• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na słodko czy słono? Dokąd na śniadanie na mieście?

Julia Rzepecka
11 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozpływa się w ustach. Dzisiaj Dzień Ptysia
Śniadanie przez wielu jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Śniadanie przez wielu jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia.

Czasem miło jest się rozpieścić, raz na jakiś czas zrobić sobie małą przyjemność i zafundować posiłek poza domem. Leniwe, późne śniadanie w weekend lub dobra kawa i bułka podczas wolnego przedpołudnia w tygodniu? Sprawdzamy, dokąd warto wybrać się w takich chwilach.




Śniadania - gdzie zjeść w Trójmieście



Jakie śniadania wolisz?

Jeśli zazwyczaj śniadania jecie w pośpiechu, kawę dopijacie już na stojąco przed samym wyjściem do pracy, jecie codziennie to samo lub pierwszy posiłek dnia w ogóle pomijacie, raz na jakiś czas warto zrobić odstępstwo od rutyny i zrobić sobie mały prezent w postaci dobrego śniadania na mieście.

Śniadanie w Gdyni. 5 polecanych miejsc na śniadanie Śniadanie w Gdyni. 5 polecanych miejsc na śniadanie

Zarezerwować czas tylko dla siebie i wybrać się samemu lub z bliskimi na niespieszne śniadanie czy nawet brunch (to nienowe już określenie na posiłek spożywany późnym rankiem lub wczesnym przedpołudniem, w czasie którego serwuje się produkty zarówno typowo śniadaniowe, jak i właściwe obiadom). W końcu śniadanie to przecież podstawa udanego dnia.

Śniadanie w Gdańsku



Podczas spaceru nad Motławą w Gdańsku można zatrzymać się w A la française przy ul. SpichrzowejMapka. Zamówimy tam śniadania w stylu francuskim, ale nie tylko. Ptit déj à la française za 19 zł to słodki zestaw, na który składa się brioche, croissant, domowe konfitury i masło solone. Na słono zjemy tam francuski omlet z szynką, szczypiorkiem oraz serem emmental w tej samej kwocie.

Okiem dietetyka: co warto jeść jesienią? Okiem dietetyka: co warto jeść jesienią?

Nieco droższe i obfitsze będzie śniadanie polskie czy angielskie (26-32 zł). Na duży głód zamówić można paryski brunch, a otrzymamy ser i wędliny francuskie, jajko sadzone, pomidor, korniszony, domowa konfitura i croissant. W śniadaniowym menu jest też granola czy owsianka (17-19 zł). Są także kanapki z bagietki: z szynką, kurczakiem, z francuską kiełbasą suszoną, pasztetem czy łososiem (18-25 zł).

  • Pełnowartościowe śniadanie najlepiej spożyć do 2 godzin po wstaniu z łóżka. Podczas snu metabolizm naszego organizmu spowalnia, dlatego ważne jest, aby rozpocząć nowy dzień posiłkiem, który go przyspieszy oraz dostarczy energii i niezbędnych składników odżywczych.
  • Pełnowartościowe śniadanie najlepiej spożyć do 2 godzin po wstaniu z łóżka. Podczas snu metabolizm naszego organizmu spowalnia, dlatego ważne jest, aby rozpocząć nowy dzień posiłkiem, który go przyspieszy oraz dostarczy energii i niezbędnych składników odżywczych.
  • Pełnowartościowe śniadanie najlepiej spożyć do 2 godzin po wstaniu z łóżka. Podczas snu metabolizm naszego organizmu spowalnia, dlatego ważne jest, aby rozpocząć nowy dzień posiłkiem, który go przyspieszy oraz dostarczy energii i niezbędnych składników odżywczych.
  • Pełnowartościowe śniadanie najlepiej spożyć do 2 godzin po wstaniu z łóżka. Podczas snu metabolizm naszego organizmu spowalnia, dlatego ważne jest, aby rozpocząć nowy dzień posiłkiem, który go przyspieszy oraz dostarczy energii i niezbędnych składników odżywczych.

Po spacerze, czyli śniadanie w Gdańsku Oliwie



Po porannym spacerze, na przykład w Parku Oliwskim w spokojny dzień, zajrzeć warto do Jak się masz? Bistro, przy ul. Opata Jacka RybińskiegoMapka, gdzie zjemy śniadania, ale także lunch czy naleśniki i wrapy. Co poniedziałek bistro proponuje inne śniadanie tygodnia. W stałej ofercie jest za to "Śniadanie Oliwskie" (świeży twaróg, zioła ogrodowe, jajko na miękko, miód, warzywa sezonowe z oliwskiego ryneczku, olej rzepakowy tłoczony na zimno, pieczywo na zakwasie) za 24 zł, Śniadanie "Na grubo" (2 jaja sadzone, 2 frankfurterki lub 1 biała kiełbasa, 2 kawałki boczku, pomidor, żółty ser, pieczywo, masło, musztarda lub ketchup, twarożek, pasta jajeczna, cebulka, żółty ser, ogórek, pomidor, sałata, pieczywo, masło) o złotówkę droższe, ale także "Najlepsze na boczku" (2 jajka sadzone z boczkiem, szczypiorek, sałata, pieczywo, masło) za 22 zł.

