6 1
-
2024-06-28 16:58
nieeee ty jesteś jeden z tych 80% społeczeństwa zawsze ze wszystkiego niezadowolonych
- 1 0
-
2024-06-26 14:11
a nie umiesz wstać, podejść do kasy i zapłacić skoro ci się tak spieszy?
- 5 15
-
2024-06-26 14:18
Pusty talerz (5)
Nie jest równoznaczny z chęcią uregulowania rachunku. Niektórzy ludzie po zjedzeniu jeszcze rozmawiają. Do restauracji z reguły nie idziesz tylko po to żeby zjeść i wyjść-raczej tak jest w barach mlecznych, ale tam płacisz od razu, więc jak zjesz to wychodzisz
- 14 8
-
2024-06-26 14:59
to w gestii kelnera jest wtedy przyjść i zapytać czy chcemy coś domówić a nie zostawić nas z pustym talerzem (4)
- 23 4
-
2024-06-26 15:16
Niektórzy nie chcą nic domówić (3)
Tylko jeszcze chwilę porozmawiać. Czy to jest takie trudne do pojęcia? Restauracja to nie fast food, dlatego kelner od razu nie podchodzi, bo to jest sprzeczne z savoir-vivre
- 10 14
-
2024-06-26 19:05
lol. zgodne z savoir-vivre (1)
jest to, że ja nie robię przedstawienia typu składanie naczyń, szukanie kelnera czy poganianie go, ale też założenie jest takie, że kelner stoi obserwując salę i podchodzi do mnie od razu, gdy utrzymam na nim chwilę wzrok, a NIE przychodzi w trakcie gdy jem, zadając urągające restauracji pytania typu smakuje, czy wszystko dobrze, zwłaszcza, że 5 minut wcześniej wszystko przyniósł. Przynosi jedzenie dla wszystkich równocześnie, nie przechodzi na ty, jest w stanie mi powiedzieć coś o potrawie czy winie itd.
Te wyluzowane zwyczaje, które przyszły do nas z zachodu pochodzą z barów szybkiej obsługi, nie z restauracji.- 22 4
-
2024-06-26 23:33
Nie są to żadne wyluzowane zwyczaje a brak kultury. Tykanie obcych ludzi starszych o kilka dekad to już zupełne dno.
- 6 4
-
2024-06-27 19:27
A poza czubkiem własnego nosa coś jeszcze widzisz? Ty nie chcesz nic domawiać i zakładasz ze nikt nie chce. Kelner ma zgadywać czy może jednak w kulturalny sposób zapytać?
- 1 3
-
2024-06-26 14:27
(3)
Zasada jest taka, ze zabiera się brudne naczynia gdy ostatnia osoba przy stoliku skończy jeść. Nie ma za co!
- 11 12
-
2024-06-26 20:43
Kelnerka, to taka serwetka używana przez kelnera ;) (2)
- 5 16
-
2024-06-27 06:25
dobrze że nie osoba kelnerska :)
- 5 2
-
2024-06-27 12:45
Tak, tak...a pilot służy do obsługi telewizora
- 1 1
-
2024-06-26 14:34
Bo teraz już nie ma prawdziwych kelnerów
- 25 0
-
2024-06-26 23:28
Jhh
Wyjdź nie płacąc ich problem
- 4 2
-
2024-06-27 06:00
Bo najlepiej jakby się płaciło od razu
- 5 3
-
2024-06-27 13:45
O to to to!
- 2 3
-
2024-06-26 10:50
Zarobki (10)
Kelnerzy zarabiają często po kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie.
Zarabiają co miesiąc dużo lepiej niż większość która daje napiwki dlatego Ja nie daje.- 50 46
-
2024-06-26 10:58
(4)
Ja daję.
Ale ja zarabiam 50k w IT.- 6 25
-
2024-06-26 11:05
A ja zatrudniam w IT. (3)
Zarabiam 500 k.
