- 1 Trójmiasto w przewodniku Michelin (57 opinii)
- 2 Jemy na mieście: Hi Thai w Gdyni oczarowało (71 opinii)
- 3 Co Polacy jedzą na śniadanie? (94 opinie)
- 4 Restauracje idealne dla osób dojrzałych (112 opinii)
- 5 Kelner: zawód, którego (już) nie ma? (108 opinii)
- 6 Pierogi i Goldwasser najlepsze na świecie (39 opinii)
Restauracja Metamorfoza kończy działalność
Jedna z topowych trójmiejskich restauracji - gdańska Metamorfoza - kończy działalność. Ostatni serwis odbędzie się 25 lutego. Niewykluczone, że lokal powróci w odświeżonej formule. Twórcy nie wskazują jednak żadnego terminu.
Metamorfozę założyła dwanaście lat temu gdańska biznesmenka Justyna Zdunek. Restauracja przy ul. Szerokiej 22/23-24/26 od początku działalności aspirowała do górnej półki, ale rozpędu nabrała tak naprawdę cztery lata temu, gdy stworzenie jej nowego konceptu właścicielka powierzyła dwójce młodych ludzi - menedżerce Matyldzie Grzelak i szefowi kuchni Adrianowi Klonowskiemu.
Postawili oni na bezkompromisową koncepcję niszowej restauracji fine-diningowej, gdzie serwowane menu degustacyjne komponowane było wyłącznie z sezonowych, dostępnych w promieniu stu kilometrów od lokalu produktów od niewielkich producentów czy hodowców. Oprócz karmienia gości, głównie z zagranicy, Metamorfoza była również swego rodzaju kulinarnym "think-tankiem".
Jej załoga podróżowała po świecie w poszukiwaniu nowych kompetencji, poznawała trendy i prowadziła eksperymentalne projekty gastronomiczne (m.in. farmę na terenie postoczniowym). Choć w polskiej branży Metamorfoza była postrzegana z dystansem, w międzynarodowej społeczności Grzelak i Klonowski zbudowali silne relacje i wypracowali Metamorfozie solidną markę.
To właśnie z planami tej dwójki bezpośrednio wiąże się zamknięcie Metamorfozy.
- Porywają nas w świat podróże - tłumaczy Grzelak. - Musimy zmienić perspektywę, poszukać inspiracji i chcemy popracować w innych kulturach z ludźmi, którzy nas wyjątkowo inspirują i fascynują. Wszystko to w poszukiwaniu własnego stylu, naszej interpretacji własnych doświadczeń i możliwości stworzenia w przyszłości miejsca, które zaciekawi, opowie i pomoże zobaczyć coś nowego. Według Justyny podstawę "Metki" stanowimy my, stąd decyzja o zamknięciu.
Ostatni serwis przy Szerokiej odbędzie się 25 lutego. Rezerwacji można dokonywać poprzez stronę restauracjametamorfoza.pl. Marka Metamorfoza nie będzie funkcjonowała pod postacią żadnego lokalu, ale nie zniknie z kulinarnego światka.
- Marka pozostanie w naszych rękach jako #M_Team i tym hasłem będzie opisywała dalsze losy naszej załogi. Mamy nadzieję, że powróci w trochę zmienionym składzie, ale za to z kompletnie świeżym spojrzeniem na polskie kulinaria. Kiedy? Ciężko powiedzieć.
Miejsca
-
Metamorfoza Gdańsk, Szeroka 22/23
Zobacz także
Opinie (221) ponad 20 zablokowanych
-
2018-01-19 17:19
tak sie kończy dorabianie jakiejś ideologii do przygotowywania jedzenia
- 73 3
-
2018-01-19 17:28
Hipster z bląga (1)
Szoooook...
- 50 0
-
2018-01-19 17:41
i jeszcze palcami grzebie
- 27 0
-
2018-01-19 17:41
nawet nie wiedziałem że istnieje (2)
Z gdańskich restauracji jako takie sa ta w hotelu na torunskiej kresowa i w porywach alanya kebab dla hardcorów. Reszta niestety jest miksem wysokich cen nie gwarantujacych dobrego smaku i sosów rozlanych po talerzach o nieokreślonym smaku i składzie pomimo ze wiadomo co sie zamawia.
- 35 11
-
2018-01-19 21:41
(1)
4 strony swiata byla fajma w oliwie. A teraz w nowych klockach alchfmii na jej miejscu powstaja tego typu wynalazki gdzie wyglad talerza ma wieksze znaczenie niz smak i jakosc potrawy.
- 16 0
-
2018-01-22 10:46
ludovisko
teraz masz ludovisko w hali olivia, zamiast 4 stron świata, właściciel ten sam, ludovisko powstało po likwidacji budynku pod nową alchemię
- 0 0
-
2018-01-19 17:48
wizyta w restauracji......
Metamorfozę to przechodził mój......portfel po wizycie :)
- 72 1
-
2018-01-19 18:21
Podsumowanie bełkotu: model biznesowy sie
noe sprawdził.
- 53 0
-
2018-01-19 18:22
(1)
Podobno Polacy nie mieli tam wstępu?TYLKO obcokrajowcy.To tak jak podczas World war second water Ż....m
- 34 4
-
2018-01-20 16:55
I teraz sami spieprzają...
- 2 0
-
2018-01-19 18:34
Co robi Szef na fotografii? (4)
Odpowiedź - usuwa z potrawy kłak, który wypadł mu z brody. A może poprawia tylko ułożenie kłaku, żeby było bardziej fusion.
- 108 1
-
2018-01-19 18:43
(3)
Zastanawia się jaki jeszcze komiks wydziarać na łapie.
- 36 0
-
2018-01-20 05:07
(2)
Tylko nie "jaki", dobrze?
- 5 5
-
2018-01-20 13:52
no dobra, debil jaki!
- 6 3
-
2018-01-21 08:34
Bylejaki
- 2 1
-
2018-01-19 18:46
Pracuje w gastro i mamy wolne!!!
Jesteśmy zadowoleni!
- 24 0
-
2018-01-19 19:04
hipsterska broda i cebulka na głowie daje +1000 do super smaczności hahahaha
- 53 2
-
2018-01-19 19:22
jeśli (1)
Jeśli jedzenie jest dobre to restauracja może być nawet poza miastem, a ludzie i tak przyjadą. Mam wrażenie, że metamorfoza cały czas coś udawała: a to, że jest wyjątkowym miejscem, a to że jest elitarna w kwestii gości itd Ale nawet "lanserzy" nie do końca lubią być oszukiwani. Miejsce musi być autentyczne, z dobrym jedzeniem, sprawną i w miarę sympatyczną obsługą.
- 80 0
-
2018-01-21 03:50
Lokal musi mieć klimat, to jedna z najważniejszych cech. Klimat przyciąga stałych gości a jak są stali goście to zawsze (tak jak w domu) w lokalu starają się by nie wyszli zawiedzeni.
Tu tego nie było.
Ot jakiś wpis gdzieś w jakimś przewodniku kulinarnym, parę legend (jak wiadomo legenda to naciągana prawda) na paru portalach, jakiś "własny" blog + "zaliczeni" goście itd, itp, etc.
Wbrew temu co Nam wmawia się obecnie, "szeptana" poczta dalej jest jedną z najbardziej skutecznych i najczęściej jest asem w rękawie, nader często niechętnie wyjawianym, no bo a nuż się komuś spodoba i zacznie brakować wolnych miejsc? ;)- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.