Sprawdź recenzje kulinarne trójmiejskich lokali



W karcie jest też "Wiosenna Szakszuka" ze szparagami, cukinią, szpinakiem, ziołami, cebulą dymką, kiełkami i serem feta za 28 zł. Dziesięć złotych mniej zapłacimy za jajecznicę z trzech jaj z dodatkami, na przykład z kurkami. Z kolei za tosty w najróżniejszych wersjach (z guacamole, łososiem i ricottą czy klasycznie - z serem, szynką i warzywami) zapłacimy od 23 do 26 zł. Są też owsianka i jaglanka na słodko, przygotowywane na mleku, wodzie lub napoju roślinnym.

  • Nie brakuje badań, które wykazują, że omijając śniadania, spożywamy kolejne posiłki większe, kompensując sobie stratę kalorii z ominiętego posiłku.
  • Nie brakuje badań, które wykazują, że omijając śniadania, spożywamy kolejne posiłki większe, kompensując sobie stratę kalorii z ominiętego posiłku.
  • Nie brakuje badań, które wykazują, że omijając śniadania, spożywamy kolejne posiłki większe, kompensując sobie stratę kalorii z ominiętego posiłku.
  • Nie brakuje badań, które wykazują, że omijając śniadania, spożywamy kolejne posiłki większe, kompensując sobie stratę kalorii z ominiętego posiłku.

Śniadanie w Gdyni - gdzie zjeść?



Być może zamiast parku, rano lubicie wybrać się nad morze, na przykład w Orłowie. Po dawce nadmorskiej bryzy na pewno zwiększy się apetyt. Zaspokoić go można zamawiając śniadanie w lokalu Serwus przy Al. ZwycięstwaMapka. Śniadania są tam serwowane od 9 do 12 w trzech wersjach: classic, premium i de lux (26-35 zł). W wersji podstawowej, czyli classic zamówimy omlet lub jajecznicę z trzech jaj, pasty jajeczne lub racuchy drożdżowe, każdy wariant z odpowiednimi dodatkami.

Kawa. Jak wpływa na nasz organizm? Kawa. Jak wpływa na nasz organizm?

W wersji premium Serwus proponuje kanapkę na ciepło crocque madame, czyli w sosie beszamelowym z jajkami i warzywami albo śniadanie wegańskie (pasztety z warzyw, pasta z papryki, brokuł z migdałami). W tej cenie zamówimy też białe kiełbaski z jajkiem sadzonym i bekonem lub różowy smoothie bowl na bazie jeżyn, porzeczek, malin, jagód i bananów. Trzecia opcja na śniadanie w tym miejscu, czyli de lux, to croissant z wędzonym kurczakiem, jajka po benedyktyńsku, jajka po turecku czy jajka sadzone z awokado.

  • Śniadanie przez wielu jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia.
  • Śniadanie przez wielu jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia.
  • Śniadanie przez wielu jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia.
  • Śniadanie przez wielu jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia.
  • Śniadanie przez wielu jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia.

Śniadanie w Sopocie - kaszubskie smaki



A w Sopocie? Bogatą kartę śniadań ma Cały Gaweł, zlokalizowany tuż przy dworcu kolejowymMapka, który serwuje tam śniadaniowe opcje do godziny 13. Wśród nich znajdziemy klasyczne polskie śniadanie za 26 zł, czyli 2 kaszubskie jaja, warzywa i konfitury domowe, ale także śniadania z produktami z Kaszub: jaja, wiejski twaróg i jogurt, kaszubskie sery i kiełbasy, warzywa i konfitury, można też wybrać wersję tego dania z łososiem.

Zamówimy też wege crocque madame, z pieczarkami i jajkiem, bajgiel z boczkiem i jajkami, bakłażana pieczonego z pomidorami i serem, czy grzanki z pastą awokado i jajkami (33-34 zł). O kurka! - to opcja grzanek z majonezem truflowym i jajkami. W karcie jest też kanapka Gawła z kurczakiem zagrodowym, serem kaszubskim. Z kolei kaszubsko brzmiące ruchanki z fjutem to nic innego jak kaszubskie placki z syropem z buraków i jabłkami. Jest też jaglanka z suszoną śliwką i jabłkami.

  • Polecanym dodatkiem do śniadania są również orzechy, pestki dyni, słonecznika czy siemię lniane. Są one bardzo dobrym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Polecanym dodatkiem do śniadania są również orzechy, pestki dyni, słonecznika czy siemię lniane. Są one bardzo dobrym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Polecanym dodatkiem do śniadania są również orzechy, pestki dyni, słonecznika czy siemię lniane. Są one bardzo dobrym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Polecanym dodatkiem do śniadania są również orzechy, pestki dyni, słonecznika czy siemię lniane. Są one bardzo dobrym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (142)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bufet Włoski w Sheraton Sopot

240 zł
muzyka na żywo, degustacja

Aperitivo Sunday | Czyli 5 godzin hiszpańskiego, nielimitowanego bufetu na 33. piętrze!

199 zł
muzyka na żywo, degustacja

Niedzielne obiady z muzyką na żywo

187 zł
muzyka na żywo

Najczęściej czytane