- 31 2
-
2024-06-26 11:30
A ja....kurde sam nie wiem (2)
nie przebiję was. Odpuszczam :)
- 32 1
-
2024-06-26 11:42
(1)
Napisz, że jesteś Elon Musk
- 26 1
-
2024-06-26 12:01
Trochę wstyd...
- 12 1
-
2024-06-26 11:21
Tak, kelnerzy zarabiają setki tysięcy a drugie tyle z napiwków ;) (1)
W Polsce to w ogóle wszyscy zarabiają po kilkanaście tysięcy a średnie zarobki to 7k :D Może do średniej wliczają jeszcze przedszkolaków?
- 22 2
-
2024-06-26 12:01
Przede wszystkim, szara strefa kwitnie
Myślisz że taki kelner płaci ZUS od napiwków, które stanowią większość jego wypłaty?
- 18 1
-
2024-06-26 11:31
Ja mogę dać napiwek kiedy jest naprawdę dobra obsługa. Za podstawowe obowiązki niech im płaci pracodawca.
- 19 0
-
2024-06-26 11:57
Mają pracodawcę?
To niech im płaci....
- 16 4
-
2024-06-26 14:32
Skąd te liczby? Kilkadziesiąt tysięcy? Uderzyłeś się w głowę?
- 7 1
-
2024-06-26 11:06
Ostatni raz kelnera w Polsce widziałem w 2014 roku. (7)
Od tego czasu sami "podawacze" - co nie dziwi przy tych zarobkach.
- 56 8
-
2024-06-26 11:23
Studenci-podawacze.
- 11 1
-
2024-06-26 12:29
bo w macu jadasz (5)
i oczekujesz nie wiadomo czego od pani która ci podaje tackę albo papierowy worek
- 4 9
-
2024-06-26 12:39
Na całe szczęście jesteś Ty - który wiesz o mnie wszystko i potrafisz objaśnić świat maluczkimi śmiertelnikom. (4)
- 8 2
-
2024-06-26 16:30
Na całe szczęście ja ostatnio widziałem kelnera w 2024 (3)
- 1 4
-
2024-06-26 16:46
Kelnera - wykształconego na kelnera? Ciekawe. (2)
- 4 1
-
2024-06-26 19:15
takiego kelnera którego ty utrzymujesz że widziałeś w 2014 (1)
- 2 2
-
2024-06-27 00:33
Przyjechał do Polski na urlop ;)
- 2 2
-
2024-06-26 11:07
(2)
Jak by inaczej, naczyn nie skladaj, ale napiwek mozesz dac xDDD No, a jak by inaczej. Ale czy mily Pan sie z niego rozliczy ? Czy jednak bedzie tak, ze ja place podatki od calej wyplaty, a wszyscy na dlugiej w Gdansku od polowy ? Co to znaczy, tort jest jeden, a wiec jezeli ktos placi mniej, to znaczy, ze ktos musi zaplacic wiecej. A po chodniku czy ulicy jezdzic kazdy chce, bez wzgledu na to czy sie sklada na Panstwo sprawiedliwie, czy jednak troche oszukuje.
- 43 4
-
2024-06-26 21:01
(1)
składanie naczyń to jest jego robota i za to mu płacisz. Jak chcesz składać za niego to może jeszcze pozmywaj i wytrzyj stół. Wtedy napiwek się nie będzie należał.
- 0 3
-
2024-06-26 21:29
Za to nie place mu ja tylko restauracja. Ja place tylko to co jest na paragonie.
- 2 0
-
2024-06-26 11:16
Oczywiście o daniu napiwku musiało zostać powiedziane (1)
- 56 0
-
2024-06-26 17:01
W życiu nie dalem
I nie dam żadnego napiwku.
- 5 2
-
2024-06-26 11:16
Mam w głębokim poważaniu co ich irytuje i jak (1)
to odbierają. Poganianie, dobre sobie-pokolenie wrażliwych śnieżynek.
- 71 6
-
2024-06-26 15:32
napisała wrażliwa śnieżynka
którą irytuje, że ktoś nienachalnie wyraził swoją preferencję, nawet jej nie narzucając.
- 3 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.